صعود تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران به نیمه‌نهایی رقابت‌های آسیایی با شکست مغولستان چطور می‌توان هنر گفت‌و‌گو را به کودکان آموخت؟ بانوان از سوار شدن در خودرو‌های خارج از عرف سازمان تاکسیرانی خودداری کنند ۶ بسکتبالیست دختر از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی نوجوانان فراخوانده شدند صعود بانوی پینگ پنگ باز مشهدی در رنکینگ جهانی دعوت از ۴  بانوی خراسانی به اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان برگزاری اولین دوره ملی جشنواره زنان و خانواده با هدف فرهنگسازی ارزش والای زن و خانواده در کشور ضرورت ترویج الگو‌های پوشش ایرانی‌اسلامی در جامعه| لباس باید مطابق با معیار‌های ایرانی‌اسلامی باشد آیا انجام تمرینات هوازی و مصرف چای سبز در کاهش وزن زنان موثر است؟ پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین دیدار دوستانه مقابل عراق پیروزی تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران برابر ژاپن در قهرمانی آسیا انبه، میوه‌ای معجزه آسا برای بانوان در دوران یائسگی نگاهی به فرزندآوری در  ازدواج دوم | با ضرورت ها، نکات کلیدی و ملاحظات مهم بیشتر آشنا شویم حضور تنها نماینده خراسان رضوی در نخستین مرحله از  اردوی انتخابی تیم ملی دوومیدانی تیم ملی تیراندازی ایران با یک مربی مشهدی راهی جام جهانی شد آیا مصرف دارو‌های ویتامینی و معدنی بر جنسیت جنین تأثیر می‌گذارد؟ مشارکت ۵.۱ درصدی بانوان کشور در اهدای خون افزایش امنیت اجتماعی زنان با حفظ پوشش
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.