چرا مداح معروف ثواب مداحی‌اش را به مادران تقدیم کرد؟ پیروزی تیم‌ملی بسکتبال بانوان ایران با دو یار خراسانی‌اش در دیدار دوستانه در چین افزایش نقش زنان نویسنده و مترجم، یکی از مهم‌ترین تحولات در عرصه تولید کتاب معرفی چند نکته راهبردی برای داشتن یک ازدواج موفق فرصت های بیشتر مشارکت در فعالیت‌های تولیدی و بازاریابی در ادغام صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری نفقه، حق قانونی زن برای تأمین معاش در زندگی مشترک نقش موثر بازی‌های آموزشی و الگو‌های مذهبی در کاهش اضطراب و افزایش تاب‌آوری فرزندان آشنایی با فواید مصرف شاه توت برای زنان چند توصیه‌ تابستانی به بانوان باردار| آنچه لازم است برای پیشگیری از گرمازدگی بدانید حضرت زینب (س)، زن مسلمان شجاع ایستاده در متن عاشورا حضور ۲ بانوی استاد شطرنج ایران در رقابت‌های جام جهانی شطرنج بانوان ۲۰۲۵ گرجستان اعلام آمادگی کامل برای میزبانی نخستین نشست عالی‌رتبه سالانه زنان اکو در سال آینده دستور تهیه دسر تیرامیسو فوری و ساده در خانه+ فیلم زنان مایه افتخار ایران هستند ویژه برنامه «بانوان عاشورایی» با حضور زائران اردوزبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد بررسی ابعاد مختلف خانه‌داری و اشتغال زنان در خانواده از دیدگاه اسلام رنگ و بوی زنانه مستند کوتاه «مادر جبهه‌ها»
سرخط خبرها
نگاهی به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او

نگاهی به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او

  • کد خبر: ۳۳۰۲۵۷
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۲
یک فعال حوزه خانواده با اشاره به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید فاطمه حسونه عکاس فلسطینی و آثار او، گفت: این دختر عکاس فلسطینی از عکاسی، به عنوان «سلاح روایت» در گفتمان حقوق بشری استفاده می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ راضیه اکبری با تاکید بر اینکه دوربین، عصای دست فاطمه شد؛ ابزاری برای ثبت آنچه دیگران نمی‌دیدند یا نمی‌خواستند ببینند. او با لنز خود، به قلب فاجعه سفر می‌کرد؛ نه برای نمایش رنج، که برای یافتن شکوه انسانیت. لبخند کودکی در میان آوار، دستان پینه‌بسته مادری داغدار، و نگاه مصمم جوانی که برای آزادی، جانش را در کف گرفته بود؛ اینها، سوژه‌های نابِ فاطمه بودند، اظهار کرد: عکس‌های او، تنها تصویر نبودند؛ روایت بودند؛ شهادت‌نامه بودند. فریادی بودند در گلو خفه، که از ورای مرز‌ها و زبان‌ها، قلب‌ها را به تپش وامی‌داشتند. هر فریم، قصیده‌ای بود در رثای انسانیت، در محکومیت ظلم و در ستایش امید.

وی ادامه داد: فاطمه حسونه تنها یک عکاس خبری نبود؛ او هنرمندی بود که با نگاهی ژرف و دیدگاهی متمایز، فاجعه را به بوم نقاشی خود تبدیل می‌کرد. سبک او، ترکیبی بود از زیبایی‌شناسی و فاجعه؛ ثبت همزمان شکوه انسانیت در میان ویرانی‌ها، با تأکید بر جزئیاتی مانند لبخند کودکان در آوار یا دستان پینه‌بسته‌ی مادران. عکس‌هایش، روایت‌هایی چندلایه بودند؛ نه صرفاً مستند، بلکه بیانیه‌های هنری-سیاسی که خشونت ساختاری را در قالب نماد‌های انسانی بازتاب می‌دادند.

این بانوی فعال در حوزه خانواده با بیان اینکه حسونه قهرمانان خود را از میان غیرنظامیان انتخاب می‌کرد؛ کودکان، زنان و سالخوردگانی گمنام که در برابر اشغال، مقاومت می‌کردند. فاطمه، استادی بود در استفاده از تضادها؛ نور و تاریکی، زندگی و مرگ، امید و یأس، افزود: او با این تقابل‌ها، تأثیری دراماتیک بر مخاطب می‌گذاشت و از دریچه‌ی یک چشم‌انداز زنانه، به نقش زنان در بحران می‌نگریست؛ از مادران داغ‌دیده تا دختران نوجوانی که سنگر زندگی را حفظ می‌کردند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.