فعالیت موکبی مجهز ویژه بانوان در سامرا راهکار‌های معرفی قدرت و هویت ایران اسلامی به کودکان خانواده شهدا، حاملان پیام عاشورا در بُعد عاطفی و فرهنگی هستند انتخاب بانوی ایرانی به عنوان مشاور رئیس کمیته ورزش زنان پارالمپیک آسیا ۶۰ درصد از زنان متاهل در کشور در سنین باروری هستند سطر‌هایی به یاد مریم حسینیان، نویسنده مشهدی که دیروز در گذشت | او با کتاب هایش همیشه زنده است کسب مقام قهرمانی توسط تیم دختران زیر ۱۶ سال بسکتبال ایران قهرمان غرب آسیا نگاهی کوتاه به زندگی و آثار زنده یاد مریم حسینیان، یکی از بانوان نویسنده صاحب نام خراسانی کسب مقام نایب‌قهرمانی توسط دوچرخه‌سوار نوجوان خراسان جنوبی در رقابت‌های قهرمانی کراس‌کانتری میگرن، شایع‌ترین سردرد در کودکان تشدید خطر ایجاد شکاف عمیق بین نسل‌ها با افزایش فاصله ازدواج تا تولد فرزند اول شیر مادر، اولین و کامل‌ترین غذای طبیعی برای نوزاد اهدای کتاب «پاییز آمد» به رئیس جمهور توسط همسر سردار شهید احمد یوسفی شرط سازمان حج و زیارت برای اعزام بدون نوبت زوج‌های جوان به سرزمین وحی چیست؟ رشد ۲۱ درصدی اهدای خون توسط زنان در خراسان رضوی در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ حضور بانوان در مراسم پیاده روی اربعین چه حکمی دارد؟
سرخط خبرها
راهکار‌های معرفی قدرت و هویت ایران اسلامی به کودکان

راهکار‌های معرفی قدرت و هویت ایران اسلامی به کودکان

  • کد خبر: ۳۴۹۲۰۰
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۱
یک پژوهشگر و فعال حوزه کودک و نوجوان، در توضیحاتی به معرفی راهکار‌های مؤثر برای روایت مقاومت و پیروزی به کودکان اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر مردانی اظهار کرد: مفاهیمی همچون عزت، عزت نفس ملی، روحیه حماسی و مسئله دفاع از حقوق مسلم خود در مقابل دشمنی که ذاتاً شرور است از جمله مواردی است که باید مدنظر داشته باشیم و با در نظر گرفتن سن کودکی که هدف ماست، این مفاهیم را زمینه‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منظور از سن کودک، سطح آگاهی و توانایی درک و دریافت اوست که باید دقیقاً مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر با تساهل و سهل‌انگاری در این زمینه عمل کنیم، ممکن است نتیجه معکوس حاصل شود.

این فعال کودک و نوجوان ادامه داد: تعیین رده سنی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت پیش برویم تا مفاهیمی که قصد ساختن یا مطرح کردن آنها را داریم، به شکلی مناسب و متناسب با سن کودک پردازش و ارائه شوند.

مردانی با اشاره به اینکه یکی از روش‌هایی که برای درک بهتر کودکان به کار می‌گیریم، زنده‌سازی مفاهیم از طریق نمایشگاه‌ها و تجربه‌های عینی است، تصریح کرد: به عنوان مثال، اگر نمایشگاهی از موشک‌های پیشرفته ایران برپا شود و ما پیش‌زمینه‌های لازم را برای فرزندمان فراهم کرده باشیم؛ یعنی پیش‌تر درباره قدرت موشکی کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری با او صحبت کرده باشیم، زمانی که کودک ۱۲ ساله‌مان در مقابل آن موشک‌های ۲۰ متری قرار می‌گیرد، احساس تعلق و افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکی که به دنبال یافتن قهرمانی قدرتمند در داستان است، خود را جای آن قهرمان قرار می‌دهد. از بخشی از داستان به بعد، دیگر آن قهرمان داستان نیست که ویژگی‌ها و اعمالش مطرح می‌شود، بلکه فرزند ماست که این نسبت‌ها را به خود می‌گیرد، گفت: هر اثری از قهرمانی، شجاعت و نبرد که به آن شخصیت نسبت داده می‌شود، در واقع به فرزند ما نسبت داده می‌شود. در نتیجه، او احساس قدرت می‌کند.

این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان افزود: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که باید در جای‌جای داستان، حتی در زمینه‌سازی‌های اولیه هم مفاهیمی مانند پیروزمند بودن و احساس امیدواری برای پیروزی پررنگ شود و تمام روایتگری در این جهت پیش برود.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.