تیم ملی ایران از صعود به دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا بازماند پیشنهاد جایگزینی تأمین مسکن برای جوانان به جای پرداخت نقدی وام ازدواج به آنها اجرای برنامه ۱۰۰۰ روز طلایی با هدف پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی در خراسان رضوی برگزاری اولین نشست مجمع نمایندگان زنان ادوار در مرکز امور نمایندگان قهرمانی بانوان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی تور جهانی تنیس ساحلی BT ۵۰ مصرف منیزیم برای زنان حیاتی است برگزیده «جایزه ادبیات عرب» پاریس و روایت های زنانه رفع مشکلات ضمانت وام دهک‌های یک تا ۵ زنان سرپرست‌خانواده توسط شهید جمهور در دولت سیزدهم رقبای تیم ملی در مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال بانوان زیر ۲۰ سال آسیامشخص شدند نقش اساسی خانواده در شکل‌دهی به فرهنگ، هنجار‌ها و ارزش‌های اجتماعی ضرورت سیاست‌گذاری جامع و چندبُعدی برای افزایش نرخ باروری برای عدالت، برای خانواده + ویدئو پویشی برای آثار هنری بانوان هنرمند در خراسان رضوی بازی سخت با ژاپن، پیش‌روی تیم ملی بانوان در جام ملت‌های آسیا زیارت مزار شهدای مقاومت توسط ۲ هزار مادر و دختر اصفهانی روایت همسران و مادران شهدا در برنامه جبهه| در هر روایت از دفاع مقدس یک قهرمان زن وجود دارد اجرای الگوی نظام‌مند رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن زنان غزه پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران مقابل چین تایپه در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا استرالیا، میزبان مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۶ صاحبان مشاغل خانگی از ۴۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد می‌گیرند
سرخط خبرها
نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۱۲۷۱۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
یک متخصص شنوایی گفت: یکی از علل مهم اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات شنوایی است که پردازش صوتی در این گروه سنی را دچار اختلال کرده و باعث می‌شود کودکان مشکلات بسیاری در یادگیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرزاد اکبری‌زاده با اشاره به اینکه کودکی که دچار نقص توجه و بیش فعالی است، ممکن است که صدا را به طور طبیعی بشنود و در مسیر شنیداری نقصی در انتقال صدا تا مغز او وجود نداشته باشد ولی در پردازش اطلاعات صوتی دچار مشکل باشد، اظهار کرد: به خاطر اینکه نمی‌تواند تمرکز و توجه داشته باشد، به راحتی در کلاس درس دچار حواس پرتی می‌شود.

وی ادامه داد: این کودک قادر نیست که الگوی صوتی را دنبال کند. به همین علت کودکانی که با علامت بیش فعالی شناخته می‌شوند، حتماً باید از لحاظ پردازش مرکزی شنوایی و آزمون‌هایی که برای تشخیص آن وجود دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

این متخصص شنوایی درباره اهمیت حس شنوایی افزود: از طریق شنیدن برای کودک امکان تکلم و ذخیره لغات فراهم می‌شود. نوزادی که به دنیا می‌آید پس از یک سال توجه و شنیدن کلمات قادر خواهد بود که اولین کلمه خود را تولید کرده و ارتباط برقرار کند. به واسطه کسب این مهارت‌ها در محیط اجتماعی خود رشد کرده و بر آموخته‌های خود اضافه می‌کند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این حس، برای پیشگیری از کم شنوایی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ درمانی انجام شده تا کم شنوایی در زودترین زمانی ممکن شناسایی شده و مداخله‌های لازم در خصوص بهبود یا درمان آن از بدو تولد تا کهنسالی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان با نقص توجه و بیش فعالی گفت: از زیر مجموعه‌های اصلی اختلالات یادگیری در کودکان، بیش فعالی و نقص توجه است که می‌تواند با مشکلات شنوایی همراه بوده و به صورت مشکل در پردازش مرکزی شنوایی اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.