تشخیص بیماری سی‌اف در دوران جنینی امکان‌پذیر است نقش کلیدی بانوان طلبه در انتقال پیام عاشورا شکست تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزاری نشست علمی «الگوی زن مقاوم در نهضت عاشورا و حرکت اربعین» در کربلا واریزی ۱۰ میلیون تومانی کمک‌هزینه بلاعوض شغلی برای زنان سرپرست خانوار اربعین، بزرگ‌ترین اتفاق اثرگذار برای کودکان روایت زنی از خاطرات جنگ و غربت در رمان «اربعین طوبی» لزوم مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب در روز توسط مادران در دوران شیردهی قرار گرفتن فوتبال زنان ایران مقابل غول‌های آسیا در بیست و یکمین دوره جام ملت‌ها ازدواج در ماه‌های محرم و صفر چه حکمی دارد؟ تقویت حوزه زنان و خانواده، یکی از سرمایه‌های نرم کشور برای حفظ آرمان‌های انقلاب و انسجام ملی درباره مسیر حرفه ای طی شده توسط بانوی تیرانداز پارالمپیکی مشهدی| هرکسی را برای کاری ساخته‌اند دومین برد در مقدماتی جام ملت‌های آسیا کسب شد| تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران، روی خط پیروزی نگاهی به عوامل اثرگذار در ایجاد صمیمیت میان خواهر و برادر در خانواده توسعه مشاغل خانگی با ایجاد زیرساخت‌های حمایتی و آموزشی در کشور ضرورت تقویت عرصه تبلیغ دینی ویژه بانوان در پیاده روی اربعین زایمان طبیعی بی‌درد، دستاورد مهم پزشکی روایت حضور زنانه در مسیر پیاده‌روی اربعین در «خواهرانه» سقوط تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رنکینگ جهانی
سرخط خبرها
نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه

نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه

  • کد خبر: ۳۴۶۴۶۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۰
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه، گفت: باید بدانیم هر گروه سنی و جنسیتی به چه دلایلی به سمت مصرف دخانیات گرایش پیدا می‌کند. این شناخت، پایه طراحی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران با اشاره به اهمیت نقش نهاد‌های مدنی، اظهار کرد: باور ما این است که حل مسئله باید از مسیر نهاد‌های مدنی صورت گیرد و نقش ما تسهیل‌گری برای این نهادهاست. ما تلاش می‌کنیم فاصله این مجموعه‌ها با دستگاه‌های اجرایی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق برخی شرکت‌ها در استفاده از تکنیک‌های دقیق بازاریابی برای جذب زنان، اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده سیگار به‌صورت دقیق روی ارزش‌ها، هویت و سبک زندگی زنان کار می‌کنند و با شناخت کامل از ترجیحات زنان، محصولات‌شان را تولید می‌کنند. ما نیز باید به همین دقت، به طراحی اقدامات پیشگیرانه بپردازیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به چالش‌های موجود در مواجهه با باور‌های رایج درباره مصرف قلیان تصریح کرد: هنگامی که درباره تأثیرات منفی قلیان بر سلامت، از جمله ناباروری، صحبت می‌شود، برخی افراد با استناد به سنت‌های محلی و تجربه‌های خانوادگی گذشته، این گزاره‌ها را نمی‌پذیرند. این نوع باور‌های رایج، اگرچه ممکن است پشتوانه علمی نداشته باشند، اما عمیقاً در ذهن و رفتار جامعه نهادینه شده‌اند و تغییر آنها نیازمند رویکرد‌های اقناعی و ارتباط‌محور است.

بهروزآذر بر اهمیت شناخت دقیق گروه‌های هدف و طراحی برنامه‌های اختصاصی مصرف‌کنندگان دخانیات تأکید و خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم هر گروه سنی و جنسیتی به چه دلایلی به سمت مصرف دخانیات گرایش پیدا می‌کند. این شناخت، پایه طراحی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری هنرمندان و سینماگران برای اصلاح تصویر مصرف دخانیات در رسانه‌ها، یادآور شد: در حال گفت‌و‌گو با هنرمندان و کارگردانان هستیم تا با استفاده از ابزار هنر، تغییرات فرهنگی موردنظر را رقم بزنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت تشکیل «کارگروه مشترک» برای پیگیری اقدامات، بیان کرد: لازم است محتوای دقیق و متناسب با هر گروه هدف تهیه شود تا بتوان در مسائل تقنینی و مالیاتی، نشست با هنرمندان برای تبیین آسیب‌های مصرف دخانیات از منظر اجتماعی و فرهنگی و همچنین تعامل با دستگاه‌ها و شورا‌های مرتبط، به‌ویژه شورای فرهنگی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط، موضوع را به‌درستی طرح و پیگیری کرد. ایجاد هماهنگی میان حوزه‌های مختلف از جمله اولویت‌های اصلی ما است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.