اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس آغاز‌به‌کار اولین طرح شبکه اجتماعی دختران انقلاب در مشهد فرصت‌های مترویی نگاهی کوتاه به رمان «سرخی بعد از سحرگه» | گمشده‌های زندگی رمزگشایی از کلیدواژه‌ای به‌نام «چهل‌خانه» باید در کابینه دولت جدید از زنان توانمند استفاده شود بانوان و مادران ما، پیشران شرکت در انتخاب هستند پیامدهای بلوغ زودرس؛ از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز*
سرخط خبرها
اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس

اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادران مشهدی به نوزادان نارس

  • کد خبر: ۲۳۶۶۱۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: نزدیک به چهار هزار لیتر شیر از ابتدای راه‌اندازی بانک شیر مادر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تغذیه نوزادان نارس اهدا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناهید صاحبدل‌فر روز یکشنبه با اشاره به اینکه بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان چهارمین بانک شیر کشور از مردادماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است، افزود: از آغاز فعالیت بانک شیر مادر این دانشگاه تاکنون ۳۴۷ مادر در امر اهدای شیر مشارکت داشته‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۶۵ نوزاد نارس و محروم از شیر مادر در مشهد زیر پوشش قرار گرفته و با شیر‌های اهدایی تغذیه شده‌اند.

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: همچنین از مجموع شیر‌های اهدایی در این مدت، ۳۴۴ لیتر شیر به شهر زاهدان ارسال شده است.

افزایش مشارکت مادران شیرده در امر اهدای شیر

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: مادران داوطلب، شیر مازاد خود را از بدو تولد تا یک سالگی فرزند در اختیار بانک شیر قرار می‌دهند تا نوزادان نارس، چند قلو و بیمار از این شیر تغذیه شوند.

صاحبدل‌فر با اشاره به این که مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای ۲۰ درجه فریزر‌های صنعتی بانک شیر ۶ ماه است، افزود: آزمایش‌های مختلف بر روی شیر‌های اهدایی به این بانک صورت می‌گیرد و حتی مادران اهداکننده نیز از لحاظ ابتلای احتمالی به ایدز و هپاتیت به طور دقیق بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ مادر شیرده با "بانک شیر مادر" دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت داشتند، این در حالی است که میزان مشارکت مادران شیرده با این مرکز در مدت مشابه امسال با افزایش بیش از ۳۱ درصدی به ۲۱ مادر شیرده رسیده است.

این مسوول بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۷۳ لیتر شیر به "بانک شیر مادر" دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شده که شیر‌های اهدایی به مصرف ۱۶۵ نوزاد رسیده است.

به گفته وی، جمع‌آوری شیر‌های مازاد مادران شیرده، پاستوریزه کردن این شیر‌ها و در نهایت رساندن این شیر‌های اهدایی به مصرف نوزادان نارس و محروم از خدمات بانک شیر مشهد به شمار می‌رود.

"بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد" به عنوان موسسه غیرانتفاعی با خدمات کاملا رایگان، فعالیت خود را از مردادماه سال ۱۳۹۸ در محل بیمارستان ام‌البنین مشهد آغاز کرده است.

شیر‌های اهدایی به بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر نوزادان بیمارستان ام‌البنین، در اختیار بخش نوزادان بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، اکبر و هاشمی‌نژاد مشهد نیز قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.