صعود ۷ پله‌ای هانیه رستمیان در جدیدترین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی برگزاری مراسم «حماسه عاشورا» ویژه بانوان آذری‌زبان در حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۴) مشهد در آغوش همدلی| روایتی از روز‌های سخت و قلب‌های مهربان زن، معمار شجاعت جمعی آشنایی با عوارض مصرف رنگ‌های مصنوعی در غذا‌های مختلف کسب ۲۰ مجوز ورودی توسط بانوان ایران در مسابقات مختلف برای حضور در بازی‌های جهانی چنگدو لزوم توجه و اجرای ۵ عادت مهم شبانه برای زنان بالای ۵۰ سال آغاز اردو‌های آماده‌سازی برای حضور دختران تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا از امروز (۱۰ تیر ۱۴۰۴) ضرورت حمایت بین‌المللی از حقوق زنان در همه نقاط جهان آتش‌افروزی رژیم غاصب صهیونیستی، مانعی بزرگ در مسیر دستیابی به توسعه و توانمندسازی زنان زنان، حافظان و حاملان ارزش‌های فرهنگی، دینی و ملی کشور آشنایی با علائمی که نشان می‌دهد کودک نیاز به حمایت روانی دارد «مهسا» بانویی که با شهادتش، زائر آسمانی حریم رضا شد ۹ قایقران به سومین اردوی تیم ملی کانوپولو بانوان دعوت شدند نگاهی به نقش‌آفرینی بی‌بدیل زنان در نهضت حسینی یک مادر و پنج داغ| روایت شهادت دانشمند هسته‌ای و خانواده‌اش پرچم‌داری سربازان شیرخواره در ۴۵ کشور دنیا
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.