روایت هایی مستندگونه از اهدای طلا توسط زنان به محور مقاومت در کتاب «جان و دل» صدور پیام دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خطاب به بانوان و مادران ایرانی| امروز پیام نذر‌های مادران ایران به جهانیان رسیده است مهم‌ترین مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ نقش مهم وراثت در چندقلوزایی اشک عشق پای دوخت ۱۳هزار لباس برای مراسم جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم مطهر رضوی پیمان عاشقانه زوج‌های مشهدی در دل روز‌های جنگ تربیت بانوان کنشگر بین‌المللی، اولویت مهمی برای دوران پساجنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به ایران مشهدی‌ها الگویی از مقاومت، امید و عشق به زندگی در سایه جنگ شهادت یاسمین باکوئی در حملات رژیم صهیونیستی، داغی بر دل دانشگاه شریف شهدای پزشک زن ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی را بشناسیم؟ توصیه‌های یک روانشناس برای پر کردن اوقات فراغت کودکان با رویکردی هوشمندانه خانواده‌های شهدا «خاکریز دوم» در برابر دشمنان هستند ۱.۸ میلیون بانوی در  سن باروری، مخاطب طرح ملی آمایش امید در  مشهد درباره عوارض سزارین‌های تقویمی| تنها ۲ تا ۳ درصد سزارین‌ها به درخواست مادر است خرده‌روایت‌هایی از زبان ۴۰ زن و همسر بازمانده از فاجعه انفجار هم‌زمان ۴ هزار پیجر در لبنان در کتاب «دشواری مبارک» سهم خراسان جنوبی از تسهیلات فرزندآوری تنها ۰.۴۵ درصد است زنان، کنترل‌گران عاطفی جامعه در بحبوحه جنگ مادر، روح خانه ایرانی و زیرساخت آن است
سرخط خبرها
۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر در تصادف، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر در تصادف، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

  • کد خبر: ۳۲۱۵۶۲
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با پیوستن به پویش «نه به تصادف» اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند که ۲۰ درصد آنان یعنی معادل ۵۶ هزار و ۱۰۰ نفر به علت فوت همسر در تصادف، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن موسوی چلک افزود: در حال حاضر تعداد ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند که طلاق، فوت و از کار افتادگی همسر از جمله مهم‌ترین دلایلی است که منجر به حمایت مستمر توسط سازمان بهزیستی از این گروه از زنان شده است.

وی به فوتی‌های ناشی از تصادفات به عنوان دلیل دیگر حمایت از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: پیامد‌های فوتی‌های ناشی از تصادفات در قالب زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی‌سرپرست خود را نشان می‌دهد و معلولیت‌های ناشی از تصادفات منجر به بزرگتر شدن سازمان‌های اجتماعی ایران برای ارائه خدمات می‌شود.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه امروزی بهره گیری بیشتر از صنایع و تکنولوژی‌ها است که در این میان صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای دارد. در همین زمینه یکی از نگرانی‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده آمار بالای تصادفات رانندگی و فوتی‌های ناشی از آن است. طبق اعلام پزشکی قانونی، در سال گذشته تعداد تلفات حوادث رانندگی با رشد ۲.۸ درصدی به ۲۰ هزار و ۴۵ نفر رسید.

موسوی چلک ادامه داد: در افزایش آمار تصادفات سه عامل نیروی انسانی، جاده‌های ناایمن و کیفیت پایین ایمنی خودرو‌ها تاثیر گذار هستند، به رغم این که در سال‌های گذشته روند فوتی‌ها از حدود ۲۷ هزار به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش یافته، اما در سال گذشته افزایش مرگ و میر را داشتیم که روزانه حدود ۵۵ نفر و هر ساعت ۲ تا ۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست می‌دهند.

معلولیت‌های ناشی از تصادفات، نیروی انسانی را از چرخه فعالیت خارج می‌کند

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سه پنجم علت اصلی تصادفات نیروی انسانی، عامل رفتاری است. حال که علیرغم اقدامات و تلاش‌های ارزنده پلیس در این زمینه موفق به کاهش چشمگیر کشته‌شدگان نشدیم و نتوانستیم برای داشتن جاده‌های ایمن و خودرو‌های با کیفیت خواسته هایمان را عملیاتی کنیم؛ بنابراین می‌توان با راه اندازی پویش‌های مختلف ار جمله پویش نه به تصادف هشدار‌ها را به عامل انسانی بدهیم چراکه معتقدیم پیامد‌های فوتی‌ها در قالب زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی سرپرست و معلولیت‌های ناشی از تصادفات منجر به بزرگتر شدن سازمان‌های اجتماعی ایران برای ارائه خدمات می‌شود.

موسوی چلک افزود: این امر بارمالی زیادی را بر دوش دولت می‌گذارد و از همه مهمتر نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع توسعه کشور را ازچرخه فعالیت خارج می‌کند. در این میان آسیب پذیری کودکان و نوجوانان و جوانان که آینده سازان کشور هستند برای ما بسیار گران خواهد بود.

پیشگیری بهتر از درمان است

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:ما نمی‌توانیم بنشینیم و بعد از تصادفات به فکر ارائه خدمت به بازماندگان این حوادث باشیم. با این باورکه «پیشگیری بهتر از درمان است» برای نوروز سال ۱۴۰۴ با این پویش همراه می‌شوم. بدون شک در چنین شرایطی علاوه بر تدوین ضوابط و مقررات قانونی باید نسبت به اخلاق رانندگی اخلاق حرفه‌ای در رانندگی هم توجه ویژه کرد. موضوعی که نشان می‌دهد علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌بایست به باید‌ها و نباید‌های اخلاقی که جنبه قانونی هم ندارند، توجه شود.

موسوی چلک افزود: بنابراین هم رعایت قوانین و مقررات و هم اصول اخلاق در رانندگی به عنوان اصول اخلاق حرفه‌ای در رانندگی قلمداد می‌شوند. در واقع وجدان اخلاقی مردم می‌تواند مهمترین مولفه در توجه به این قوانین، مقررات و اصول اخلاق باشد که می‌تواند در ارتقای کیفی رانندگی و کاهش تصادفات و پیام‌های منفی ناشی از آن کمک شایان کند.

وی اضافه کرد: بیاییم برای لذت بیشتر بردن از رانندگی و سفر درنوروز ۱۴۰۴ گذشت در رانندگی را جدی بگیریم، خوش خلقی هنگام رانندگی را اهمیت دهیم، هنگام رانندگی تنش ایجاد نکنیم، به قانون و مقررات پایبند باشیم، به حقوق دیگران در رانندگی احترام بگذاریم، با رانندگان دیگر لجبازی نکنیم و مدارا در رانندگی را مد نظر قراردهیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.