راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند
سرخط خبرها
هشدار انجمن جراحان آمریکا درباره عوارض عمل‌های زیبایی زنان

هشدار انجمن جراحان آمریکا درباره عوارض عمل‌های زیبایی زنان

  • کد خبر: ۲۳۰۴۴۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
صنعت پزشکی زیبایی و جراحی‌های مربوط به آن به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. تقریباً در تمام کشورهای دنیا این مسئله دیگر عادی شده است ولی به چه قیمتی؟

به گزارش شهرآرانیوز، محبوبیت جراحی پلاستیک در طول سال‌های گذشته به طرز عجیبی بیشتر در بین زنان افزایش یافته است. به طور کلی صنعت پزشکی زیبایی و جراحی‌های مربوط به آن به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

 تقریباً در تمام کشور‌های دنیا این مسئله دیگر عادی شده است ولی به چه قیمتی؟ هرچند جراحی پلاستیک خطرات کمی برای بدن دارد ولی عوارض جدی دارد که انجمن جراحان آمریکا (American Society of Plastic Surgeons) بعضی از آنها را اشاره می‌کند:

کاهش اعتماد به نفس

در حالی که در بسیاری از شرایط جراحی پلاستیک می‌تواند اعتماد به نفس و رفاه فرد را افزایش دهد، همیشه کسانی هستند که معتقدند کار هرگز تمام نمی‌شود.

اعتیاد

اعتیاد به جراحی پلاستیک یک چیز واقعی است. برخی از افرادی که زیر چاقو می‌روند از بدشکلی بدن رنج می‌برند، بنابراین بدن آنها از نظر آنها هرگز کامل نیست و منجر به مداخلات جراحی بیشتر می‌شود.

مشکلات حافظه

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ ارتباط بین کاشت سینه سیلیکونی و مه مغزی و از دست دادن حافظه را نشان داد. بیماری ایمپلنت سینه (BII)، که معمولاً زنانی را که تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار می‌دهند، تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین باعث علائم دیگری از جمله خستگی و درد عضلانی می‌شود.

ضعف سیستم ایمنی

یک عمل زیبایی می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد. این یک موقعیت بسیار استرس زا برای بدن شما است که بر روی بهبودی و بهبودی پس از جراحی تمرکز می‌کند. این می‌تواند پاسخ ایمنی شما را تضعیف کند و شما را مستعد ابتلا به عفونت‌ها و سایر مشکلات سلامتی کند.

اختلال خود ایمنی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ ارتباط بین زنانی که پروتز سینه سیلیکونی دریافت کرده بودند و شرایط خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید نشان داد.

آسیب عصبی

آسیب عصبی می‌تواند در نتیجه مداخلات جراحی رخ دهد و موارد زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. خوشبختانه، بسیاری از اوقات علائم موقتی هستند و معمولا در عرض چند ماه ناپدید می‌شوند. به عنوان مثال، تغییراتی در احساس نوک سینه (به عنوان مثال بی حسی، گزگز و غیره) در زنانی که تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار می‌گیرند، گزارش شده است.

مشکلات روانی

جراحی زیبایی بر سلامت روان شما تاثیر دارد. از این گذشته، شما ظاهر خود را تغییر می‌دهید، که می‌تواند منجر به یک ترن هوایی از احساسات شود. به این ترتیب، یک عمل زیبایی شناختی می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر افرادی که سابقه مشکلات سلامت روان دارند، داشته باشد.

یک مطالعه نشان داده است کسانی که سابقه مشکلات روانی داشتند، از نظر عاطفی آسیب پذیرتر بودند. بسیاری از این افراد از نتیجه نارضایتی، از تصویر بدن خود ناراضی بودند و با اضطراب، افسردگی، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد و رفتار‌های خودآزاری دست و پنجه نرم می‌کردند.

لخته شدن خون

لخته شدن خون خطری است که در بسیاری از روش‌های جراحی از جمله روش‌های زیبایی وجود دارد. بیشترین گزارش شده در میان بیماران جراحی پلاستیک ترومبوآمبولی وریدی (VTE) است که می‌تواند کشنده باشد.

کبودی شدید

کبودی پس از جراحی پلاستیک قابل انتظار است، اما گاهی اوقات می‌تواند بسیار شدید و به شکل هماتوم باشد. این زمانی است که حوضچه‌ای از خون لخته شده در زیر پوست جمع می‌شود.

عفونت خطر قریب الوقوع

خطر عفونت نیز در اکثر مداخلات جراحی مشترک است، اما زمانی که ایمپلنت‌ها درگیر هستند، این خطر افزایش می‌یابد. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که عفونت در ۳۵ درصد از جراحی‌های بازسازی سینه مبتنی بر ایمپلنت گزارش شده است. اینها معمولاً به طور مؤثر با آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شوند.

تجمع مایعات (سروما)

سروما نامی است که به تجمع مایع بدن در زیر پوست در اطراف ناحیه برش داده می‌شود. این عارضه جانبی نسبتاً رایج است. طبق مطالعات انجام شده، حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد از بیمارانی که لیپوساکشن شکم انجام می‌دهند و همچنین ۲۰ درصد بیمارانی که تحت عمل جراحی سرطان سینه قرار می‌گیرند، مبتلا می‌شود. در حالی که ممکن است عوارضی رخ دهد، سروما معمولاً بی ضرر است، اگرچه گاهی اوقات مایع نیاز به تخلیه دارد.

منبع: اطلاعات

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.