مهم ترین نکات درباره شیوه تربیت فرزندخوانده جشن تولد خصوصی با ۷۰ هزار تماشاگر اینستاگرامی! پادکست | دنیای عروسکی در دل خانه‌های «گوندوک» مشکلات زنان کارگر چیست؟ هشدار شیوع بالای پوکی استخوان در زنان ایرانی ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید سید هاشم خادمیان گوی و میدان در اختیار بانوان خانه‌دار زایمان در آب؛ آری یا خیر؟ باور‌های غلط درباره لاغرشدن | از شام‌نخوردن تا جایگزینی میوه واگذاری «فرزندخواندگی» کودکان اتباع خارجی بی‌سرپرست امکان‌پذیر شد مادران باردار؛ ویار کنید، اما نه زیاد! نمود‌های زنانه‌نویسی در ادبیات داستانی ایران | رشد نویسندگان زن بعد از انقلاب اسلامی اصولی پول قرض بده تا به دردسر نیفتی والدین تراکتوری؛ عامل ایجاد نافرمانی و لجبازی کودکان ویدئو | مادرانه، روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر | شهید احمد شریفی پدیده سالمندی زنانه بحران آینده کشور است | قصه و غصه مادربزرگ‌های تنها برگزاری آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در خراسان رضوی بانویی شریف در کربلا که کمتر کسی آن را می‌شناسد | طبیبه اهل بیت (ع) بانوان، روایتگر اربعین | دومین نشست رسانه‌ای «دعوتم کن اربعین» برگزار شد تأثیرات عمیق زخم‌های روانی دوران کودکی بر زندگی بزرگسالی
سرخط خبرها
قدمی برای طفل شش‌ماهه کربلا

قدمی برای طفل شش‌ماهه کربلا

  • کد خبر: ۲۳۸۷۴۸
  • ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
زنان و مادران و حقیقت‌طلبان امروز باید قصه طفل شش‌ماهه کربلا را دست‌به‌دست بچرخانند و برای فرزندان خود روایت کنند و قدمی در این مسیر بردارند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیچ‌چیز سخت‌تر از داغ فرزند برای پدر و مادر نیست. داغ فرزند جزو مصائبی است که نمی‌توان به‌راحتی آن را فراموش کرد و چه‌بسا بسیاری از پدران و مادران بعد از این حادثه زمین‌گیر شدند و کفران نعمت کردند.

اما در حادثه کربلا، داستان طفل شش‌ماهه‌ای وجود دارد که هنوز هم نمی‌توان به‌راحتی درکش کرد؛ پدری مهربان فرزندش را بر بالای دست می‌گیرد و کمی آن طرف‌تر مادر و خواهر و خانواده‌اش ایستاده‌اند تا شاید دل دشمنی که شکمش از حرام پر شده، به رحم آید و کمی آب به کاروان نه، به این طفل شش‌ماهه بدهد، اما جلوی چشمان همه آن کار ناجوانمردانه رخ می‌دهد. حتی اگر تمامی حوادث کربلا را کنار بگذاریم، از این صحنه نمی‌توان راحت گذشت. این قصه پرغصه را برای کودکی چندساله هم که بگویی، ظلم را حس می‌کند.

این باور سخت به‌قدری در اذهان اثر گذاشته و افراد را در دورترین نقاط جهان تحت تاثیر این تکه از حقیقت تاریخ اسلام و انسانیت قرار داده که امروزه مراسم سوگواره شیرخوارگان حسینی به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است. سوگواره‌ای در رثای بزرگ‌مرد کوچکی که دستان ظریف کودکانه‌اش گره‌های سخت را باز می‌کند و ما به او می‌گوییم «باب الحوائج».

این تکه از تاریخ، حقیقتی است که باید به بهترین شکل ممکن بروز و ظهور یابد و به ورطه فراموشی سپرده نشود، همان‌طورکه جبهه کفر، امروز این را می‌خواهد و شبهات زیادی به حادثه کربلا وارد کرده است.

زنان و مادران و حقیقت‌طلبان امروز باید این قصه واقعی را دست‌به‌دست بچرخانند و برای فرزندان خود روایت کنند. این زنان در هر نقشی که هستند و با هر توانی، باید به میدان نقالی بیایند؛ نیاز نیست کار سختی هم بکنیم. می‌توان از کار‌های ساده‌ای چون حضور و توجه به مجالس روضه امام‌حسین(ع) شروع کرد تا شرکت در سوگواره شیرخوارگان حسینی به همراه فرزندان و خانواده. اینکه وقت بگذاریم و با فرزندان خود حرف بزنیم و داستان بگوییم و صرفاً به حضور در این مجالس و پوشیدن لباس سیاه اکتفا نکنیم.

قدم بعدی در این مسیر برعهده زنانی است که علاوه بر نقش مادری، تخصصی فرهنگی و رسانه‌ای هم دارند. یکی با قلمش، یکی با طراحی، یکی با ساخت انیمیشن، یکی با سرودن شعر، یکی با داستان‌نویسی، یکی با مستندسازی، یکی با کار‌های فرهنگی میدانی، یکی هم با برگزاری روضه خانگی و....
روایت کربلا به‌ویژه داستان حضرت علی‌اصغر(ع) که چشم دنیا به آن جلب شده است، اگر به‌درستی توسط زنان نشان داده شود، آنگاه می‌توان زینب‌وار خود را در مسیر جهاد قرار داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.