ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر روضه‌ای که پل بود به کوچه پس کوچه‌های مدینه با مصرف روزانه گردو با پوکی استخوان مبارزه کنید انجام کدام فعالیت‌های روزمره در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها
لزوم مصرف مکمل کلسیم توسط زنان

لزوم مصرف مکمل کلسیم توسط زنان

  • کد خبر: ۳۳۰۶۵۲
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۹
استخوان‌ها پس از دهه سوم زندگی به خصوص در زنان به تدریج شروع به از دست دادن تراکم می‌کنند، از این رو مصرف مکمل کلسیم بعد از ۳۰ سالگی ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات سلامت زنان دانشگاه هلند، استخوان‌ها پس از دهه سوم زندگی به تدریج شروع به از دست دادن تراکم می‌کنند، به خصوص در زنان.

محققان دانشگاه هلند در تحقیقات خود دریافتند، کلسیم به تنهایی کافی نیست و در برخی موارد، اگر کلسیم به جای استخوان‌ها در شریان‌ها تجمع پیدا کند، مقدار زیاد آن حتی می‌تواند مضر باشد.

براساس تحقیقات این محققان، برای جذب و عملکرد بهتر، کلسیم به ویتامین D ۳ و K ۲ نیاز دارد. بدون این سه گانه، مکمل ممکن است در جای لازم جذب نشود.

همچنین، کلسیم موجود در مواد غذایی (مانند لبنیات، دانه‌ها و سبزیجات برگ‌دار) اغلب ایمن‌تر و قابل دسترس‌تر از دوز‌های بیشتر مکمل است.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.