جلوگیری از سندرم تخمدان در زنان دیابتی با مصرف رژیم غذایی سالم مشارکت پررنگ بانوان خراسان رضوی در برگزاری روضه‌های خانگی ماجرای نقاشی با گچ توسط یک بانوی معلم| وقتی مدرسه، محیط با نشاطی برای دانش‌آموزان می‌شود پخش برنامه «جشن فرشته‌ها» ویژه جشن‌ تکلیف دختران از شبکه پویا حضور رسمی زینب نصرالله در یک برنامه تلویزیونی ایرانی پایان مسابقات اتومبیل‌رانی کشور با قهرمانی بانوی مشهدی ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار خراسانی زیرپوشش بهزیستی روایت دردناک «رضوانه دباغ» از شکنجه شدن خود و مادرش در زندان ساواک آیا تدلیس در نکاح یکی از موارد فسخ نکاح است؟ ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا|شهید محسن ضمیری هوشمند شهر را برای مادران آماده نمی‌کنید؟ روایت زندگی مادر شهید و رئیس تنها دایرةالمعارف تشیع ایران در کتاب «فهیمه» اهمیت دادن به وظایف مادری توسط بانو ملکه جهان قاجار از اجرای رسم ماه رمضان توسط دختران تا تهیه غذاهای محلی برای افطار در آذربایجان غربی بهبود رابطه بین مادر و کودک از طریق تجربه تولد مثبت توسط مادر مشوق‌های مدیریت شهری مشهد برای «تحکیم و تعالی خانواده» چگونگی آموزش فلسفه روزه‌گرفتن به کودک
سرخط خبرها
نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۱۲۷۱۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
یک متخصص شنوایی گفت: یکی از علل مهم اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات شنوایی است که پردازش صوتی در این گروه سنی را دچار اختلال کرده و باعث می‌شود کودکان مشکلات بسیاری در یادگیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرزاد اکبری‌زاده با اشاره به اینکه کودکی که دچار نقص توجه و بیش فعالی است، ممکن است که صدا را به طور طبیعی بشنود و در مسیر شنیداری نقصی در انتقال صدا تا مغز او وجود نداشته باشد ولی در پردازش اطلاعات صوتی دچار مشکل باشد، اظهار کرد: به خاطر اینکه نمی‌تواند تمرکز و توجه داشته باشد، به راحتی در کلاس درس دچار حواس پرتی می‌شود.

وی ادامه داد: این کودک قادر نیست که الگوی صوتی را دنبال کند. به همین علت کودکانی که با علامت بیش فعالی شناخته می‌شوند، حتماً باید از لحاظ پردازش مرکزی شنوایی و آزمون‌هایی که برای تشخیص آن وجود دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

این متخصص شنوایی درباره اهمیت حس شنوایی افزود: از طریق شنیدن برای کودک امکان تکلم و ذخیره لغات فراهم می‌شود. نوزادی که به دنیا می‌آید پس از یک سال توجه و شنیدن کلمات قادر خواهد بود که اولین کلمه خود را تولید کرده و ارتباط برقرار کند. به واسطه کسب این مهارت‌ها در محیط اجتماعی خود رشد کرده و بر آموخته‌های خود اضافه می‌کند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این حس، برای پیشگیری از کم شنوایی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ درمانی انجام شده تا کم شنوایی در زودترین زمانی ممکن شناسایی شده و مداخله‌های لازم در خصوص بهبود یا درمان آن از بدو تولد تا کهنسالی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان با نقص توجه و بیش فعالی گفت: از زیر مجموعه‌های اصلی اختلالات یادگیری در کودکان، بیش فعالی و نقص توجه است که می‌تواند با مشکلات شنوایی همراه بوده و به صورت مشکل در پردازش مرکزی شنوایی اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.