بررسی عوامل مهم در کاهش فرزندآوری| تک فرزندی، تبعات گسترده‌ای برای جامعه دارد آیا حضور ملی پوش جوان خراسانی در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قطعی می‌شود؟ پیاده روی اربعین، عامل اساسی در تغییر و تحول در سبک زندگی مردم دستور پخت کیک مرمرین در خانه + فیلم میدان‌داری دختران در سوارکاری خراسان رضوی حضور چشمگیر زنان در فضای مناسکی اربعین نگاهی به «حریم شخصی زنان» هنگام مراجعه به پزشک فوایدی که شیردهی برای کودک دارد هشدار یک جمعیت شناس به تغییر الگوی فرزندآوری در خانواده‌های ایرانی انتخاب بانوی پرافتخار ورزش ایران از سوی کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان مسئول برتر آسیا بانوی صبور خراسان، در آغوش فرزندان شهیدش آرام گرفت آیا مادران با داشتن حضانت، اختیار کامل فرزند را دارند؟ زندگی مشترک موفق با انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج تیم ملی بسکتبال ۳ به ۳ بانوان ایران به دیدار نهایی لیگ ملت‌های آسیا صعود کرد خدمت به زائران در پیاده روی اربعین | پشت کوله‌اش نوشته بود کادر درمان هستم معرفی ویتامین‌هایی که باید در دوران بارداری مصرف شوند| لزوم استفاده مستمر مادر از ویتامین D در دوران شیردهی
سرخط خبرها
لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

لزوم تبدیل دروس مدارس به مهارت و فعالیت محوری

  • کد خبر: ۳۲۵۰۹۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
به گفته یک جامعه شناس، برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید امیرعباس عبداللهی اظهار کرد: متاسفانه مسأله مهارت‌آموزی در سیستم آموزش‌وپرورش ماتعریف نشده است و فقط بخش کمی از آن را درهنرستان‌ها داریم و در بقیه رشته‌ها همچون علوم‌انسانی، ریاضی و تجربی اصلا به مهارت‌آموزی توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه درسی آموزش‌زده، خشک و حافظه‌محور باید به برنامه درسی فعالیت‌محور، بانشاط، دانش‌آموزمحور ومهارت‌محور تبدیل شود، بیان کرد: باید سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها از بنیان متحول شود و از مدرک‌گرایی به مهارت‌پروری سوق یابد.

به گفته این جامعه شناس، درحال‌حاضر دختران و پسرانی که قرار است نقش پدر و مادری را ایفا کنند حتی در مقاطع دکتری هم هنوز در آن فضا و زیست‌بوم زندگی نکرده‌اند. اصلا این فضا برای‌شان تعریف نشده و به‌نوعی این قسمت به مجهولی در زندگی آنها تبدیل شده است.

عبداللهی افزود: شاید اضافه‌کردن سرفصل‌های مهارت‌محور به کتب درسی و تطبیق محتوای آموزشی با نیاز‌های روز، می‌تواند پلی باشد برای پر کردن شکاف میان کلاس درس و دنیای واقعی تا جوانان ایرانی نه‌تنها مدرک، بلکه توانایی زیستن را نیز به‌دست آورند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.