او هنوز مادر است شهری که دست سالمندان را بگیرد آرزوست کار سخت تیم ملی کبدی بانوان در مسابقات جهانی چرا بعضی از عشق‌ها با گذشت زمان به سردی و فاصله می‌رسند؟ وضعیت نامشخص اعزام تیم ملی فوتسال زنان ایران به بازی‌های کشور‌های اسلامی اختصاص تسهیلات متنوع برای تولد فرزندان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کاهش چشمگیر شکستگی استخوان در زنان با مصرف روزانه آلوی خشک آبروریزی به نام پاداش صعود به جام جهانی: فقط و فقط ۴۵ میلیون تومان! نقد ادبیات کودک، شاخه‌ای نوپا از مطالعات ادبی آشنایی با اشتباهات رایج در شستن برنج خانواده، اولین مدرسه  احساس فرزندان| با مشکلات ناشی از ترویج فرهنگ «قوی باش» آشنا شویم زنان عشایر، رکن اساسی اقتصاد کوچ‌نشینی از جاکارتا تا ناگویا | ملی‌پوش کبدی بانوان از رویای طلای دوباره می‌گوید «شوی تبلیغاتی» با نام حمایت باشگاه‌ها از فوتسال زنان عکس برداری مخفیانه از  زنان برای اخاذی آغاز لیگ برتر زنان والیبال ایران از ۸ آذر ماه ۱۴۰۴ ضرورت بازخوانی نقش زن در خانواده و کنش‌های اجتماعی
سرخط خبرها
نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان

  • کد خبر: ۳۱۲۷۱۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
یک متخصص شنوایی گفت: یکی از علل مهم اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات شنوایی است که پردازش صوتی در این گروه سنی را دچار اختلال کرده و باعث می‌شود کودکان مشکلات بسیاری در یادگیری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرزاد اکبری‌زاده با اشاره به اینکه کودکی که دچار نقص توجه و بیش فعالی است، ممکن است که صدا را به طور طبیعی بشنود و در مسیر شنیداری نقصی در انتقال صدا تا مغز او وجود نداشته باشد ولی در پردازش اطلاعات صوتی دچار مشکل باشد، اظهار کرد: به خاطر اینکه نمی‌تواند تمرکز و توجه داشته باشد، به راحتی در کلاس درس دچار حواس پرتی می‌شود.

وی ادامه داد: این کودک قادر نیست که الگوی صوتی را دنبال کند. به همین علت کودکانی که با علامت بیش فعالی شناخته می‌شوند، حتماً باید از لحاظ پردازش مرکزی شنوایی و آزمون‌هایی که برای تشخیص آن وجود دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

این متخصص شنوایی درباره اهمیت حس شنوایی افزود: از طریق شنیدن برای کودک امکان تکلم و ذخیره لغات فراهم می‌شود. نوزادی که به دنیا می‌آید پس از یک سال توجه و شنیدن کلمات قادر خواهد بود که اولین کلمه خود را تولید کرده و ارتباط برقرار کند. به واسطه کسب این مهارت‌ها در محیط اجتماعی خود رشد کرده و بر آموخته‌های خود اضافه می‌کند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این حس، برای پیشگیری از کم شنوایی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ درمانی انجام شده تا کم شنوایی در زودترین زمانی ممکن شناسایی شده و مداخله‌های لازم در خصوص بهبود یا درمان آن از بدو تولد تا کهنسالی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مشکلات شنوایی در یادگیری کودکان با نقص توجه و بیش فعالی گفت: از زیر مجموعه‌های اصلی اختلالات یادگیری در کودکان، بیش فعالی و نقص توجه است که می‌تواند با مشکلات شنوایی همراه بوده و به صورت مشکل در پردازش مرکزی شنوایی اتفاق بیافتد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.