این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری
سرخط خبرها
تامین اعتبارات برای زنان سرپرست خانوار در ۳۱ استان

تامین اعتبارات برای زنان سرپرست خانوار در ۳۱ استان

  • کد خبر: ۲۱۱۹۰۶
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
برای ۳۱ استان اعتباراتی برای کارآفرینان که بتوانند زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرا نیوز ، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:  برای ۳۱ استان اعتباراتی برای کارآفرینان که بتوانند زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهند، در نظر گرفته شده است. با این روش بانوان کارآفرین به صورت پایدار توانستند از مواد اولیه تا رساندن به بازار فروش زنان سرپرست خانوار را حمایت کنند و حدود هشت هزار نفر بانوی آموزش دیده و تعدادی از این زنان نیز مشغول به کار شدند. 

او به موضوع همکاری خیران برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی اشاره کرد و افزود: برای جوانان مشغول به تحصیل یکی از مسائل مهم تامین مسکن است. در صورتی که خیران چنین کاری را پذیرفته و همراهی کنند، مزیت‌هایی برای جمعیت خواهد داشت و از طرفی دیگر به حل مشکل جوانان مشغول به تحصیل که قصد ازدواج دارند، کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: آثار کارهایی که در سفرهای استانی ریاست جمهوری مشاهده می‌شود بسیار رضایت بخش و امیدآفرین است. یکی از مهمترین اتفاقات در قالب این سفرها این بوده که دولت سیزدهم برای نخستین بار اعتبارات سفرهای‌ استانی را برای زنان و خانواده به تصویب رساند.

خزعلی همچنین در مورد لایحه بدون هویت‌ها غیر از اتباع افزود: برای افراد بدون هویت در حال تنظیم برنامه‌هایی هستیم و لایحه‌ای به همین منظور در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است.

انفاق بهترین وسیله برای تثبیت ایمان و استحکام شخصیت انسان است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: یکی از مواردی که در قرآن به عنوان آثار انفاق اشاره شده این است که انفاق کنید برای اینکه خودتان بالا بروید و محکم شوید برای اینکه خودتان ارزشمند شوید.

وی اضافه کرد: همچنین در روایات داریم که اگر می‌خواهید کار خیر تکمیل شود سه خصوصیت باید داشته باشید؛ اول آن را کوچک بدانیم، دوم در اسرع وقت آن کار خیر را انجام دهیم و سوم آن را پنهان بداریم.

خزعلی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که این جمع بر آن تاکید داشتند مسأله فرهنگی است و این فرهنگ باید بماند و در جامعه باید جاری شود باید با هم‌افزایی راه های ترویج کار خیر را بیشتر کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.