۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت بانوی آمریکایی که پس از مسلمان‌شدن، اسمش را از «مرسدس» به «زهرا» تغییر داد ویدئو | آماری عجیب از تخصیص بودجه به بانوان در تهران: یک میلیارد برای ۷ میلیون زن تهرانی! «کتابال» عنوان طرحی است که به ترویج مطالعه بین دختران جوان می‌پردازد برای بازی تیم‌های تراکتور و آلومینیوم اراک یک میلیون صندلی ویژه بانوان در ورزشگاه اختصاص یافت بسیاری از عمل‌هایی که در ایران با اسم عمل جراحی انجام می‌شود ضروری نیست
سرخط خبرها
اجرای نمایش «شب‌های طهرون» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران به کارگردانی فلورا سام

اجرای نمایش «شب‌های طهرون» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران به کارگردانی فلورا سام

  • کد خبر: ۲۹۶۲۷۶
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
فلورا سام این روزها در حال تجربه کارگردانی نمایش «شب‌های طهرون» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب است.

نمایش «شب‌های طهرون» روایت‌گر داستان ۳ زن در دهه ۵۰ شمسی است که به دلیل سختی‌های زندگی و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند در رسیدن به رویا‌های خود ناکام می‌مانند.

«شب‌های طهرون» در فضایی طنز و با استفاده از شیوه‌های اجرایی نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود. در این اثر نمایشی سوسن پرور و سحر ولدبیگی از بازیگران محبوب مخاطبان تئاتر و تلویزیون هم حضور دارند؛ بازیگرانی که بسیار گزیده‌کار هستند و مخاطب با نقش‌آفرینی‌های آنها نیز خاطرات خوبی را در ذهن دارد.

مختار سائقی و علیرضا ناصحی از دیگر بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که در «شب‌های طهرون» به ایفای نقش می‌پردازند؛ نمایشی که این روز‌ها با استقبال خوب مخاطبان اجرا می‌شود و لحظاتی شیرین را برای آنها رقم می‌زند.

علاقمندی سام به موضوعی همچون ابعاد اجتماعی زندگی بانوان در جامعه

سام درباره این نمایش می‌گوید: من دانش‌آموخته رشته تئاتر هستم و حتی قبل از دوره دانشجویی کار تئاتر انجام می‌دادم ولی بعد از اینکه وارد حوزه تصویر شدم چندین سال کار تئاتر انجام ندادم و «شب‌های طهرون» اولین فعالیت تئاتری‌ام بعد از چند سال دوری از این عرصه است. من به موضوع زنان در حوزه‌های اجتماعی خیلی علاقه‌مند هستم و دوست داشتم به این موضوع در صحنه تئاتر بپردازم. ما در نمایش «شب‌های طهرون» ۳ شخصیت زن داریم که به نوعی سرپرست خانوار هستند و برای زندگی خود و خانواده‌شان تأمین هزینه می‌کنند. این ۳ زن آرزو‌هایی دارند که خیلی سخت به آنها می‌رسند، هر بار هم که زمین می‌خورند یکدیگر را حمایت می‌کنند. این ویژگی به لحاظ روانشناسی در بانوان وجود دارد که حامی یکدیگر هستند.

این نویسنده و کارگردان ادامه می‌دهد: داستان «شب‌های طهرون» در سال ۱۳۵۵ روایت می‌شود تا بتوانیم به این نوستالژی‌ها هم بپردازیم. البته بخشی از هدفم پرداختن به نوستالژی بود و بخش دیگر آشنایی نسل جوان با سیاه‌بازی و موسیقی سنتی است.

او اضافه می‌کند: ما در نمایش «شب‌های طهرون» تلاش کردیم که هیچ رفتار و کلام غیر فرهنگی برای خنداندن مخاطب نداشته باشیم، زیرا معتقدیم که باید به بهترین شکل ممکن فضای طنز را برای مخاطب ایجاد کنیم تا خانواده‌ها با خیال راحت به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.