کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
نمایشگاه آثار تجسمی دختران مشهدی در دهه فجر به کار خود پایان داد

نمایشگاه آثار تجسمی دختران مشهدی در دهه فجر به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۲۱۰۷۴۴
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
اختتامیه نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با عنوان «پاتوق نقاشی دختران نوجوان» همراه با برگزاری کارگاه آموزشی هنری در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه آثار طراحی پرتره، سیاه قلم، نقاشی و مجسمه هنرمندان نوجوان دختر که در پاتوق نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند در نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد، بعد از ۵ روز به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه مشتمل بر آثار پرتره شخصیت‌های تاثیر گذار و کمترشناخته شده مشهدی به سبک سیاه قلم از جمله استاد حسن عمید، ایران درودی و افراد برجسته کشوری مانند شهید صیاد شیرازی، سردار سلیمانی و ... اثر «زهرا پرنداخ» و نقاشی با رنگ روغن و آکریلیک و مجسمه‌های «سحر میرزازاده» است که آثار خود را با موضوع داستان‌های شاهنامه در معرض نمایش گذاشته‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه اختتامیه نمایشگاه گروهی آثار تجسمی "پاتوق نقاشی نوجوانان" اظهار کرد: در دهه مبارک فجر دو نوجوان دختر که از هنرجو‌های پاتوق کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب بودند نمایشگاه انفرادی در حوزه نقاشی، طراحی و مجسمه سازی برگزار کردند.

مجید عسگری گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه هنری، کارگاه آموزشی کوتاه مدتی هم در رشته‌های مذکور با تدریس دختران نوجوان برگزار شد که حدود ۴۰نفر از دختران دانش آموز ناحیه۳ آموزش و پرورش مشهد در آن شرکت و گواهی حضور در دوره را دریافت کردند.

عسگری بیان کرد: موضوع ورکشاپ تصویر آینده و امید داشتن به آینده و پیشرفت بود تا نشان دهیم علی رغم اینکه دشمن به دنبال ناامیدکردن نوجوانان ماست، اما امید در میان دهه هشتادی‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این برنامه، استعدادیابی نوجوانان در حوزه سیاه قلم، رنگ، نقاشی و مجسمه سازی است که تدریس آن نیز به صورت تخصصی و در سطح بالا نیز توسط دو نوجوان که از کودکی، در پاتوق هنری کودک و نوجوان حضور مستمر داشتند تدریس صورت گرفت.

رئیس حوزه هنری استان تشریح کرد: در اجرا و راه اندازی پاتوق‌های نوجوانانه سه محور نگاه تخصصی، اندیشه و هنر انقلاب و آشنایی با هنرمندان بزرگ کشور و مباحث تربیتی ویژه نوجوانان را درنظر گرفتیم. معتقدیم صرفا نوجوان نباید یک بعدی رشد کند و نیاز است استعداد و اندیشه و مهارتش باهم رشد کند و با عرصه‌های مختلف ارتباط بگیرد که برگزاری این ورکشاپ هنری و نمایشگاه انفرادی از آن جمله است.

عسگری افزود: حوزه هنری انقلاب خراسان دو محور عمده را در حوزه زنان و دختران درپیش گرفته است، نخست تربیت دختران نوجوان هنرمند و تربیت مادران هنرمند است. دوم، نگاه به هویت زن مسلمان آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند است که در برخی کار‌هایی که در این نمایشگاه و ورکشاپ تولید و عرضه شده نیز این نگاه نمود دارد. همچنین بنا داریم با موضوع زن در سال آینده نمایشگاهی هنری که دستاورد مادران هنرمند است را به نمایش بگذاریم.

مدیر و مدرس پاتوق هنرمندان کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب خراسان رضوی در خصوص راه اندازی نمایشگاه آثار تجسمی پاتوق نقاشی دختران نوجوان اظهار کرد: این نمایشگاه به همت واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و در نگارخانه فردوسی برگزار شد که در طول این مدت استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

ماهور صدر درباره برگزاری چنین رویداد‌هایی برای نوجوانان دختر و حمایت از آثار آن‌ها ابراز کرد: حمایت و پشتیبانی از دختران نقشی بسزا و چشمگیر در رشد و پرورش استعداد و کنش‌های هنری‌شان دارد. برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث تقویت عزت نفس و افزایش اعتمادبنفس آن‌ها می‌شود تا بتوانند در جامعه هنری ورود کنند و در آینده کار‌های بزرگتر و بهتری انجام دهند و شاهد آثار ارزشمندشان و تاثیر آثار و شخصیت این هنرمندان در ارتقای فرهنگ و هنر جامعه باشیم.

صدر همچنین درخصوص واکنش بازدیدکنندگان به نمایشگاه نوجوانان خاطرنشان کرد: کیفیت کار در سطح حرفه‌ای بوده و مخاطبان عامه و هنرمند به نمایش آثار آمده‌اند که هر کدام از بازخورد‌ها که فرد از آثار دریافت می‌کند با ارزش و متعالی است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه دامن زنان پرورش دهنده ایده‌ها، افکار و اندیشه‌های نسل بعد از خود است برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی و هر زمینه دیگری، جامعه نیازمند زنان و مادران هنرمند و اندیشه ساز است و باید برای افزایش چنین برنامه‌هایی، تدابیری صورت گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.