بانوی تصویرگر ایرانی در جمع نامزدهای جایزه «آسترید لیندگرن» قرار گرفت حدود ۳۱ درصد زنان ایرانی چاق هستند تجربه دو نقش متفاوت ترلان پروانه در دو سریال شبکه خانگی که جمعه‌ها پخش می‌شود جایزه نوآوری آزاده ویژه استارتاپ هایی که زنان بنیان گذاری کردند نگاه دولت و مجلس درتدوین واجرای سیاست‌های حمایتی به زنان تشریفاتی است ترفندهای ساده برای چیدمان پذیرایی مربع ۵۰ متری منزل بانوی کرمانشاهی با تهیه آش عباسعلی کرمانشاه در هفدهمین جشنواره آش ایرانی رتبه برتر را کسب کرد بزرگترین رویداد هنر خوشنویسی زنان ایران در برج آزادی برگزار می‌شود روایت بانوی نویسنده کتابی که رهبر انقلاب به تازگی بر آن تقریظ نوشتند| در «پاییز آمد» یک روایت عاشقانه، ادبی، فلسفی داریم بانوان تا چه اندازه به خودمراقبتی اهمیت می‌دهند؟ آغاز هفته ملی سلامت بانوان ایران با شعار «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» (۲۴ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳) دختر نابینای ایلامی که با تلاش مادرش حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه شد تجلیل از احترام برومند بازیگر فیلم سینمایی «آغوش باز» با این روش جدید پخت برنج، ویتامین‌ها حفظ می‌شوند و میزان آرسنیک کاهش می‌یابد آیا می‌دانستید استفاده از برخی ظروف آشپزخانه و پخت‌وپز سلامت مادران را به خطر می‌اندازد؟ لزوم مدیریت تغییر الگوی آشنایی ازدواج در جوانان پادکست| مادری برای ایتام رونمایی از کتاب «خواهران در آن سوی مرزها»، تولید مشترک زنان ایران و زیمبابوه
سرخط خبرها
بانوی تصویرگر ایرانی در جمع نامزدهای جایزه «آسترید لیندگرن» قرار گرفت

بانوی تصویرگر ایرانی در جمع نامزدهای جایزه «آسترید لیندگرن» قرار گرفت

  • کد خبر: ۲۹۵۰۰۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
۹ چهره و نهاد ادبی ایرانی جایزه «آسترید لیندگرن» در سال ۲۰۲۴ در حالی انتخاب شدند که یک نفر از بانوان تصویرگر ایرانی در جمع آنها قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سایت رسمی جایزه سالانه «آسترید لیندگرن»، خبر داد؛ مجموعاً ۲۶۵ نویسنده، تصویرگر، مروج کتابخوانی و نهاد ادبی از ۷۲ کشور جهان به عنوان نامزد‌های جایزه «آسترید لیندگرن» در سال ۲۰۲۴ انتخاب شدند.

در میان نامزد‌های امسال این جایزه ادبی از ایران ۹ چهره و نهاد ادبی نامزد دریافت جایزه معرفی شده‌اند که شامل احمد اکبرپور (نویسنده)، علی خدایی (تصویرگر)، علیرضا گلدوزیان (تصویرگر)، هدی حدادی (تصویرگر)، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)، محمد میرکیانی (نویسنده)، نوید سید علی اکبر (نویسنده)، با من بخوان (نهاد ادبی) و رضا دالوند (نویسنده / تصویرگر) می‌شود.

جایزه «آسترید لیندگرن» از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد برای بزرگداشت آسترید لیندگرن، نویسنده شهیر این کشور بنیان نهاده شد. این جایزه به اشخاص یا سازمان‌هایی اهدا می‌شود که نقش برجسته‌ای در خلق ادبیات کودک و نوجوان یا ترویج آن داشته باشند. در هر سال بیش از ۲۵۰ فرد یا نهاد از سراسر جهان برای این جایزه نامزد می‌شوند.

انجمن نویسندگان، شورای کتاب کودک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و موسسه پژوهشی کودکان دنیا، چهار نهاد ایرانی هستند که می‌توانند برای این جایزه نامزد‌هایی را معرفی کنند. نامزدی در این جایزه نه تنها می‌تواند توجه جهانی را به نویسنده و ترویج‌گر معرفی‌شده جلب کند، بلکه در مطرح شدن ادبیات و فعالیت‌های فرهنگی کشور در سطح جهانی نیز نقش بسزایی دارد.

این جایزه ادبی به ارزش پنج میلیون کرون سوئد، به‌عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک و نوجوان پس از جایزه هانس کریستین اندرسن در جهان مطرح است.

برنده جایزه آسترید لیندگرن در تاریخ اول آوریل ۲۰۲۵ (۱۲ فروردین ۱۴۰۴) معرفی می‌شود.

منبع: ایپنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.