یک شیشه عطر قرمز اهدای مدال طلای دانش آموز بندرعباسی به رهبر معظم انقلاب تجلیل از ۱۳۵ بانوی پیشکسوت هیئتی کشور در رویداد ملی «بانوان بهشت» تولد دختر قهرمان شهید جنگ ۱۲ روزه، ۶ ماه بعد از شهادت پدر کسب مقام سوم توسط تیم ملی اسکیت رولبال بانوان ایران در رقابت‌های جام جهانی افزایش سلامت مادر و جنین با مصرف مغز‌ها در ایام بارداری بررسی ارتباط مستقیم میان فرهنگ و سیاست‌های جمعیتی آغاز نیم‌فصل دوم بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر زنان از فردا (۲۷ آذر ۱۴۰۴) + برنامه دیدارها مشکلات خواب در دوران بارداری، بر جنین اثرات منفی می‌گذارد ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید علیرضا معتمدی حفظ قرآن، از کلاسی که تعطیل شد تا مسیری که ادامه دارد ملی‌پوش میز مستطیلی | مهشید اشتری، ۷ سال با لباس تیم ملی وقتی «دور دورِ مجازی» به زندگی واقعی می‌رسد کمپ‌های غیراستاندارد ترک اعتیاد و نبود حمایت خانوادگی از زنان معتاد | راه سخت برگشت بانوان معتاد به خانه زنان و دام الگو‌های زرد مجازی بِلاگری یا بَلاگری؟ زندگی در قاب فالوئر‌ها درباره نمایشگاه عکاسی فاطمه حسنی با عنوان «خاک جان» در مشهد | دوربین عکاس؛ پلی میان واقعیت و روایت سهم قابل‌توجه زنان در بحث پژوهش
سرخط خبرها
نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه

نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه

  • کد خبر: ۳۴۶۴۶۰
  • ۳۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۰
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت نقش نهاد‌های مدنی کشور در کاهش مصرف سیگار توسط زنان و دختران جامعه، گفت: باید بدانیم هر گروه سنی و جنسیتی به چه دلایلی به سمت مصرف دخانیات گرایش پیدا می‌کند. این شناخت، پایه طراحی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران با اشاره به اهمیت نقش نهاد‌های مدنی، اظهار کرد: باور ما این است که حل مسئله باید از مسیر نهاد‌های مدنی صورت گیرد و نقش ما تسهیل‌گری برای این نهادهاست. ما تلاش می‌کنیم فاصله این مجموعه‌ها با دستگاه‌های اجرایی را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق برخی شرکت‌ها در استفاده از تکنیک‌های دقیق بازاریابی برای جذب زنان، اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده سیگار به‌صورت دقیق روی ارزش‌ها، هویت و سبک زندگی زنان کار می‌کنند و با شناخت کامل از ترجیحات زنان، محصولات‌شان را تولید می‌کنند. ما نیز باید به همین دقت، به طراحی اقدامات پیشگیرانه بپردازیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به چالش‌های موجود در مواجهه با باور‌های رایج درباره مصرف قلیان تصریح کرد: هنگامی که درباره تأثیرات منفی قلیان بر سلامت، از جمله ناباروری، صحبت می‌شود، برخی افراد با استناد به سنت‌های محلی و تجربه‌های خانوادگی گذشته، این گزاره‌ها را نمی‌پذیرند. این نوع باور‌های رایج، اگرچه ممکن است پشتوانه علمی نداشته باشند، اما عمیقاً در ذهن و رفتار جامعه نهادینه شده‌اند و تغییر آنها نیازمند رویکرد‌های اقناعی و ارتباط‌محور است.

بهروزآذر بر اهمیت شناخت دقیق گروه‌های هدف و طراحی برنامه‌های اختصاصی مصرف‌کنندگان دخانیات تأکید و خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم هر گروه سنی و جنسیتی به چه دلایلی به سمت مصرف دخانیات گرایش پیدا می‌کند. این شناخت، پایه طراحی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری هنرمندان و سینماگران برای اصلاح تصویر مصرف دخانیات در رسانه‌ها، یادآور شد: در حال گفت‌و‌گو با هنرمندان و کارگردانان هستیم تا با استفاده از ابزار هنر، تغییرات فرهنگی موردنظر را رقم بزنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت تشکیل «کارگروه مشترک» برای پیگیری اقدامات، بیان کرد: لازم است محتوای دقیق و متناسب با هر گروه هدف تهیه شود تا بتوان در مسائل تقنینی و مالیاتی، نشست با هنرمندان برای تبیین آسیب‌های مصرف دخانیات از منظر اجتماعی و فرهنگی و همچنین تعامل با دستگاه‌ها و شورا‌های مرتبط، به‌ویژه شورای فرهنگی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط، موضوع را به‌درستی طرح و پیگیری کرد. ایجاد هماهنگی میان حوزه‌های مختلف از جمله اولویت‌های اصلی ما است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.