کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
گزارشی از حال و هوای بانوان شرکت کننده در رویداد هم آفرینی دعوت+ فیلم

گزارشی از حال و هوای بانوان شرکت کننده در رویداد هم آفرینی دعوت+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۳۴۲۳
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تعدادی از بانوان هنرمند و عاشق وطن در رویداد رسانه ای و هنری "دعوت" ویژه انتخابات ۱۱ اسفندماه حضور یافتند تا اثر خود را بر پهنه بخشی از تاریخ ایران بگذارند. 

به گزارش شهرآرانیوز، هوا، هوای انتخابات برای ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی است و هر کسی در جایگاه خودش تلاش می کند سهمی در این لیله القدر نظام  داشته باشد. از فعالان محلی بگیرید تا رسانه‌ها و هنرمندان و مسئولان و ارگان‌های کلان شهری و کشوری. کارخانه خلاقیت و نوآوری مشهد هم این روزها شاهد اتفاقی در همین راستاست که ۷۰ هنرمند نوجوان و جوان خبره بسیجی و دغدغه مندان فرهنگی و عاشقان وطن و ایران گرد هم آمدند تا در رویداد رسانه ای و فرهنگی به نام "دعوت" شرکت کنند. دعوت مادران ایرانی که نقطه عطف هر خانواده هستند و هدایتگر خط فکری و رفتاری اعضای خانواده بزرگ ایران هستند. آری! زنانی که در مرکزیت خانه قرار دارند و نقش کنشگری موثری در تمامی عرصه ها دارند و افرایش مشارکت در انتخابات نیز یکی از این میدان هاست. 

بخش عمده‌ای از شرکت کنندگان این رویداد هم دختران، زنان و مادرانی هستند که دستی بر آتش هنر دارند. اینجا هم متولدین دهه هشتادی را می توان دید و هم دهه هفتادی و شصتی را. آنها باید ایده‌های رسانه‌ای و هنری خود را در قالب‌های پادکست، ویدئو کلیپ، انیمیشن، موشن گرافی، پوستر و ...   به مرحله تولید و محصول نهایی برسانند و در ایام باقیمانده از این روزهای تاریخی اسفندماه ۱۴۰۲ اثر خود را در این صفحه از تاریخ بگذارند. 

نام رویداد را از آن جهت "دعوت" نام نهادند که شرکت کنندگان موظفند به واسطه نقش مادران در جامعه، افراد مختلف را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

به سراغ چندتن از بانوان هنرمند که در رویداد حضور دارند می‌روم. ریحانه خالق آبادی در حال طراحی شخصیت یک دختر به واسطه هوش مصنوعی است تا در نهایت با نرم افزار افتر افکت، آن را تبدیل به کمیک موشن کند. خالق آبادی، طلبه سال دوم سطح۳ حوزه علمیه است و به صورت حرفه‌ای از طریق بسیج استان، دوره افترافکت و فتوشاپ را گذرانده است و حالا سه سالی می‌شود که در حوزه کمیک موشن و طراحی اینفو کار می‌کند.

او کار تیم‌ها در کنار یکدیگر را نکته جالب توجه رویداد دعوت دانست و گفت: اینکه رویداد موضوع محور است توانسته تمرکز کار را بالا ببرد. همچنین حضور منتورها باعث تقویت آثار می‌شود تا محصولی که قرار است به دست مخاطب برسد جذاب‌تر و حرفه‌ای تر باشد.

گوشه‌ای دیگر از رویداد، خانمی در حال خطاطی است تا در نهایت برای پوستر سازی از آنها استفاده شود. تکتم وظیفه دان، استاد خوشنویسی با ۲۲ سال سابقه کاری است و عضو انجمن خوشنویسان مشهد است.  

