نرخ باروری در پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد | نرخ سالمندی رو به افزایش است ثبت نام دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن» آغاز شد اعطای نشان سفیر محیط‌زیست به دختری که قهرمان جهان شد نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان با کودک پرخاشگر خود چگونه رفتار کنم؟ دختران ملی پوش راگبی‌باز ایران از سکوی قهرمانی جاماندند سبزیجات خام بهتر است یا پخته؟ سخنگوی دولت: بخش خصوصی عزت و آبروی کشور است پادکست | نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! تأثیر دنبال‌کردن بلاگر‌ها بر زندگی فردی و خانوادگی زنان | دور دوری که کار دستمان می‌دهد حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود هشت جمله که استفاده از آن‌ها روابط را تضعیف می‌کند نفرات برتر مسابقات تکواندو دختران خراسان رضوی مشخص شدند بانوی تیرانداز ایرانی طلایی شد شکست خاتون بم برابر ملبورن سیتی استرالیا در نخستین دیدار فراز و نشیب‌های مادران دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید | ضعف اجرای قوانین حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | چرا ارث زن نصف مرد است؟ تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی ۷۷ درصد از جمعیت دانشجویان موردحمایت بهزیستی، زن هستند آغاز ششمین پویش غربالگری و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان | بیش از ۱۶ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا هستند
سرخط خبرها
نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان

نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان

  • کد خبر: ۲۹۳۳۳۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آگاهی بخشی به مردم در پیشگیری از سرطان پستان را ضروری دانست و گفت: گسترش غربالگری سرطان پستان با همکاری فعالان مدنی و اجتماعی پیگیری می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت ماه جهانی اطلاع رسانی درباره سرطان پستان (ماه اکتبر) نشست بررسی موانع و مشکلات در حوزه آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان نشستی با حضور فعالان مدنی، پزشکان، درمان‌گران و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های مربوط به زنان و سرطان پستان برگزار شد.

زهرا بهروز آذر در این نشست که چالش‌های این حوزه و پیشگیری از بیماری سرطان پستان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بر اهمیت پیشگیری و آگاهی‌بخشی در زمینه سرطان پستان، تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم بر آگاهی بخشی و پیشگیری، افزود: این دو نهاد به دلیل گستردگی فعالیت‌های‌شان می‌توانند با تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان دختر و دختران جوان و دانشجو، به ایجاد انگیزه در آنها برای انجام غربالگری و آشنایی با سرطان پستان اقدام کنند.

بهروزآذر، با اشاره به وظیفه این معاونت در زمینه پیگیری مسائل زنان و مطالبات آنها اشاره کرد و ابراز داشت: نهاد‌های مدنی و بخش‌های خصوصی، بازیگران مهمی هستند که لازم است صدای آنها را بشنویم. این افراد، حلقهٔ واسط مردم و حل مسائل هستند و با ظرفیت‌های میدانی و تجاربی که دارند می‌توانند مسائل را شناسایی کرده و برای آنها راه حل ارائه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامتی در میان زنان بیان کرد: بیماری‌های زنان طیف وسیعی از مشکلات روحی و جسمی را برای زنان در پی دارد و به دلیل مسئولیت‌های خانوادگی زنان و آسیب‌های خانواده‌ها، هنگام ابتلای مادران به انواع سرطان، نگاه ویژه به سلامتی زنان بسیار ضروری است.



معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به تلاش‌های دولت برای از میان برداشتن موانع برای نهاد‌های مدنی فعال در حوزه سرطان پستان اشاره کرد و یادآور شد: این معاونت تلاش خواهد کرد مسائل و مشکلات شما و موانعی را که برای عملیاتی‌کردن ماموریت‌های خود دارید، به گوش دولت برساند.

بهروزآذر همچنین عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از طریق ارتباط با فعالان مدنی، پزشکان و نهاد‌های اجتماعی و درمانی مرتبط، ظرفیت‌های دولت مانند طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را برای پیشگیری از سرطان پستان بیش از پیش توسعه دهیم و لزوم گسترش غربالگری در میان زنان را با کمک فعالان مدنی و نهاد‌های اجتماعی عملیاتی کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.