«دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند افزایش سهم دانشجویان دختر در تحصیلات دانشگاهی دختران «ملکه» سوگوار شهید جمهور شدند | قصه شهید جمهور را مادران برای فرزندانشان تعریف کنند
سرخط خبرها
نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود

نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۵۰۳
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی با محوریت جمهوری اسلامی ایران با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمد جعفری ملک با حضور در ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن دیدار با محمد حسین صوفی، گزارشی از فعالیت‌های مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیا ارائه و در خصوص ظرفیت‌های همکاری فی مابین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیا، تبیین نقش برجسته زنان در فرهنگ آسیایی را یکی از محور‌های مهم فعالیت این مجمع برشمرد و اضافه کرد: اجرای موفق رویداد‌های بین المللی در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچون برگزاری نمایشگاه‌ها و رالی‌های مختلف در سطح بین‌الملل موجب شده است تا اجرای طرح فرهنگی و گردشگری رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی با محوریت جمهوری اسلامی ایران، مورد توجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا قرار گیرد.

احیای فرهنگی جاده ابریشم از دیگر موضوعات و محور‌های مهم این دیدار بود که دو طرف با طراحی و اجرای رالی‌های بین المللی در مسیر جاده ابریشم با مشارکت کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در راستای تحقق آن تبادل نظر کردند.

صوفی نیز در این دیدار با اعلام آمادگی کانون برای اجرای برنامه‌های مشترک با این مجمع، توجه ویژه به موضوع زنان و برگزای رالی‌های گردشگری در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی را یکی از برنامه‌های اصلی کانون برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری این دو مجموعه بین المللی گام موثری در معرفی ایران امن و زیبا به جهانیان برداشته خواهد شد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا یک نهاد بین دولتی متشکل از ۳۵ کشور و فراگیرترین تشکیلات آسیایی است که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از شهریورماه ۱۴۰۲ تا کنون ریاست دوره‌ای آن را بر عهده دارد. در این مجمع کشورمان به عنوان پیشگام اجرای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای با محوریت همکاری‌های فرهنگی و گردشگری معرفی شده است.

در همین راستا، در سال جاری یزد به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری از سوی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا انتخاب شد و سفرای کشور‌های عضو بنا به دعوت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همزمان با اسفند ماه ۱۴۰۲ به این شهر سفر و از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری آن بازدید کردند. قرار است دومین اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های عضو مجمع نیز در آینده نزدیک در شهر یزد برگزار شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.