سخنگوی دولت: خط قرمز تصمیمات دولت چهاردهم، سفره مردم است بانوی بجنوردی در آستانه تاریخ‌سازی برای کوهنوردی ایران خاتون‌بم با بدشانسی برتری را از دست داد موارد مشروع عدم تمکین زن از شوهر چیست؟ دام بلاگری برای نسل آلفا | استثمار کودکان به صورت آنلاین مراقب این ماده سرطان زا در لوازم آرایشی باشید گردهمایی طلاب مکتب نرجس و دانش‌آموزان مدارس مشکات در حرم امام‌رضا(ع) انتخاب اسم در آینده فرزندمان تاثیرگذار است؟ فعالیت بدنی منظم، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد کنترل کودکان تا پنج‌سالگی با اجرای طرح «کنترل سلامت جنین» ساره جوانمردی: خداحافظی من از تیم ملی پاراتیراندازی همچنان پابرجاست تخم مرغ، بمب انرژی است | وعده طلایی که نباید از دست بدهید چند پیشنهاد خوراکی با تخم‌مرغ + دستور پخت ویدئو | راهکاری برای حل دعوای زن و شوهر میزبانی مشهد از بدمینتون بانوان تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران از صعود جاماند عواقب حقوقی درج‌نکردن نام مادر در گذرنامه چیست؟ نرخ باروری در پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد | نرخ سالمندی رو به افزایش است ثبت نام دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن» آغاز شد اعطای نشان سفیر محیط‌زیست به دختری که قهرمان جهان شد نگاه ویژه به سلامت زنان ضروری است | اهمیت همکاری فعالان مدنی جهت پیشگیری از سرطان پستان
سرخط خبرها
مراقب این ماده سرطان زا در لوازم آرایشی باشید

مراقب این ماده سرطان زا در لوازم آرایشی باشید

  • کد خبر: ۲۹۳۵۴۲
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن را که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به‌راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد قرار می‌گیرد. اگرچه در حال حاضر ارتباط مستقیمی بین استفاده از این محصولات و ابتلا به سرطان به اثبات نرسیده، اما احتیاط شرط عقل است.

برای کاهش ریسک سرطان احتمالی توصیه می‌شود

جایگزین‌های ضد جوش: با مشورت پزشک، سراغ محصولاتی بروید که حاوی ترکیبات ضد جوش ایمن‌تری مانند اسید سالیسیلیک یا آداپالن باشند.

نگهداری در یخچال: این محصولات را برای کاهش سرعت تجزیه بنزوئیل پروکسید به بنزن، در یخچال نگهداری کنید.

دور از گرما نگه‌شان دارید: هرگز کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید را در معرض گرما، مانند داخل خودرو یا حمام، قرار ندهید.

بااین‌حال این موضوع را در نظر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در این زمینه موردنیاز است.

منتظر توصیه‌های سازمان غذا و دارو در مورد مصرف این محصولات باشید.

این کشف جدید، لزوم توجه به ترکیبات محصولات بهداشتی و آرایشی را یادآور می‌شود. با کمی احتیاط و آگاهی، می‌توانید از سلامت پوست خود محافظت کنید.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.