نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع) نور بی‌خاموشی بررسی شیوه امامت امام‌سجاد(ع) پس از عاشورا عاشورا، ما کدام سمت ایستاده ایم؟ ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع) درباره مراسم طویریج، بزرگترین دسته عزاداری جهان + عکس و فیلم هیأت متخلف کرجی لغو مجوز شد
سرخط خبرها

۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند

  • کد خبر: ۲۴۰۰۰۸
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند
معاون فرهنگی هنری ستاد مساجد استان گفت: در سطح استان، نزدیک به ۲۰۰ مسجد در رویداد «هشتادیوم» مشارکت می‌کنند.

مهین زارع‌ثانی در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص رویداد «هشتادیوم» اظهار کرد: این رویداد به صورت برنامه‌محور ویژه متولدین دهه هشتاد به‌بعد طراحی شده است و طی هشت ماه اجرا خواهد شد.

زارع‌ثانی با تأکید بر این مطلب که هشتادیوم با محوریت نوجوانان و مشورت خودشان شکل گرفته است، بیان کرد: با توجه به حساسیت دوران نوجوانی و لزوم کار فرهنگی و هنری برای این قشر، رویداد هشتادیوم در کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد راه‌اندازی شده است و برای نخستین بار نزدیک به ۲۰۰ مسجد استان در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی «آینده را از مسجد می‌سازیم» را شعار محوری رویداد هشتادیوم دانست و افزود: این رویداد در سه محور هویت‌بخشی، پاسخگویی به نیاز‌ها و استعدادیابی فعالیت می‌کند و ما در هر محور، یک بسته برنامه‌ای تعریف کردیم.

زارع‌ثانی به بخشی از برنامه‌های طراحی‌شده ذیل سه محور ذکرشده اشاره کرد و ادامه داد: جشن‌تولدگرفتن، عهد خدمت و فعالیت‌های جهادی در محله، نظافت مسجد، توجه ویژه به بازی‌های گروهی، کارگاه‌های توسعه فردی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی، اردو‌های یک‌روزه، دورهمی صمیمانه و هدفمند، برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس، آموزش سرود و تئاتر، مسابقات فرهنگی‌هنری و پاتوق‌های گفتگومحور ازجمله برنامه‌هایی است که در این سه محور برنامه‌ریزی شده و بنا به نیاز و ذائقه نوجوانان و تصمیم مدیر طرح در هر کانون، برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد مساجد استان ابراز کرد: مخاطب هشتادیوم نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال عضو کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد هستند که در یک بازه هشت‌ماهه با این رویداد همراه خواهند شد. شروع رویداد از تابستان کلید می‌خورد، ثبت‌نام اعضای کانون انجام می‌شود و تا هشت ماه بعد یعنی بهمن‌ماه ادامه پیدا می‌کند؛ لذا یک رویداد صرفاً تابستانه نیست و نوجوانان در طول مدارس نیز از این برنامه استفاده خواهند کرد.

زارع‌ثانی به برخی برنامه‌های استانی ذیل رویداد هشتادیوم اشاره کرد و گفت: ما به‌دنبال کشف استعداد نوجوانان در زمینه‌های مختلف فرهنگی‌هنری، ورزشی و علمی هستیم و سپس آن‌ها را در مسیر رشد و آموزش قرار می‌دهیم. اجرای هر برنامه‌ ذیل هشتادیوم نیز با این هدف صورت می‌گیرد. اجرای طرح «بام»، ایجاد باشگاه آینده‌سازان مسجد و برگزاری المپیاد فرهنگی‌ورزشی پهلوانان و برنامه رقابتی ویژه نوجوانان از این برنامه‌ها هستند.

وی در پایان، تأکید کرد: ما در رویداد هشتادیوم، به‌دنبال ایجاد ساختار شبکه‌ای در مناطق مشخص‌شده ذیل امور مساجد هستیم؛ به این صورت که یک کانون اصلی در هر منطقه وجود دارد و بقیه کانون‌ها، ذیل آن فعالیت خود را شروع می‌کنند. تأکید ما به مدیران کانون این بوده که کار برای نوجوان توسط نوجوان انجام شود؛ لذا ۸۰ درصد از اجرای کار در رویداد هشتادیوم، توسط نوجوانان انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->