آغاز مرحله یازدهم تمرینات تیم ملی والیبال نشسته بانوان از امروز (شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۵) ابتلای زنان به آرتریت روماتوئید نسبت به مردان بیشتر است| نگاهی به اثرگذاری یک درمان نوین افزایش سن بارداری در خراسان شمالی| ۵۵ هزار مادر، تک فرزند هستند قهرمانی تیم اسپینینگ بانوان استان فارس در یک المپیاد ورزشی کشوری چه موضوعاتی در حوزه خانواده و زنان مورد توجه رهبر شهید بود؟ آیا آلرژی کودکان به بادام زمینی قابل درمان است؟ ابهام در وضعیت اسپانسرینگ تیم خاتون برای حضور در رقابت‌های آسیایی دوستش نداشتم اما عاشقش شدم»| روایت شنیدنی همسر شهید مجید شعبانی از آخرین ماه‌های زندگی مشترک اهمیت استفاده از اسیدفولیک برای بارداری سالم درد و ناباروی، ۲ علامت مهم آندومتریوز| چه میزان از زنان درگیر این بیماری هستند؟ توجه به نیاز‌های  ویژه زنان در بحران‌ها، محور اقدامات شهرداری تهران خانه‌تان برق می‌زند، اما چرا هیچ‌کس نمی‌خندد؟ | راهنمای رهایی از وسواس تمیزی برای مادران نگاهی به معجزه ۴ دقیقه‌ای «پیش‌قدم شدن» در آشتی زوجین| مهارتی که نشانه بالاتر بودن هوش عاطفی (EQ) است تجلیل از ۱۱۰ مادر طلبه و اساتید دارای ۴ فرزند و بیشتر حوزه علمیه خراسان در حرم مطهر رضوی تغییر الگوی فرزندآوری در کشور| تعداد فرزندان اول از تعداد فرزندان دوم بیشتر شده است بررسی نقش و جایگاه پروین اعتصامی در آموزش و پرورش افغانستان در یک نشست فرهنگی روایت شهادت شهیده «سیده مهدیس حمیدی» در جنگ تحمیلی سوم از زبان پدر| همه چیز در چند ثانیه تغییر کرد نگاه جلال آل‌احمد به نقش زنان در تحولات انقلاب اسلامی چه بود؟ آیا می توان در آشپزی، صرفه جویی کرد؟| معرفی راهکارهایی ساده برای کاهش دورریز مواد غذایی
سرخط خبرها
کاهش مرگ کودکان پس از تولد با شروع زودهنگام شیردهی

کاهش مرگ کودکان پس از تولد با شروع زودهنگام شیردهی

  • کد خبر: ۳۴۹۹۷۰
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۶
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: شروع زودهنگام شیردهی، در عرض یک ساعت پس از تولد، نوزاد را از ابتلا به عفونت محافظت می‌کند و مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه بدن نوزاد در ساعات اولیه تولد بسیار ضعیف و مستعد انواع بیماری‌ها و جذب میکروب است، افزود: شیر مادر حاوی سلول‌های ایمنی فعال بوده که از کودک در برابر انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیردهی در جامعه ما ایده آل نیست، ادامه داد: میانگین شیردهی مادر تا ۶ ماهگی در دنیا ۴۰ درصد است و طبق تحقیقاتی که در مرکزتحقیقات بیماری‌های غیرواگیر کودکان علوم پزشکی بابل داشتیم میزان شیردهی مادران ما تا ۶ ماهگی کمتر از ۳۰ درصد بوده که آغاز آن دادن پستانک به نوزاد بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: بیقراری هفته‌های نخست تولد نوزاد امری طبیعی است و نوزاد سعی دارد همچنان همانند دوران جنینی در آغوش مادر باشد و نباید مادر گمان کند که شیرکافی برای نوزاد ندارد وبه دام شیرخشک بیفتد.

اسماعیلی یادآور شد: شروع زودهنگام شیردهی، در عرض یک ساعت پس از تولد، نوزاد را از ابتلا به عفونت محافظت می‌کند و مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد از طرف دیگر پیوند عاطفی مادر و نوزاد را تسهیل می‌کند و تاثیر مثبتی بر طول مدت شیردهی انحصاری دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.