پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | آیا می‌توانم بعد از فوت همسرم، مستمری پدر بازنشسته‌ام را برای خودم فعال کنم؟ نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد مادر باش و کارآفرین شو توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید رئیسی + جزئیات راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم
سرخط خبرها
هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد

هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۳۶۶۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
۲۸ تیم هنری بانوانه در دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت ویژه تولیدمحتوای رسانه‌ای با نگاه به شاخصه‌های خدمت در دولت شهید رئیسی حضور یافتند.

به گزارش شهرآرانیوز، هنر که با روح و عاطفه زنانه عجین شود بی شک آثار منحصربه‌فردی از خود به جای می‌گذارد، حتی چیدمان محتوا هم متفاوت خواهد بود و لایه‌های مختلف و متفاوتی را به بیننده نشان خواهد داد. حال اگر این هنر از سوی مادران و دختران انقلابی که سعی می‌کنند در جهت آرمان‌های انقلاب و امامین آن قدم بردارند و عاطفه و مهر زنانگی خود را چاشنی تخصص خود در حوزه تولیدمحتوا کنند، طعم آثار تولیدشده هم ارزشی است و به قول رهبر معظم انقلاب، هنر را به خدمت انقلاب درآورده‌اند.

از دیروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) نیز دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت ۲ به همت بسیج شهرداری مشهد و پایگاه مقاومت ناحیه عمار در سطح استان خراسان‌رضوی برگزار شده است؛ از سبزوار، مه‌ولات، درگز، چناران و مشهد همه حضور دارند.

این رویداد با حضور ۴۰ تیم هنری برگزار شده است که از این میان، ۲۸ تیم هنری بانوانه در رویداد حضور یافتند. بانوانی که هم مادر هستند، هم همسر و هم دختر منتها با این تفاوت که مادرانی که فرزندانشان هنوز در سن شیرخوارگی و خردسالی قرار دارند هم پابه‌پای جمعیت دختران جوان دهه‌هشتادی و حتی دهه‌نودی‌، حضور فعال دارند. اینکه مادرانی که ماموریت سخت تربیت فرزند را به دوش می‌کشند در کشاکش بزرگ‌کردن فرزندانشان با نگاه به تربیت اسلامی و انقلابی، به حریم هنر هم پا گذاشته‌اند تا تقدس این حریم را دوچندان کنند وجه دیگری به این رویداد بخشیده است.

مژگان رعنایی که از کودکی به نقاشی علاقه‌مند بوده و این هنر را دنبال کرده و حالا در سطح حرفه‌ای مسلط به آن است، امروز با فرزند چهارمش که پنج‌ماهه است، میدان‌داری تیم را هم می‌کند. هنرش در واقع پایه تولید محصولی است که قرار است به یک خروجی مناسب از دستاورد‌ها و خدمات دولت شهید رئیسی باشد.

او روی نقشه ایران، بخشی از خدمات دولت را که در استان‌های مختلف وجود دارد و به ثمر نشسته است، به‌سبک سیاه‌قلم نقاشی می‌کند و بعد هم ادامه ماجرا تا به یک ویدئوکلیپ تبدیل شود و گوشه‌ای از خدمات دولت شهید جمهور را نشان دهد. مخاطبش هم قرار است فرزندان این مرزوبوم باشند که تا کمتر از یک ماه دیگر قرار است انتخاب مهمی برای سرنوشت کشور داشته باشند.

رعنایی با بچه‌ای که در بغل دارد برای رسیدن به هدفی که تمامی اعضای تیم برای آن در این رویداد گرد هم آمدند از زمان استراحت و خواب خودش می‌زند تا به نتیجه برسند. تا ساعت ۲ بامداد بیدار مانده تا نقاشی‌ها و فیلم‌برداری به پایان برسد و امروز روی تدوین آن تمرکز کنند. این مادر هنرمند می‌گوید: مادرانگی باعث می‌شود برای رسیدن به آنچه می‌خواهیم سرسخت‌تر شویم و میزان تاب‌آوری و بسیاری از مهارت‌های دیگرمان رشد کند.

مژگان رعنایی درباره حضورش در این رویداد می‌گوید: بچه اول و دومم که به دنیا آمدند، مثل خیلی از مادران دیگر به‌سختی روزگار می‌گذراندم. خیلی از مهمانی‌ها را نمی‌رفتم، تفریحاتم نصف شده بود. برای هر کاری که مربوط به بچه‌هایم می‌شد سخت می‌گرفتم؛ اما بعد از اینکه بچه سوم و چهارم را به خاطر صحبت رهبر معظم انقلاب و رشد جمعیت ایران به دنیا آوردم، تفکر و حال روحی‌ام نیز تغییر کرد. انگار سایه مهر خدا را هم بیشتر حس کردم و هر پروسه‌ای از به‌دنیاآمدن پسرم را راحت‌تر می‌گذراندم. مثلاً برای پیداکردن دکتر مناسب، بیمارستان و حتی تامین هزینه‌هایش مسیر برایم هموار می‌شد. زایمان راحت‌تری داشتم و گویی سایه مهر و لطف خدا را بیشتر و بیشتر حس می‌کردم. حتی خودم در مقابل انتظارات فرزندانم تاب‌آوری بیشتری کسب کردم و کارکردن با حضور فرزند شیرخواره برایم سهل و آسان شده است.

