یک سوم رانندگان سرویس مدارس مشهد را بانوان تشکیل می‌دهند پیروزی جبهه حق علیه باطل در آینده نزدیک محقق خواهد شد سیدحسن نصرالله الگویی برای همه آزادی‌خواهان است سقط جنین به چه قیمتی؟ مجوزی برای فعالیت آتش‌نشانان زن در مشهد نداریم تغذیه نوزاد با شیرمادر به کاهش خطر آسم کمک می‌کند ویدئو | گریه‌های بی‌امان خبرنگار پرس‌تی‌وی بعد از شنیدن خبر شهادت سیّد حسن نصرالله ویدئو | واکنش نرجس سلیمانی به شهادت سیدحسن نصرالله مسجدی که برای بانوان اشتغال آفرید مرگ زن مشهدی زیر سوزن‌های طبی! شرافت بانوان فعال رسانه‌ای در میان سکوت دولت‌های غربی ارسال کمک‌های مردمی به رزمندگان مقاومت لبنان همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای مبارز و شهادت طلب + تصاویر و ویدئو امروز دنیا، دنیای مقاومت است ویدئو | بغض سنگین گوینده خبر المیادین هنگام اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله گفتگو با بانوی نویسنده‌ای که بیش از ۶۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس نوشته است شهید هاشمی نژاد: انقلاب اسلامی، شأن پیشگامی به بانوان داد پادکست | پستوی مسجد جاده ابریشم شد اجرای پیاده‌روی خانوادگی در شهر منجر به تحکیم خانواده می‌شود جشنواره رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت» تمدید شد نقش تأثیرگذار بانوان در پویش «مدادرنگی» در مشهد
سرخط خبرها
مجوزی برای فعالیت آتش‌نشانان زن در مشهد نداریم

مجوزی برای فعالیت آتش‌نشانان زن در مشهد نداریم

  • کد خبر: ۲۹۱۳۱۲
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر، هنوز مجوزی برای فعالیت آتش‌نشانان زن در مشهد نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا کافی‌نیا در رابطه با وضعیت فعالیت آتش‌نشانان زن اظهار کرد: در حال حاضر ۶ الی ۷ هزار آتش‌نشان داوطلب خانم و آقا با ما همکاری دارند که حدود ۷۰ نفر از آنها، بانوانی هستند که همکاری بیشتری دارند و در مواقع خاص از جمله مناسبت‌هایی مثل اول محرم، اربعین و دهه آخر صفر در حوزه‌های اموزشی و ... به ما کمک می‌کنند.

وی افزود: در زمینه استخدام بانوان آتش‌نشان امسال و سال گذشته مکاتبات متعددی داشتیم و در این زمینه پیگیری‌های زیادی انجام شد، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم.

کافی‌نیا ادامه داد: سال جاری بنا بر نیازی که بود، مجوز استخدام ۴۲۲ نفر را گرفتیم که پیشنهاد دادیم به ما اجازه دهند ۱۰ درصد از این ظرفیت را به بانوان آتش‌نشان تخصیص بدهیم تا اگر بپذیرند و این مجور صادر شود، بتوانیم از خدمات آنها در قسمت‌های اداری و امداد و نجات استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت در مشهد به این گونه است یا در سایر نقاط کشور نیز همین وضعیت را داریم، توضیح داد: از آنجایی که شغل آتش‌نشانی یک شغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، خانم‌ها نمی‌توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند و حتی در یکی از شهر‌ها تعدادی از خانم‌ها در این حرفه مشغول به کار شده بودند، اما بعد از یک سال به دلیل سختی کار، نیرو‌های جذب شده به بخش اداری برگردانده شدند و در تهران هم همین مشکل را داشتیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.