نفرات برتر مسابقات تکواندو دختران خراسان رضوی مشخص شدند بانوی تیرانداز ایرانی طلایی شد شکست خاتون بم برابر ملبورن سیتی استرالیا در نخستین دیدار فراز و نشیب‌های مادران دانشجو با شروع سال تحصیلی جدید | ضعف اجرای قوانین حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | چرا ارث زن نصف مرد است؟ تشخیص و جلوگیری از پیشرفت «سرطان پستان» با هوش مصنوعی ایرانی ۷۷ درصد از جمعیت دانشجویان موردحمایت بهزیستی، زن هستند آغاز ششمین پویش غربالگری و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان | بیش از ۱۶ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا هستند صدای مشاور | تک فرزندها ترس بیشتری را تجربه  می کنند فائزه غروی پس از درخشش خیره‌کننده: سوارکاری در آسیا می‌تواند مدال‌آور باشد درخشش «سارا دیدار» در اولین بازی «خاتون بم» در لیگ قهرمانان زنان آسیا | «دیدار» آسیایی قهرمانی تیم‌های تکواندوی دختران ایران در جهان دختر دونده رکورددار ایران: هزینه‌ها بالاست به کمک فدراسیون نیاز دارم برگزاری دومین گام از رویداد نیلوفرانه در مشهد | ارسال ۱۳۰ اثر هنری به دبیر خانه تیراندازی با کمان خراسان رضوی در مسابقات آزاد کشوری بانوان دو مدال کسب کرد برگزاری رویداد «الفبای فتح قریب» در مکتب نرجس مشهد بیش از ۵۰۰ بانوی زائر غیرایرانی در حرم امام‌رضا(ع) جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند هشداری جدی درباره مصرف فراورده‌های دامی آلوده | مراقب باشید این بیماری‌ها را نخورید با این سه تیپ شخصیتی ازدواج نکنید دختر یکی از سران حزب‌الله لبنان: بیانات رهبر انقلاب تاریخی و در حمایت از فلسطین است
سرخط خبرها
درخشش «سارا دیدار» در اولین بازی «خاتون بم» در لیگ قهرمانان زنان آسیا | «دیدار» آسیایی

درخشش «سارا دیدار» در اولین بازی «خاتون بم» در لیگ قهرمانان زنان آسیا | «دیدار» آسیایی

  • کد خبر: ۲۹۲۹۸۱
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
بانوی فوتبالیست خراسانی در اولین بازی نماینده ایران در لیگ قهرمانان زنان آسیا درخشید!

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال زنان خاتون بم درحالی اولین‌بار در لیگ قهرمانان زنان آسیا حضور دارد که دو دختر فوتبالیست خراسانی یکی از اهرم‌های موفقیت این تیم تا به اینجای کار بوده‌اند. در کنار چهکندی باتجربه، حالا نوبت به درخشیدن سارا دیدار رسیده است. نخستین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا به‌طور رسمی آغاز شده است و اولین نماینده تاریخ فوتبال زنان ایران، یعنی خاتون بم با موفقیت در مرحله انتخابی توانست به این مرحله از مسابقات برسد.

خاتون بم که پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان ایران است، باید در گروه دوم به مصاف سه حریف خود برود. در اولین گام خاتون ایران برابر ملبورن‌سیتی استرالیا قرار گرفت؛ تیمی که توانست فصل گذشته در ای‌لیگ استرالیا مقام قهرمانی را از آن خود کند و مستقیم راهی مرحله گروهی رقابت‌های اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا شد. 

در کاروان اعزامی خاتون به لیگ قهرمانان آسیا، دو بازیکن مشهدی دیده می‌شوند که این روز‌ها باید مقابل بازیکنان برتر آسیا به میدان بروند؛ یکی با کوله‌باری از تجربه و شاید در سال‌های پایانی فوتبالش و دیگری بیست‌ویک‌ساله و جوان و جویای نام.

روز‌های طلایی دختر خراسانی

دختر خوش‌خنده و خوش‌صحبت تیم‌ملی فوتبال و خاتون بم در پست مهاجم و وینگر چپ در میدان می‌درخشد. کسی فکر نمی‌کرد این دختر ریزنقش بتواند از کوچه‌های محلشان تا ورزشگاه‌های آسیایی را فقط در پنج‌شش‌سال طی کند و حالا به‌عنوان بازیکنی آماده و تازه‌نفس یکی از امید‌های تیمش باشد.

خودش درباره راه رسیدنش تا اینجا گفته بود: «از زمانی که چهار سالم بود، با توپ بزرگ شدم و زندگی کردم، اما در مسابقات مدارس دیده شدم و به تیم استان راه پیدا کردم و بعد از قهرمانی در مسابقات کشوری، کسب عناوین خانم‌گلی و فنی‌ترین بازیکن مسابقات به فستیوال استعدادیابی تیم‌ملی دعوت شدم.» سارا دیدار که زمانی از دیدن موفقیت‌های سمانه چهکندی، بازیکن هم‌استانی‌اش، کیف می‌کرد و رؤیایی مشابه را در سر می‌پروراند، حالا چهارسالی است که هم‌بازی چهکندی در خاتون و تیم‌ملی شده است.