سیده ملیحه حسینیان نیز که از دیگر مادران حاضر در رویداد دعوت ۲ است و مانند خانم رعنایی، چهار فرزند دارد، درباره دلیل حضورش می‌گوید: مهم‌ترین دلیلی که باعث شده اینجا باشیم ادای دین نسبت به زحمات و فداکاری‌های شهید رئیسی است و می‌خواهیم دستاورد‌های دولت را که در مدت کوتاهی انجام دادند، به مخاطب نشان دهیم.

فرزندان حسینیان البته بزرگ‌تر هستند و بدون آن‌ها در این رویداد حضور دارد. او هم حس مادرانگی را در رشد کاری موثر می‌داند؛ «حس مادری باعث می‌شود در هر کاری دقت نظرمان بالا برود و برای انجامش نگاهی عمومی‌تر داریم. گویی برای فرزند خودمان می‌خواهیم کاری انجام دهیم. از طرفی، داشتن فرزند بیشتر، مانع حضور ما نمی‌شود بلکه در کنار آن‌ها فعالیتمان بیشتر هم می‌شود و در کنار هم رشد می‌کنیم.»

مریم میرزایی متولد دهه هفتاد است. پسر یک‌و‌نیم‌ساله‌اش به هر کسی که می‌رسد، دستش را به نشانه سلام دراز می‌کند و همه با مهربانی به او پاسخ می‌دهند. وقتی می‌خواهم با مادر محمد کوچولو صحبت کنم متوجه می‌شوم بچه دومش را شش ماهه باردار است. با تعجب می‌پرسم سختت نیست؟ جواب می‌دهد: «قطعا سخت است، اما چون علاقه به کار موبایلی دارم دوست داشتم در این رویداد حضور پیدا کنم. البته خداوند هر سختی‌ای به بنده اش می‌دهد توانایی اش را هم می‌دهد و کمکش می‌کند. مثلا به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم محمد، اینجا طاقت بیاورد، اما وقتی بهانه گیری می‌کرد با چند تا بوسه، آرام می‌شد و باز به بازی اش ادامه می‌داد. معتقدم اگر کار برای خدا باشد این سختی، آسان می‌شود و می‌بینی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنی توان انجام کاری را داری.»

میرزایی که طلبه سال سوم است و پیش از این برای واحد فرهنگی حوزه علمیه با نرم افزار اینشات کلیپ و پوستر تهیه می‌کرد و تجربه حضور در رویداد «در امتداد ابراهیم» را هم دارد، وقتی متوجه برگزاری رویداد دعوت ۲ می‌شود، مشتاقانه ثبت نام می‌کند و حالا به همراه چند نفر از دوستان جدید و قدیمش اینجا مشغول طراحی اینفو و ساخت کلیپ است. او کار تیمی را از دیگر برکات این رویداد می‌داند و می‌گوید: «کار تیمی به آدم انرژی می‌دهد. اینکه برای رسیدن به یک نتیجه خوب و هدفی مشخص که خدا پسندانه است، با دیگران رقابت کنی حس خوبی دارد.»

بعد از گفتگو با برخی شرکت کنندگان و مادران حاضر در رویداد، به سراغ دبیر بخش بانوان رویداد هم آفرینی دعوت ۲ می‌روم. او هم بانوی پر تلاشی است که دو روز است شاهد حمایت هایش از بانوان شرکت کننده می‌بینم. سمیه موسوی مهر که فرماندهی گردان سایبری ناحیه مقاومت عمار در بخش خواهران نیز به عهده دارد در گفتگو با ما می‌گوید: حدود ۳۲ تیم هنری بانوان در سطح استان برای شرکت در رویداد ثبت نام کردند که بعد از بررسی اولیه دانش و مهارت آنها، ۲۸ تیم انتخاب و به رویداد دعوت شدند.

موسوی مهر ادامه می‌دهد: علاوه بر تیم‌های مشهدی، شرکت کنندگانی از شهر‌های سبزوار، مه ولات، چناران و درگز داشتیم که بیشتر آنها آثار خوبی با هدف رویداد که تولید محتوای صوتی و تصویری با نگاه به شاخصه‌های خدمت در دولت شهید رئیسی است تولید کردند. برخی از تیم‌ها نیز به حوزه خدمات شهید رئیسی که برای قشر بانوان داشتند پرداختند.

دبیر بخش بانوان رویداد درباره حضور بانوان می‌گوید: خانم‌ها اگر در جایی حضور یابند قطعا رنگ حضورشان نمایان است. زنان از اعتماد بنفس و مهارت خوبی می‌توانند برخوردار باشند و اگر در کاری ورود کنند نتایج خوبی به بار خواهد نشست.

موسوی مهر درخصوص شرکت کنندگان رویداد نیز گفت: بانوان حاضر در رویداد از قشر‌های مختلفی شرکت کردند. نوجوان و جوان، دانش آموز، دانشجو، طلبه، خانم خانه دار، کارمند، مدرس، مهندس و فعال فرهنگی که برخی از آنها بسیجی و برخی نیز نیرو‌های فعال هنری هستند در این رویداد حضور یافتند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.