بیش از ۷۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند حضور داوران ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان بانوان آسیا آیا همکاری النی کاپوچیانی با فدراسیون بسکتبال پایان می‌یابد؟ تیم ملی اسکیت هاکی زنان برابر چین در قهرمانی آسیا به پیروزی رسید سلیمی: نقش مادران در روایت درست از جنگ بی‌بدیل است تداوم اردو‌های تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسالان از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و اشتغال خانگی تا اجرای گروه سرود کودکان خردسال در نخستین نشست «فتح نو» حذف کتاب از سبد خانوار، یک بحران فرهنگی جدی در کشور سهم ۳۰ درصدی بانوان کشور‌های مسلمان برای شرکت در جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی صحنه‌ای از قیام معرفتی زنان برای ساختن جهانی بهتر رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش درباره سمیحه خلیل، صدای زخم‌خورده و مقاوم زنان سرزمین فلسطین طرز تهیه رولت خانگی با خامه در خانه + فیلم دکتر علم‌الهدی: زنان باید باور اجتماع درباره معنای زن، جنگ و خانواده را تغییر دهند وعده کاهش وزن سریع از سوی تبلیغات وسوسه‌انگیز به زنان آشنایی با یادگار‌های ناشناخته گوهرشادخاتون والدین در آموزش احکام اسلامی به فرزندان چه مسئولیتی دارند؟ معرفی چند تکنیک ساده برای تقویت «شجاعت» کودکان تقویت هویت مادری، مأموریت کلان مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.