سرمایه جدید تیم‌ملی

حالا سارا دیدار و نگین زندی سرمایه خاتون بم و تیم‌ملی فوتبال زنان ایران هستند که به‌زودی بهترین‌های فوتبال ایران خواهند شد و ظرفیت آنها برای پیوستن به نام‌های ماندگار زیاد است. سارا دیدار حدود ۹ سال است که بازی در تیم‌های ملی را تجربه می‌کند. او قهرمانی کافا کمتر از بیست‌سال و نایب‌قهرمانی کافا کمتر از هجده‌سال را در کارنامه دارد، دو بار قهرمانی لیگ‌برتر را با خاتون تجربه کرده است، با کیان نیشابور قهرمان لیگ‌یک شده است و در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف بازی کرده و حالا عضو تیم‌ملی بزرگ‌سالان است. دیدار بازی در جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را هم فقط با ۲۱ سال سن تجربه کرده است.

نقش سارا در تک‌گل ایران

در بازی مقابل ملبورن، سارا دیدار از دقیقه نخست تا پایان بازی در ترکیب تیم بود، اما سمانه چهکندی نیمه نخست نیمکت‌نشین بود و دقیقه ۴۶ به‌جای نگین زندی راهی میدان شد. دو تیم در ورزشگاه بی‌جی شهر پاتوم‌تانی در کشور تایلند کارشان را با قضاوت یو جئونگ کیم از کره‌جنوبی آغاز کردند و در پایان ملبورن‌سیتی با حضور شش بازیکن خارجی‌اش توانست به برتری برسد.

در نیمه دوم سارا دیدار، فوتبالیست خراسانی، با سماجتش موفق به کسب ضربه کرنر برای خاتون شد و ارسال مونا حمودی در دقیقه ۷۰ مستقیم وارد دروازه ملبورن‌سیتی شد. نبرد نماینده‌های استرالیا و ایران با برتری ۲ بر ۱ ملبورن‌سیتی خاتمه یافت. در ادامه، چهارشنبه، هجدهم مهر، خاتون از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران به مصاف ایلویلو فیلیپین خواهد رفت.

حضور دیدار در نشست مطبوعاتی

سارا دیدار به‌عنوان بازیکن تیم خاتون در نشست خبری پیش از بازی با ملبورن در کنار جعفری حاضر شد و با بیان اینکه خاتون بم سال‌هاست با اقتدار قهرمان ایران و در آسیا شناخته شده است، تأکید کرد: حریف استرالیایی را آنالیز کرده‌ایم و آمده‌ایم که از گروهمان صعود کنیم. دیدار همچنین مردم ایران را خطاب قرار داد و گفت: صحبتم با مردم ایران است. از کسانی که برایمان انرژی مثبت می‌فرستند و ما را حمایت می‌کنند، ممنونیم. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد و این انرژی مثبت را به آنها برگردانیم.

بازشدن قفل گل‌زنی در لیگ

سارا دیدار بیست‌ویک‌ساله چهارمین فصل حضورش در خاتون بم را پشت سر گذاشته است. این بازیکن که در سه فصل قبلی حضورش در خاتون عملکرد مطلوبی در گل‌زنی نداشت، در چهارمین سال به پختگی کامل رسید و حتی در یکی از دیدار‌های لیگ چهار گل از هفت گل خاتون را به ثمر رساند و در طول فصل بیش از ۱۰ بار دروازه رقیبان را گشود و بیش از پیش نگاه جعفری را متوجه خود کرد.

مهندس مشهدی خاتون

دیگرچهره مشهدی بازی خاتون با نماینده استرالیا، وینگر کهنه‌کار این تیم بود که نیمکت‌نشینی‌اش در نیمه نخست خبر غافل‌گیرکننده‌ای برای هواداران بود. با این حال، چنین اتفاقی پیش از این هم رقم خورده بود و چهکندی در نیمه دوم به جمع بازیکنان حاضر در مستطیل سبز اضافه شد. 

در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا نیز پیروزی دشوار برابر آرتی‌سی بوتان به لطف این بازیکن و توانایی فنی او رقم خورد. سمانه چهکندی که گل اول خاتون را ساخت، چهره ویژه آن دیدار بود. حرکت او از جناح راست و ارسال بی‌نقصش روی گل اول می‌توانست کلاسی آموزشی برای بازیکنان جوان باشد. 

این فوتبالیست پرافتخار مشهدی که در حوالی سی‌وپنج‌سالگی گام برمی‌دارد و بیش از یازده قهرمانی در لیگ‌برتر را تجربه کرده، این روز‌ها توانسته است به یکی از آرزو‌های ورزشی‌اش یعنی بازی در لیگ قهرمانان زنان آسیا برسد؛ حسرتی که سال‌ها برای همه دختران فوتبالیست ایران وجود داشت و سرانجام رنگ واقعیت گرفت.

با این حال، او در یک سال اخیر وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کند و حتی تصمیمات جدیدی گرفته است. او احتمالا این روز‌ها آخرین بازی‌هایش را پس از حدود ۱۰ سال با پیراهن تیم بم پشت سر می‌گذارد و از روز‌های گذشته اخبار احتمالی انتقال او به گل‌گهر شنیده می‌شود و باید دید شایعه بوده یا حقیقت است. 

از سوی دیگر، در یکی از اردو‌های تیم‌ملی در سال جاری، مریم آزمون اولین‌بار او را به اردوی تیم‌ملی دعوت نکرد که باعث شوک و تعجب همگان شد. تجربه زیاد، پختگی، تصمیمات عاقلانه در زمین و کارکرد بدنی مفید فوتبالیست مشهدی در زمین مسابقه او را به وینگر مورد نیاز هر تیمی به‌خصوص در سطح بین‌المللی تبدیل کرده است و باید امیدوار بود همچنان این شماره ۱۱ دوست‌داشتنی را در میدان ببینیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.