فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران تاب‌آوری زنانه، قدرت مادرانه ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید
سرخط خبرها
پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان

پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان

  • کد خبر: ۲۱۷۶۳۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
در این مطلب کارشناس حقوق به پرسش‌های حقوقی مخاطبان عزیز شهرآرانیوز پاسخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر در در ۲ مرحله بدوی و واخواهی، رأی به نفع ما صادر شده ولی در مرحله تجدیدنظر با وجود سندرسمی فقط با شهادت، نقض شده باشد و رئیس کل دادگستری استان درخواست رسیدگی دوباره بدهد، در این مرحله رأی بدوی بیشتر برایشان مهم است یا تجدیدنظر؟

آنچه برای رسیدگی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد رأیی است که مجوز رسیدگی دوباره برای آن صادر شده. در فرض سؤال، ایراد به رأی دادگاه تجدیدنظر گرفته شده است؛ لذا همان بررسی دوباره می‌شود.

متأسفانه همسرم ماشینی از جمعه‌بازار خودرو با قولنامه و توافق بین ۲ نفر خریداری کرد، اما فروشنده قبل از سند زدن تلفن همراهش را خاموش کرده است. سند در دست ماست، اما چیزی به ناممان نیست. چگونه می‌توانیم از راه قانونی سند ماشین را به نام خودمان بزنیم؟

در این‌باره، اگر قولنامه به وسیله فروشنده و خریدار تکمیل شده باشد، می‌توان دادخواست اثبات عقد بیع و الزام به تنظیم سند داد.

من ۴ فقره وام هفت‌میلیونی بانکی مربوط به یک خانواده را ضمانت کرده‌ام. الان چند سال است پرداخت نکرده‌اند. آیا بانک می‌تواند همه حساب‌های بانکی مرا مسدود کند؟ حتی حساب حقوق دریافتی که حقوق ماهیانه پرداخت می‌شود؟ اگر مسدود شود، برای رفع انسداد آن چه باید کرد؟ آیا هر ۴ پرونده را با هم اقدام می‌کنند یا جداگانه؟

امکان مسدودی حساب‌های متعدد تا میزان بدهی وجود دارد. درباره حساب حقوق دریافتی نیز می‌توان به نسبت اینکه فرد مجرد یا متأهل باشد، به نسبتی که در قانون ذکر شده است، حساب را مسدود کرد. هم‌چنین برای رفع انسداد، ضامن می‌تواند دین را پرداخت کند و پس از پرداخت، به مدیون اصلی مراجعه کند. همه بدهی‌ها به صورت یکجا امکان اقدام دارند.

یک نفر با مظلوم‌نمایی، خودش را نیازمند اعلام کرد. من هم مقدار چشمگیری وسیله خانه و پول نقد برایش جمع کردم. بعد از تحویل، فهمیده‌ام بسیاری از حرف‌هایش دروغ بوده است، اما اکنون حاضر نیست وسایل و پول نقد را برگرداند. آیا راهی قانونی برای این مسئله وجود دارد؟

رفتار مجرمانه‌ای را که تحصیل عمدی مال دیگری از طریق غیرقانونی را شامل شود می‌توان تحت عنوان تحصیل مال از طریق نامشروع پیگیری کرد. می‌توان گفت در فرض سؤال، فرد به واسطه دروغ‌گویی که عملی غیراخلاقی و نامشروع است، مال دیگری را برای خود به دست آورده است. افراد ذی نفع می‌توانند دراین‌باره اقدام قضایی انجام دهند. البته باید توجه داشت اگر در فرض سؤال فرد تنها واسطه رساندن این اموال و وجوه بوده و هیچ‌گونه مالکیتی نسبت به آنها نداشته است، نمی‌تواند چنین اقدامی را از ناحیه خود انجام دهد. باید گفت این مورد تحت عنوان کلاهبرداری قابل تعقیب نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.