ایجاد گفتمان الگوی سوم زن مسلمان در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» بانوان هنرمند مشهدی در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» نقشی مادرانه دارند ویدئو | رویداد ملی رسانه‌ای «مادران مقاومت» در مشهد آغاز به کار کرد نظام حقوق زن در اسلام قطعاً یک نظام جامع، کامل و مترقی است شکرانه بانوان زائر پاکستانی و هندی در حریم ملکوتی امام مهربانی‌ها پادکست | نذر آموزش در حاشیه شهر | روایتی از نوعی نذر در مناطق کم‌برخوردار مشهد که به‌نیت امام هشتم (ع) انجام می‌شود طرز تهیه آسان کیک وانیلی نرم در خانه + فیلم درخشش بانوان ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس + اسامی پادکست | داوطلبانِ خطر | گفتگو با بانوان نجاتگر جمعیت هلال‌احمر استان که زندگی خودرا بی دریغ وقف مردم کردند همه چیز درباره عادت ماهانه بانوان پادکست | خوشا راهی که پایانش تو باشی پادکست | ظهور مد و فشن در مشهد تجددزده ویدئو |پخت نان توسط بانوان ۱۳ استان کشور در موکبی زنانه موکب بانوانه نجمه خاتون میزبان زائران علی بن موسی الرضا (ع) شد + فیلم پادکست | تجربه‌ای متفاوت از خدمت‌رسانی بانوان به زائران پیاده رضوی | زنان هم مسیر در تاریخ نوغان عزاداری زنان نوغان مشهد در سوگ امام هشتم(ع) + فیلم افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» رقابت برای خدمت | موکب دخترانه نجمه (س) پناهی برای بانوان زائر + فیلم بارِ امانت زنان نوغان بر دوش زنان مشهدی همزمان با شهادت امام رضا (ع) راه‌حل پیدا کنید؛ نه راه فرار زن تراز اسلام باید جایگاه زن بودن خود را حفظ کند | گفتگو با یکی از بانوان طلبه تاثیر گذار مشهدی
سرخط خبرها
ایجاد گفتمان الگوی سوم زن مسلمان در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت»

ایجاد گفتمان الگوی سوم زن مسلمان در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت»

  • کد خبر: ۲۵۰۳۰۱
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
مدیر مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» به دنبال ایجاد گفتمان سازی الگوی سوم زن مسلمان است.

سارا طالبی در حاشیه رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» که طی روز‌های ۲۰ و ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در مشهد، کانون فرهنگی هنری شرح نو برگزار می‌شود در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: بسیار مهم است که در عصر جنگ روایت‌ها بتوانیم جریان مهمی به نام فلسطین و غزه که به فرموده مقام معظم رهبری نبض جهان اسلام است را درست روایت کنیم.

طالبی بیان کرد: اگرچه غزه تنها نقطه‌ای نیست که ما می‌توانیم جریان مقاومت و به خصوص نقش آفرینی مادران مقاومت را در آن پیدا کنیم؛ اما امروز غزه نقطه برجسته‌ای شده است که در فضای مجازی و رسانه‌ای لازم است از بانوان هنرمند و افرادی که توانمندی ویژه و شاخصی دارند در حوزه روایت و تولید محصولات هنری-رسانه‌ای بهره ببریم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع مادران است. منظور ما صرفا مادری جسمی و نسبی نیست، بلکه مادران معنوی را هم شامل می‌شود که باعث شده حرکت مقاومت تا دانشگاه‌های آمریکا پیش برود.

طالبی با اشاره به جمله معروف حضرت زینب (سلام الله علیها) که فرمودند «و ما رأیت الا جمیلا» ابراز کرد: وجود نگاه مادرانه حرکت مقاومت را به یک نقطه و مرز محدود نکرده و این حرکت به صورت گسترده، حقیقتی هر چند تلخ را دارد به جهانیان نشان می‌دهد. امروز همه جهان به یک بیداری و آگاهی درباره غزه رسیده است.

وی تاکید کرد: امروز حمایت نکردن از غزه یک ننگ است. ما در جریان مادران مقاومت و روایت رسانه‌ای این مادران به دنبال این هستیم که زنان غزه و حرکت مقاومت را به کمک هنرمندی دختران و زنان و مادران ایرانی نشان دهیم.

طالبی ابراز کرد: ممکن است وقتی کلمه‌ی مقاومت مطرح می‌شود بسیاری افراد فکر کنند که مقاومت مقوله‌ای است که با شهادت، سختی و تنگی همراه است؛ اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم مقاومت می‌تواند برای یک زندگی بهتر، امیدآفرین باشد. ما می‌توانیم زندگی شیرینی را با مقاومت پیدا کنیم و به آرامش برسیم.  

وی افزود: زن امروزی در فضای توسعه یافته‌ی امروز، حال روحی‌اش خوب نیست و احساس هویت و آرامش نمی‌کند؛ حتی در مسائل مادی و آرامش جسمی هم زنان دچار بحران هستند؛ اما در این سو و در جبهه مقاومت ما شاهد صحنه‌های عجیبی هستیم. زنان جوانی می‌بینیم که از لحاظ فرزند آوری در جهان اول هستند و با وجود اینکه هفتاد سال است می‌دانند نسلشان در خطر است، اما امیدشان به زندگی بالاست.

مدیر مرکز راهبری سازمان تبلیغات کشور با بیان این مطلب که حقایق غزه و فلسطین توسط رسانه‌هایی که به اسرائیل و آمریکا وابسته‌اند، پنهان شده و معکوس نشان داده می‌شوند افزود: ما دنبال گفتمان سازی الگوی سوم زن مسلمان هستیم و به نظر می‌آید زن غزه در اوج مظلومیت یکی از مصادیق برجسته‌ی این گفتمان است. امیدواریم با زحمتی که دوستان خراسان رضوی کشیدند آثار برجسته و فاخری در حوزه "مادران و زنان مقاومت" تولید بشود و در فضای رسانه‌ای جریان ساز بشود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.