وظیفه دان که خودش هم مادر یک رای اولی است در خصوص حضورش در رویداد و نقش مادران در انتخابات اظهار کرد: مادر بسیار در تصمیمات و جهت دهی اعضای خانواده نقش پررنگی دارد ‌و می‌تواند در تربیت و خط و منش فکری فرزندان موثر باشد. 

زهرا اشکانیان، یک دختر دهه هشتادی است که گوشه‌ای از فضای عملیاتی رویداد ساکت و آرام نشسته است و قلم نوری ای در دست دارد و در حال طراحی پوستر است.

اشکانیان با اینکه رشته تحصیلی‌اش در دانشگاه مشاوره است، اما دو سال است که به صورت حرفه‌ای نیز تصویرسازی می‌کند. او درباره حضورش در رویداد می‌گوید: دوست داشتم من هم به عنوان یک دختر که در حال حاضر در این برهه از تاریخ ایران زندگی می‌کند نقشی در افزایش مشارکت افراد در انتخابات داشته باشم.

اشکانیان ادامه داد: با توجه به اینکه این روزها اخبار جعلی و نادرست در فضای مجازی و رسانه‌ها وجود دارد شاید آگاهی کمتر باشد. من با هنری که دارم می‌توانم در افزایش آگاهی قدمی بردارم و خوشحالم که در رویداد دعوت حضور دارم.

غلامرضا زوزنی نیز که به عنوان منتور در این رویداد حضور دارد در خصوص نحوه برگزاری آن گفت: "خوبه فقط وقتش رو بیشتر کنید"، شاید این جمله خنده دار بنظر آید ولی این یک واقعیت برای انجام چنین پروژه ای است. یک هفته زمان محدودی برای گردهمایی این نفرات و حجم کاری تعریف شده در بستر رویداد است و بنظرم باید از اول بهمن و یک ماه پیش شروع می‌شد. 

این خبرنگار و فیلمساز اظهار کرد: یکی از نقاط قوت رویداد هم آفرینی دعوت این است که تیم‌های شرکت کننده از قبل همدیگر را می شناسند و خط فکری واحد و نزدیکی برای تولید محتوا دارند. همچنین اینکه تیم‌های هم شکل و همکار به این شکل در یک مکان کنار هم قرار گرفته‌اند می تواند در خروجی نهایی هم موثرتر باشد.

سیدتقی عالمی نیز که دبیر رویداد دعوت است به قابلیت ویژه هر یک از شرکت کنندگان در حوزه کاری خود تاکید کرد و گفت: آنچه جالب توجه است اینکه افراد با توجه به نگاهی که برای رویداد تعریف شده است آثار خود را در قالب شبکه‌های اجتماعی تولید کردند، به این صورت که محصول نهایی، کوتاه، جذاب و جدید است. مخاطب شبکه‌های اجتماعی نیز حوصله تماشای فیلم‌های بلند را در حوزه انتخابات ندارد، از این رو امکان انتشار آنها در بستر شبکه‌های اجتماعی بالاست. 

عالمی که خود در تربیت نیروهای فنی و هنری جوان و نوجوان سابقه درخشانی دارد بیان کرد: کار ما این است که به شرکت کننده‌ها کمک کنیم آثارشان به مرحله خروجی نهایی و تولید محصول برسد و از کیفیت خوبی برای پلتفرم‌های مختلف برخوردار باشد. چون ممکن است یکی از تیم‌های شرکت کننده با مراحل تولید یک اثر آشنا باشد اما نداند برای نمایش آن در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی یا اکران‌های شهری چه نکاتی را رعایت کند که در این بخش نیز به آنها کمک می‌کنیم.

گفتنی است رویداد هنری و رسانه‌ای هم آفرینی "دعوت" با مشارکت مادران ایران در انتخابات با حضور ۷۰ هنرمند که شامل ۲۰ تیم هنری هستند از ۲۸ بهمن ماه آغاز شد و اختتامیه این رویداد، امروز جمعه ۴ اسفند ماه در کارخانه خلاقیت و نوآوری مشهد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.