مشهد، میزبان اولین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی نوجوانان دختر مناطق کشور طرح یاس ویژه دختران بالای ۲۰ سال «تنهایی پرجمعیت» و «گفت‌وگوی سطحی» یعنی طلاق عاطفی افزایش ظرفیت زنان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از برنامه‌های محوری دولت است اجرای طرحی برای زنان دارای همسر معتاد توسط سازمان بهزیستی کشور شکست تیم هندبال دختران ایران برابر کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا راویوم، روایتگری اهالی رسانه از خدمت صادقانه به زائران امام‌رضا(ع) روایت بانوانی که به عشق امام هشتم (ع) به زائران مشهدالرضا خدمت رسانی می‌کنند همت دختران ابویسان با کتاب «گرتا تونبرگ» و احیای کوچکترین ارگ خشتی جهان درباره زنانی که نامشان در تاریخ جامعه پزشکی ماندگار است پیروزی تیم هندبال جوانان دختر برابر قزاقستان در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا تکریم جایگاه زن در خانواده در برنامه «از مامان بگو» اسکان بیش از ۲۸ هزار نفر شب در طرح خانه‌های رضوی تجرد قطعی ۱۴ درصد از زنان بالای ۴۵ سال در کشور اما و اگر‌های مصرف مکمل ویتامین D در بارداری سبک مقتدرانه، مناسب‌ترین سبک فرزندپروری برای کنترل بددهنی کودک فعالیت موکبی در عرصه میدان شهدا ویژه دختران علاقه‌مند به سوغات رضوی
سرخط خبرها
راویوم، روایتگری اهالی رسانه از خدمت صادقانه به زائران امام‌رضا(ع)

راویوم، روایتگری اهالی رسانه از خدمت صادقانه به زائران امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۳۵۳۹۲۰
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۶
«راویوم»، رویداد روایتگران خدمت صادقانه به زائران امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر، با حضور جمعی از اهالی هنر و رسانه برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این رویداد رسانه‌ای که با هدف پوشش گسترده‌ خدمات مشهدی‌ها به زائران امام هشتم (ع) برگزار می‌شود، امسال نیز میزبان فعالان رسانه‌ای از سراسر کشور بود. از مستند و بلاگ تا عکس و پادکست، «راویوم» با تولیدمحتوای متنوع، تلاش دارد تا این حماسه‌ خدمت‌رسانی را به تصویر بکشد.

 زینب شکری، مشاور و راهنمای محتوایی موکب رسانه‌ای «راویوم»، با اشاره به هدف اصلی این رویداد، از تلاش بی‌وقفه‌ دختران هنرمند و رسانه‌ای برای پوشش خدمت‌رسانی به زائران امام‌رضا(ع) در مشهد مقدس خبر داد.

شکری با تأکید بر اهمیت انعکاس این تلاش‌ها، گفت: موکب راویوم، نزدیک به سه سال است که با اتکا به همت گروه‌های مردمی، در عرصه‌ رسانه فعالیت می‌کند و هدف اصلی ما، پرکردن خلأ پوشش رسانه‌ای خدمات اهالی مشهد به زائران در دهه آخر ماه صفر است.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخلاف رویداد اربعین در عراق، در ایران کمتر به انعکاس این خدمات پرداخته می‌شود، افزود: متأسفانه، تمرکز قاب رسانه‌ای در مشهد، اغلب بر حرم مطهر رضوی و استودیوهای آن متمرکز است و از جریان خدمت صادقانه و خالصانه‌ اهالی شهر، به‌ویژه بانوان فعال در این عرصه، غفلت می‌شود. اگرچه پوشش رسانه‌ای حرم، ضروری است، اما کافی نیست.

امسال، موکب رسانه‌ای راویوم از ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ تا سوم شهریور، در ساختمان تولیدات مردمی صبا در مشهد، میزبان جمعی از فعالان رسانه‌ای بود. این رویداد، با استقبال چشمگیر فعالان رسانه‌ای از سراسر کشور روبه‌رو شد؛ شکری با اشاره به این استقبال گفت: طبق فراخوانی که منتشر کردیم، نزدیک به ۱۵۴۰ نفر ثبت‌نام کردند که پس از بررسی، ۳۵۰ نفر از میان این عزیزان، برای حضور در رویداد انتخاب شدند. در این رویداد، دختران و بانوان هنرمند و رسانه‌ای، با شور و اشتیاق، به ثبت و انعکاس خدمات ارائه‌شده به زائران امام رضا (ع) پرداختند.

تولیدات راویوم، در قالب‌های متنوعی از جمله مستند، بلاگ، خرده‌روایت، عکس، آثار هنری، نقاشی و پادکست، منتشر خواهد شد. خانم شکری با اشاره به حضور گسترده‌ فعالان رسانه‌ای، از دعوت از بلاگرها و فعالان رسانه‌ای بین‌المللی نیز خبر داد و گفت: تلاش ما، انعکاس هرچه بیشتر و بهتر این رویداد در سراسر جهان است.

مشاور محتوا و تولیدات راویوم، با اشاره به هم‌زمانی این رویداد با تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، بر اهمیت پوشش این رویداد هنری و رسانه‌ای تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط به‌وجودآمده، در تلاش هستیم تا روایتی از این دفاع مقدس را نیز در قالب تولیدات رسانه‌ای راویوم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کلاس‌های کارگاهی و توجیهی برای شرکت‌کنندگان، در روز نخست رویداد برگزار شد، ادامه داد: از ۳۰ مرداد، فرایند تولیدات رسانه‌ای توسط اعضای موکب آغاز شد. این آثار، در بسترهای مختلفی از جمله صداوسیما، شبکه‌های خبری، شبکه‌های محلی، کانال خبرگزاری‌ها و بلاگرها و انسان‌رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، منتشر شد.

در میان تولیدات متنوع راویوم، طراحی چهره‌ یک شهید نوجوان در جریان جنگ اخیر، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. «زهرا پرندخت»، یکی از دختران هنرمند این رویداد، با الهام از حس شجاعت و صلابت چهره‌ این شهید ورزشکار، به طراحی چهره‌ او پرداخت. پرندخت با اشاره به انگیزه خود از این اقدام، گفت: طراحی این چهره، برای من، ادای احترام به شهدا و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین است. پس از اتمام طراحی، به‌نیابت از این شهید، به زیارت امام‌رضا(ع) خواهم رفت و برای صلح و آرامش در جهان، دعا خواهم کرد.

در گوشه‌ای دیگر از موکب رسانه‌ای راویوم، گروه «آویژه» با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، مشغول تولید انیمیشن‌هایی با مضامین امام‌رضایی بودند. این گروه رسانه‌ای، با شور و اشتیاق، در تلاش برای خلق محتوایی نوآورانه و جذاب بودند. یکی از اعضای گروه آویژه با اشاره به این فعالیت، از اشتیاق خود و هم‌گروهی‌هایش برای حضور در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، سخن گفت.

در گوشه‌گوشه موکب رسانه‌ای راویوم، دختران هنرمند و رسانه‌ای از سراسر کشور در تلاش بودند، با به‌تصویرکشیدن تلاش‌های بی‌وقفه‌ در خدمت به زائران امام‌رضا(ع)، گامی مهم در جهت انعکاس ارزش‌های والای خدمت‌رسانی بردارند.

 امید است همه‌ نهادهای رسانه‌ای، فرهنگی و شهری با حمایت از چنین‌حرکت‌های ارزشمندی، زمینه‌ساز گسترش این الگو در مشهد مقدس شوند و این شهر را به الگویی درخشان از «رسانه در خدمت زائر» تبدیل کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.