مسئولیت مشترک والدین در برابر تربیت فرزندان عزاداری محرم، الگویی از قدرت زن مسلمان را به نمایش می‌گذارد توجه شهید طهرانچی به حوزه زنان و خانواده مبتنی بر جهان بینی الهی بود رواج طلاق، عاملی در تضعیف نهاد خانواده و کاهش فرزندآوری در جامعه حضور ۲۵ بازیکن در دومین اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اشتغال زنان، نمادی از موفقیت و سرمایه ای اجتماعی برای خانواده ناترازی بانک‌ها، مشکل مهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نقش کلیدی‌ زنان در فرآیند بازتوانی، حمایت اجتماعی و مراقبت از آسیب‌دیدگان ثبت یک پیروزی دیگر برای تیم ملی بسکتبال زنان ایران رونمایی از جلد دوم کتاب «چله کلمات» با محور اشعار اربعینی شاعران زن حضور پررنگ بانوان ورزشکار ایرانی در بازی‌های جهانی ۲۰۲۵ چنگدو کتاب «جان جهان» دریچه‌ای به دنیای زنان می‌گشاید بلاتکلیفی تیم‌های مدعی برای حضور در فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ برتر زنان ایجاد فضایی مثبت و پرمحبت در خانواده، یکی از کلید‌های تربیت دختران باحجاب و عفیف بررسی نقش زنان در تربیت دینی کودکان و الگوبرداری از بانوان کربلا حوزه سنی ۷ سال، بیشترین متقاضی برای فرزندخواندگی در کشور کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان با مصرف به‌اندازه زعفران
سرخط خبرها
نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۱۲۷۱۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
یک متخصص شنوایی گفت: یکی از علل مهم اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات شنوایی است که پردازش صوتی در این گروه سنی را دچار اختلال کرده و باعث می‌شود کودکان مشکلات بسیاری در یادگیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرزاد اکبری‌زاده با اشاره به اینکه کودکی که دچار نقص توجه و بیش فعالی است، ممکن است که صدا را به طور طبیعی بشنود و در مسیر شنیداری نقصی در انتقال صدا تا مغز او وجود نداشته باشد ولی در پردازش اطلاعات صوتی دچار مشکل باشد، اظهار کرد: به خاطر اینکه نمی‌تواند تمرکز و توجه داشته باشد، به راحتی در کلاس درس دچار حواس پرتی می‌شود.

وی ادامه داد: این کودک قادر نیست که الگوی صوتی را دنبال کند. به همین علت کودکانی که با علامت بیش فعالی شناخته می‌شوند، حتماً باید از لحاظ پردازش مرکزی شنوایی و آزمون‌هایی که برای تشخیص آن وجود دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

این متخصص شنوایی درباره اهمیت حس شنوایی افزود: از طریق شنیدن برای کودک امکان تکلم و ذخیره لغات فراهم می‌شود. نوزادی که به دنیا می‌آید پس از یک سال توجه و شنیدن کلمات قادر خواهد بود که اولین کلمه خود را تولید کرده و ارتباط برقرار کند. به واسطه کسب این مهارت‌ها در محیط اجتماعی خود رشد کرده و بر آموخته‌های خود اضافه می‌کند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این حس، برای پیشگیری از کم شنوایی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ درمانی انجام شده تا کم شنوایی در زودترین زمانی ممکن شناسایی شده و مداخله‌های لازم در خصوص بهبود یا درمان آن از بدو تولد تا کهنسالی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان با نقص توجه و بیش فعالی گفت: از زیر مجموعه‌های اصلی اختلالات یادگیری در کودکان، بیش فعالی و نقص توجه است که می‌تواند با مشکلات شنوایی همراه بوده و به صورت مشکل در پردازش مرکزی شنوایی اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.