نگاهی به «حریم شخصی زنان» هنگام مراجعه به پزشک فوایدی که شیردهی برای کودک دارد هشدار یک جمعیت شناس به تغییر الگوی فرزندآوری در خانواده‌های ایرانی انتخاب بانوی پرافتخار ورزش ایران از سوی کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان مسئول برتر آسیا بانوی صبور خراسان، در آغوش فرزندان شهیدش آرام گرفت آیا مادران با داشتن حضانت، اختیار کامل فرزند را دارند؟ زندگی مشترک موفق با انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج تیم ملی بسکتبال ۳ به ۳ بانوان ایران به دیدار نهایی لیگ ملت‌های آسیا صعود کرد خدمت به زائران در پیاده روی اربعین | پشت کوله‌اش نوشته بود کادر درمان هستم بارداری در زنان مبتلا به بیماری‌های قلبی امکان‌پذیر است درباره نقش زنان در آثار زنده یاد استاد فرشچیان| بانوان در شاهکار عصر عاشورا «چارچوب‌ساز فضای مرثیه» هستند اجرای طرح فرهنگی «سفرنامه اربعین با پرده‌خوانی زنان مقاومت» در مسیر نجف تا کربلا ابتلای زانوی دونده در دختران جوان بیشتر است
سرخط خبرها
رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

رصد دختران بازمانده از تحصیل در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۳۴۷۱۷۷
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۷
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، گفت: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروز آذر با بیان اینکه موضوع دختران بازمانده از تحصیل بسیار مهم است، اظهار کرد: هر سال وزارت آموزش و پرورش در حال رصد موضوع است، کارگروه‌های ویژه وجود دارد و در ادارات کل متولی گذاشته شده تا به محض اینکه متوجه شوند کودکی که سال گذشته در مدرسه بوده، اما اکنون در مدرسه حاضر نشده، تماس بگیرند، مسئله را پیگیری کنند و از طریق شبکه مشاوران آن را حل کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما نیز به عنوان نهاد ناظر و ارزیاب به صورت مداوم بررسی‌ها را انجام می‌دهیم تا بازماندگی از تحصیل دختران صورت نگیرد.

گفتنی است؛ مهم‌ترین عوامل بازماندگی از تحصیل شامل عوامل اقتصادی (مانند فقر خانوار و هزینه‌های تحصیل)، عوامل اجتماعی- جمعیت‌شناختی (مانند سطح تحصیلات والدین و ترجیحات جنسیتی)، و عوامل فضایی (مانند دوری مدارس و محرومیت منطقه‌ای) است. عوامل نهادی (مانند کیفیت پایین آموزش) و معلولیت نیز به طور قابل توجهی بر بازماندگی از تحصیل تأثیرگذارند. این عوامل در تعامل با یکدیگر منجر به افزایش احتمال بازماندگی از تحصیل می‌شوند و سیاست‌گذار بدون توجه به اثر این عوامل به طور جداگانه و بر یکدیگر، نمی‌تواند مداخله موثری جهت کاهش نرخ بازماندگی طراحی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.