درباره زنانی که نامشان در تاریخ جامعه پزشکی ماندگار است پیروزی تیم هندبال جوانان دختر برابر قزاقستان در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا تکریم جایگاه زن در خانواده در برنامه «از مامان بگو» اسکان بیش از ۲۸ هزار نفر شب در طرح خانه‌های رضوی تجرد قطعی ۱۴ درصد از زنان بالای ۴۵ سال در کشور سبک مقتدرانه، مناسب‌ترین سبک فرزندپروری برای کنترل بددهنی کودک فعالیت موکبی در عرصه میدان شهدا ویژه دختران علاقه‌مند به سوغات رضوی نازایی، یکی از چالش‌های کلیدی در افزایش نرخ باروری پایان دور نهم سی‌وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج زنان کشور شیر مادر، ماده‌ای اثرگذار در محافظت از بدن و مغز نوزاد نگاهی به جایگاه خانواده در آثار فرشچیان دستور پخت برشتوک مکعبی شکلاتی در خانه + فیلم دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد: فعالیت مستمر موکب‌های ویژه بانوان در ورودی‌های شهر تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت روانی زوجین در طلاق صوری تک فرزندی، پدیده‌ای رو به رشد در جهان ایجاد چالش‌هایی برای زنان سرپرست خانوار با تغییر ساختار خانواده گفت‌و‌گو با تیام عباس‌نژاد، پدیده ۱۸ ساله و اولین ملی‌پوش تاریخ شمشیربازی بانوان مشهد| دختری با شمشیر پولادین بررسی عملکرد خوب تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دیدار با ژاپن توسط فدراسیون جهانی فوتبال
سرخط خبرها
راهکار‌های معرفی قدرت و هویت ایران اسلامی به کودکان

راهکار‌های معرفی قدرت و هویت ایران اسلامی به کودکان

  • کد خبر: ۳۴۹۲۰۰
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۱
یک پژوهشگر و فعال حوزه کودک و نوجوان، در توضیحاتی به معرفی راهکار‌های مؤثر برای روایت مقاومت و پیروزی به کودکان اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر مردانی اظهار کرد: مفاهیمی همچون عزت، عزت نفس ملی، روحیه حماسی و مسئله دفاع از حقوق مسلم خود در مقابل دشمنی که ذاتاً شرور است از جمله مواردی است که باید مدنظر داشته باشیم و با در نظر گرفتن سن کودکی که هدف ماست، این مفاهیم را زمینه‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منظور از سن کودک، سطح آگاهی و توانایی درک و دریافت اوست که باید دقیقاً مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر با تساهل و سهل‌انگاری در این زمینه عمل کنیم، ممکن است نتیجه معکوس حاصل شود.

این فعال کودک و نوجوان ادامه داد: تعیین رده سنی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت پیش برویم تا مفاهیمی که قصد ساختن یا مطرح کردن آنها را داریم، به شکلی مناسب و متناسب با سن کودک پردازش و ارائه شوند.

مردانی با اشاره به اینکه یکی از روش‌هایی که برای درک بهتر کودکان به کار می‌گیریم، زنده‌سازی مفاهیم از طریق نمایشگاه‌ها و تجربه‌های عینی است، تصریح کرد: به عنوان مثال، اگر نمایشگاهی از موشک‌های پیشرفته ایران برپا شود و ما پیش‌زمینه‌های لازم را برای فرزندمان فراهم کرده باشیم؛ یعنی پیش‌تر درباره قدرت موشکی کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری با او صحبت کرده باشیم، زمانی که کودک ۱۲ ساله‌مان در مقابل آن موشک‌های ۲۰ متری قرار می‌گیرد، احساس تعلق و افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکی که به دنبال یافتن قهرمانی قدرتمند در داستان است، خود را جای آن قهرمان قرار می‌دهد. از بخشی از داستان به بعد، دیگر آن قهرمان داستان نیست که ویژگی‌ها و اعمالش مطرح می‌شود، بلکه فرزند ماست که این نسبت‌ها را به خود می‌گیرد، گفت: هر اثری از قهرمانی، شجاعت و نبرد که به آن شخصیت نسبت داده می‌شود، در واقع به فرزند ما نسبت داده می‌شود. در نتیجه، او احساس قدرت می‌کند.

این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان افزود: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که باید در جای‌جای داستان، حتی در زمینه‌سازی‌های اولیه هم مفاهیمی مانند پیروزمند بودن و احساس امیدواری برای پیروزی پررنگ شود و تمام روایتگری در این جهت پیش برود.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.