انتصاب سومین فرماندار زن در گیلان (۷ بهمن ۱۴۰۳) آغاز اردوی تیم ملی فوتسال زنان از ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ ایجاد چالش‌های هویتی برای کودکان و نوجوانان با بلاگری آنها در فضای مجازی مازندران، میزبان المپیاد زنان نجاتگر کشور عدم آموزش کافی برای مهارت‌های زندگی، عامل مهم طلاق عاطفی بایدها و نبایدهای ذخیره باروری به شیوه فریز تخمک | شانسی برای مادر شدن فتح ۱۲ قله از ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر جهان توسط بانوی سبزواری نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان اشتغال ۵۱ درصد از زنان فعال اقتصادی خراسان رضوی در صنعت پوشاک طرزتهیه کیک رژیمی با شیره‌انگور + فیلم رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات حوزه بانوان و خانواده نقطه پایان ندارد شهره سلطانی با نمایش «من و گربه پری» در چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر بازگشت هدیه تهرانی به شبکه خانگی با سریال «هزار و یک شب» کسب سه سهمیه المپیک ۲۰۲۸، هدف‌گذاری تیم ملی تکواندو بانوان ایران فواید مصرف روغن آرگان در دوران بارداری درخواست بانوی فعال اقتصادی از رهبر معظم انقلاب + فیلم ۴۹ درصد آمار بیماران سرطانی کشور را زنان تشکیل داده‌اند ابتلا به افسردگی شدید، از عوارض مهم سقط جنین معرفی گیاهان آپارتمانی مناسب برای اتاق نوزاد
سرخط خبرها
نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۱۲۷۱۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
یک متخصص شنوایی گفت: یکی از علل مهم اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات شنوایی است که پردازش صوتی در این گروه سنی را دچار اختلال کرده و باعث می‌شود کودکان مشکلات بسیاری در یادگیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرزاد اکبری‌زاده با اشاره به اینکه کودکی که دچار نقص توجه و بیش فعالی است، ممکن است که صدا را به طور طبیعی بشنود و در مسیر شنیداری نقصی در انتقال صدا تا مغز او وجود نداشته باشد ولی در پردازش اطلاعات صوتی دچار مشکل باشد، اظهار کرد: به خاطر اینکه نمی‌تواند تمرکز و توجه داشته باشد، به راحتی در کلاس درس دچار حواس پرتی می‌شود.

وی ادامه داد: این کودک قادر نیست که الگوی صوتی را دنبال کند. به همین علت کودکانی که با علامت بیش فعالی شناخته می‌شوند، حتماً باید از لحاظ پردازش مرکزی شنوایی و آزمون‌هایی که برای تشخیص آن وجود دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

این متخصص شنوایی درباره اهمیت حس شنوایی افزود: از طریق شنیدن برای کودک امکان تکلم و ذخیره لغات فراهم می‌شود. نوزادی که به دنیا می‌آید پس از یک سال توجه و شنیدن کلمات قادر خواهد بود که اولین کلمه خود را تولید کرده و ارتباط برقرار کند. به واسطه کسب این مهارت‌ها در محیط اجتماعی خود رشد کرده و بر آموخته‌های خود اضافه می‌کند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این حس، برای پیشگیری از کم شنوایی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ درمانی انجام شده تا کم شنوایی در زودترین زمانی ممکن شناسایی شده و مداخله‌های لازم در خصوص بهبود یا درمان آن از بدو تولد تا کهنسالی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان با نقص توجه و بیش فعالی گفت: از زیر مجموعه‌های اصلی اختلالات یادگیری در کودکان، بیش فعالی و نقص توجه است که می‌تواند با مشکلات شنوایی همراه بوده و به صورت مشکل در پردازش مرکزی شنوایی اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.