۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم به بانوان نخبه فلسطینی و لبنانی بورسیه اهدا می‌کند دوخت ۱۰ هزار چادر نماز برای بانوان غزه و لبنان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بانوان گوینده و چهره معروف حوزه کودک هر شب در «فیلیموکودک» قصه می‌گویند دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است سپاهان در مسابقات والیبال نشسته زنان باشگاه‌های آسیا گل کاشت بانوی آمریکایی که پس از مسلمان‌شدن، اسمش را از «مرسدس» به «زهرا» تغییر داد ویدئو | آماری عجیب از تخصیص بودجه به بانوان در تهران: یک میلیارد برای ۷ میلیون زن تهرانی! «کتابال» عنوان طرحی است که به ترویج مطالعه بین دختران جوان می‌پردازد برای بازی تیم‌های تراکتور و آلومینیوم اراک یک میلیون صندلی ویژه بانوان در ورزشگاه اختصاص یافت بسیاری از عمل‌هایی که در ایران با اسم عمل جراحی انجام می‌شود ضروری نیست
سرخط خبرها
قصه مادربزرگ‌های فلسطینی توانسته فلسطین را زنده نگه دارد

قصه مادربزرگ‌های فلسطینی توانسته فلسطین را زنده نگه دارد

  • کد خبر: ۲۹۶۳۴۰
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
به گفته مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران، علت زنده بودن فلسطین، قصه مادربزرگ‌های فلسطینی است که از طریق روایت‌های خود از مظلومیت، قلب‌های خاموش را بیدار کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم اردبیلی در آیین اختتامیه اولین جشنواره «نون، قصه، نمک مادربزرگ» اظهار کرد: معتقدم ملت‌هایی که مادربزرگ دارند و قصه مادربزرگ شنیدن، باخت ندادند و همیشه ادامه دارند.

وی افزود: با وجود اندوخته شدن تجربه‌های مادران در طول زمان، شاید بزرگترین قصه‌گویان جهان و بزرگ‌ترین روایت‌گر‌های جهان، مادران هستند.

اردبیلی با بیان اینکه در خانواده‌های ایرانی قصه بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در قرآن کریم بیش از ۲۸ قصه کامل وجود دارد و این موضع نشان از تاثیر مستقیم قصه است. قصه به دلیل اینکه در دل خانواده و سینه به سینه با روایت زنانه منتقل می‌شود بسیار ارزشمند است.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به اینکه قصه رمز زنده ماندن ملت‌ها و تمدن‌ها و رمز مقاومت فرهنگی است، افزود: امروز در فلسطین و لبنان مادران و مادربزرگ‌هایی هستند که با همه وجودشان ۷۵ سال قصه حقیقت زندگی قهرمان‌گونه مردمان فلسطین و غزه را نقل و آن را سینه به سینه منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مردم غزه در طول این دهه‌ها سیستم پشتوانه قدرت و ثروت و نظام آموزش پرورش و حتی یک رسانه منسجم برای انعکاس مظلومیت خود نداشتند افزود: خانواده، مادر‌ها و مادربزرگ‌ها با قوت، قدرت، با باور و ایمان قصه این ملت رو برای دیگران نقل کردند.

اردبیلی آرزو کرد: روزی همه مادربزرگ‌ها و نوه‌های دنیا در صلح و آرامش کنار هم بنشینند و قصه محو و نابودی هیولای اسراییل را زمزمه کنند.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.