یک سوم رانندگان سرویس مدارس مشهد را بانوان تشکیل می‌دهند پیروزی جبهه حق علیه باطل در آینده نزدیک محقق خواهد شد سیدحسن نصرالله الگویی برای همه آزادی‌خواهان است سقط جنین به چه قیمتی؟ مجوزی برای فعالیت آتش‌نشانان زن در مشهد نداریم تغذیه نوزاد با شیرمادر به کاهش خطر آسم کمک می‌کند ویدئو | گریه‌های بی‌امان خبرنگار پرس‌تی‌وی بعد از شنیدن خبر شهادت سیّد حسن نصرالله ویدئو | واکنش نرجس سلیمانی به شهادت سیدحسن نصرالله مسجدی که برای بانوان اشتغال آفرید مرگ زن مشهدی زیر سوزن‌های طبی! شرافت بانوان فعال رسانه‌ای در میان سکوت دولت‌های غربی ارسال کمک‌های مردمی به رزمندگان مقاومت لبنان همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای مبارز و شهادت طلب + تصاویر و ویدئو امروز دنیا، دنیای مقاومت است ویدئو | بغض سنگین گوینده خبر المیادین هنگام اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله گفتگو با بانوی نویسنده‌ای که بیش از ۶۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس نوشته است شهید هاشمی نژاد: انقلاب اسلامی، شأن پیشگامی به بانوان داد پادکست | پستوی مسجد جاده ابریشم شد اجرای پیاده‌روی خانوادگی در شهر منجر به تحکیم خانواده می‌شود جشنواره رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت» تمدید شد نقش تأثیرگذار بانوان در پویش «مدادرنگی» در مشهد
سرخط خبرها
تغذیه نوزاد با شیرمادر به کاهش خطر آسم کمک می‌کند

تغذیه نوزاد با شیرمادر به کاهش خطر آسم کمک می‌کند

  • کد خبر: ۲۹۱۳۰۵
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
محققان در جدیدترین یافته‌های خود پی بردند تغذیه با شیرمادر در سال اول زندگی نوزادان می‌تواند خطر ابتلا به آسم را با ایجاد ترکیبی سالم از میکروب‌ها کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد که شیردهی بیش از سه ماه از بلوغ تدریجی میکروبیوم روده کودک پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، به گفته محققان، توقف شیردهی زودتر از سه ماه باعث اختلال در رشد میکروبیوم می‌شود و با خطر بالاتر ابتلا به آسم مرتبط است.

آنها توضیح دادند که شیر مادر حاوی قند‌های پیچیده و سایر مواد مغذی است که رشد میکروب‌های سالم را در روده تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، شیر خشک حاوی مواد مغذی است که باعث رشد مجموعه متفاوتی از میکروب‌ها می‌شود. محققان گزارش می‌دهند در حالی که بسیاری از میکروب‌هایی که با شیر خشک رشد می‌کنند در نهایت در همه نوزادان رشد می‌کنند، ورود زودهنگام آنها با افزایش خطر ابتلا به آسم مرتبط است.

«لیات شنهاو»، محقق ارشد از دانشگاه نیویورک، گفت: «همانطور که ضربان ساز ضربان قلب را تنظیم می‌کند، شیردهی و شیر انسان نیز سرعت و توالی تشکیل کلونی میکروبی را در روده و حفره بینی نوزاد تنظیم می‌کند و تضمین می‌کند که این فرآیند به طور منظم و به موقع انجام می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «رشد میکروبیوم سالم تنها به داشتن میکروب‌های مناسب نیست. آنها همچنین باید در زمان مناسب به ترتیب مناسب ایجاد شوند.»

برای این مطالعه، محققان جریان میکروب‌ها را در روده و بینی نوزادان در طول سال اول زندگی‌شان که از یک پروژه تحقیقاتی بلندمدت سلامت شامل ۳۵۰۰ کودک کانادایی برگرفته شده بود، ردیابی کردند.

محققان دریافتند که یک گونه باکتری به نام Ruminococcus gnavus خیلی زودتر در روده کودکانی که زود از شیر مادر جدا شده اند ظاهر می‌شود.

این باکتری در تشکیل و تجزیه تریپتوفان، اسید آمینه‌ای که با مشکلات سیستم ایمنی مانند آسم مرتبط است، نقش دارد.

به گفته محققان، در نتیجه، میکروبیوم یک نوزاد در واقع نقش مهمی در توسعه سیستم ایمنی بدن آنها ایفا می‌کند. محققان می‌گویند مدت زمان شیردهی حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل مانند قرار گرفتن در معرض دود یا آنتی بیوتیک ها، نقش مهمی در میکروبیوم نوزاد داشت.

شنهاو گفت: «تحقیق ما تأثیر عمیق شیردهی بر میکروبیوم نوزاد و نقش اساسی شیردهی در حمایت از سلامت تنفسی را نشان می‌دهد. همانطور که در این مطالعه نشان داده شد، با کشف مکانیسم‌های پشت اثرات محافظتی شیر مادر، هدف ما اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های ملی در مورد تغذیه با شیر مادر و از شیر گرفتن از شیر مادر به شیوه‌ای مبتنی بر داده است.»
منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.