حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
نقش تشکیل ستاد مادران ایران بر افزایش نرخ فرزندآوری

نقش تشکیل ستاد مادران ایران بر افزایش نرخ فرزندآوری

  • کد خبر: ۲۱۳۱۴۸
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مسئول طرح مواسات مادری گفت: در حال حاضر ستاد مادران ایران در محله‌ها تشکیل شده است که برای سایر مادران در حوزه فرزندآوری کنشگری می‌کنند و آن‌ها را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه کلالی مسئول طرح مواسات مادری نیز در نشستی که در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌ها موضوع فرزندآوری را در دست اقدام دارند در در این مسیر خیلی تنها هستند و شرایط برای فرزندپروری خیلی سخت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحران پیری جمعیت را در پیش‌رو داریم و ممکن است به ابر بحران و ابر چالش تبدیل شود، نیاز است که برای این قضیه یک کار عملیاتی اجرایی و جهادی در کشور صورت بگیرد.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، تاکید کرد: طی پژوهشی برخی از مادران در پاسخ به این پرسش که چرا فرزندان بعدی را نمی‌آورید، اعلام کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین دلایل این است که واقعاً شرایط فرزند پروری برای خانواده‌ها سخت شده است.

مسئول طرح مواسات مادری با بیان اینکه با الهام از احادیث تلاش کردیم موضوع مواسات را برای فرزندآوری اجرایی کنیم؛ خاطر نشان کرد: روایتی از زمان حیات حضرت امام محمد باقر علیه السلام وجود دارد که یاران ایشان به خدمت امام می‌رسند و از ایشان می‌خواهند که علیه حکومت طاغوت قیام کنند و امام نمی‌پرسند که تعدادتان چند نفر است و چه تجهیزاتی دارید بلکه می‌فرمایند شما مواساتتان با یکدیگر چگونه است؟ می‌فرمایند صمیمی و خوب هستیم؛ امام می‌فرمایند آیا مواساتتان به گونه‌ای هست که دست در جیب هم بکنید و نیازهایتان را رفع کنید؟ که یاران امام پاسخ منفی می‌دهند.

وی در ادامه توضیح این حدیث، می‌گوید: امام در ادامه این حدیث به وضعیت یاران امام مهدی در دروان غیبت اشاره می‌کنند و می‌فرمایند یاران امام زمان علیه السلام این ویژگی را دارند و با یکدیگر مواسات دارند.

کلالی ادامه داد: در طرح کمک در محله‌ها به موضوع مواسات رسیدیم و در شرایط بحرانی فرزندآوری که فرزندآوری یک جهاد به حساب می‌آید؛ مواسات را در صحنه وارد کردیم و بر این اساس در محله‌ها مادران به یکدیگر کمک کنند؛ من آن وقتی که برای خودم نیاز دارم را با همسایه، دوست و هم محله‌ای مواسات می‌کنم و خداوند هم به این امر برکت می‌دهد.

وی با اشاره به نمونه‌ای از اجرای طرح مواسات در محله ها، توضیح داد: ممکن است خانم بارداری در محله داشته باشید و بخواهید به او کمک کنید، چه اشکالی دارد که به اندازه یک نفر غذای بیشتری بپزید؛ این موضوع در زندگی فرد کمک کننده تاثیری ندارد، اما برای مادر باردار بسیار کمک کننده است.

به گفته خانم کلالی این طرح در بسیاری از استان‌ها آغاز شده است، اما در شهر‌های شیراز، مشهد و تهران وضعیت بهتری وجود دارد و گروه‌های خاص‌تر با عنوان «مادر یار» تشکیل شده است که این گروه‌های مادریار تخصصی به کمک مادران باردار و شیرده می‌شتابند و به آن‌ها کمک می‌کنند.

مسئول طرح مواسات مادری با یادآوری نمونه‌های موفقی از طرح مواسات مادری خاطر نشان کرد: مادر چهار فرزندی در این طرح از کمک‌ها استفاده کرده و اعلام کرد در حمایت‌هایی که از سوی محله انجام می‌شد، انگیزه‌ای مضاعف گرفت تا فرزند پنجم را نیز به دنیا بیاورد. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ستاد مادران ایران در محله‌ها تشکیل شده است که کنشگری می‌کنند برای سایر مادران و آن‌ها را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.