رقابت سخت بانوان ایرانی در مسابقات بین‌المللی بدمینتون «جام خزر» | شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی نداریم رویداد ملی «دخترم، افتخار ایران» در ۳۱ استان کشور برگزار شد آشنایی با احکام قانونی و حقوقی حق «حضانت» ویژگی‌های تربیت کودکان مهدوی برای نقش‌آفرینی در عصر ظهور واوکاوی چالشی برای والدین به نام «پرحرفی» کودکان فریاد هند رجب، ونیز را تکان داد: ۲۲ دقیقه تشویق بی‌وقفه برای شهیده غزه سه شعر عاشقانه از حضرت خدیجه(س) درباره پیامبر اکرم(ص) کتاب «تا ابد مادر» درباره حضرت خدیجه (س) منتشر می‌شود قطار پرشتاب سالمندی در ایران: آیا سیاست‌ها برای رسیدگی به آن آماده‌اند؟ رهبران مسلمان کشورهای بریکس تخریب ساختار خانواده را تهدید بشریت دانستند دلبری کردن مهارتی است که  نداشتنش از  گرمای زندگی مشترک می کاهد | زن و هنر زنانگی  زنانه شدن جمعیت روستاها، چالش جدید ترکیب جمعیت در روستا‌های کشور اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۴ درباره حکم شرعی میزان و مقدار واجب نفقۀ زن چه می‌دانید؟ حضور بانوی ملی‌پوش تفنگ ایران در نشست همبستگی المپیک ورزشکاران در قزاقستان
سرخط خبرها
رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۳۴۷۱۷۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۷
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، گفت: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروز آذر با بیان اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، اظهار کرد: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است، کارگروه‌های ویژه وجود دارد و در ادارات کل متولی گذاشته شده تا به محض اینکه متوجه شوند کودکی که سال گذشته در مدرسه بوده، اما اکنون در مدرسه حاضر نشده، تماس بگیرند، مسئله را پیگیری کنند و از طریق شبکه مشاوران آن را حل کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما نیز به عنوان نهاد ناظر و ارزیاب به صورت مداوم بررسی‌ها را انجام می‌دهیم تا بازماندگی از تحصیل دختران صورت نگیرد.

گفتنی است؛ مهم‌ترین عوامل بازماندگی از تحصیل شامل عوامل اقتصادی (مانند فقر خانوار و هزینه‌های تحصیل)، عوامل اجتماعی- جمعیت‌شناختی (مانند سطح تحصیلات والدین و ترجیحات جنسیتی)، و عوامل فضایی (مانند دوری مدارس و محرومیت منطقه‌ای) است. عوامل نهادی (مانند کیفیت پایین آموزش) و معلولیت نیز به طور قابل توجهی بر بازماندگی از تحصیل تأثیرگذارند. این عوامل در تعامل با یکدیگر منجر به افزایش احتمال بازماندگی از تحصیل می‌شوند و سیاست‌گذار بدون توجه به اثر این عوامل به طور جداگانه و بر یکدیگر، نمی‌تواند مداخله موثری جهت کاهش نرخ بازماندگی طراحی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.