رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان زنان ایرانی، الهام‌بخش‌ترین زنان دنیا ردپای فرهنگ ایرانی در مشکلات اقتصادی زنان روایت یک دهه پیگیری شورای همکاری زنان برای اصلاح قوانین اقتصادی سرزنش، سمّ روابط عاشقانه سومین قهرمانی جهان در انتظار دختر تکواندوکار ایران مظفر: نتیجه ملی‌پوشان فوتسال مقابل روسیه ارزشمند و امیدبخش بود تقدیر شجاعی از تاج در مراسم بدرقه تیم فوتسال دختران ایران فهرست نهایی تیم ملی فوتبال زنان برای تورنمنت هند اعلام شد خانم‌ها از ۴۰ سالگی ماموگرافی انجام دهند توانمندسازی و ارتقای شبکه واسطین ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها آیا بارورسازی بدون رابطه زوجیت جایز است؟ تعطیلی مهدکودک‌های سازمانی در تضاد با سیاست‌های جمعیتی کشور زنان سالم پایه‌های استوار خانواده و جامعه هستند مدال نقره روئینگ آسیا به نوروزی رسید معرفی عوامل مؤثر در  چروک‌شدن پارچه‌ها و راهکار‌های رفع آن بازی، فرصتی برای یادگیری و رشد کودک در تمام جنبه‌ها تربیت کودک، وظیفه‌ای مقدس و مشترک میان خانواده و مدرسه استقبال خانواده‌های مناطق کم‌برخوردار مشهد از اجرای طرح «باشگاه همسران مشهدی»
سرخط خبرها
رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان

رابطه عجیب اختلال یادگیری با مشق شب دانش آموزان

  • کد خبر: ۳۶۶۶۴۱
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۳
برای یادگیری عمیق تر، تکالیف باید کوتاه باشند یا طولانی؟؛ این پرسش را یک درمانگر اختلالات یادگیری در نوشتار زیر پاسخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گفته یک درمانگر اختلالات یادگیری، تکالیف کوتاه‌تر ولی منظم و هدفمند، تأثیر قابل‌توجهی در تثبیت مفاهیم در ذهن دانش‌آموزان دارد و یادگیری عمیق‌تر را به دنبال دارد.

پریسا خسروتاش اظهار کرد: تکالیف کوتاه‌تر ولی منظم و هدفمند، تأثیر قابل‌توجهی در تثبیت مفاهیم در ذهن دانش‌آموزان دارد و یادگیری عمیق‌تر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تاثیر میزان تکالیف بر روند یادگیری دانش‌آموزان، بیان کرد: ظرفیت ذهن دانش‌آموزان در بازه‌های زمانی مشخص، متفاوت است و معمولاً مغز دانش‌آموزان دبستانی در بازه ۳۵ تا ۴۵ دقیقه و دانش‌آموزان دوره متوسطه تا حدود یک ساعت و نیم، عملکرد بهتری دارد.

درمانگر اختلالات یادگیری ادامه داد: پس از این مدت، توانایی مغز به شدت کاهش می‌یابد و خستگی شناختی موجب افت انگیزه و تمرکز می‌شود. این موضوع باعث می‌شود دانش‌آموزان به جای یادگیری مفید، دچار دلزدگی شوند و تمایل داشته باشند از فضای تکالیف فاصله بگیرند.

خسروتاش افزود: تکالیف طولانی، به ویژه وقتی بدون توجه به ظرفیت شناختی دانش‌آموز طراحی شوند، نه تنها فشار روانی را افزایش می‌دهند بلکه باعث خستگی ذهنی، افت انگیزه و کاهش تمرکز می‌شوند. این مسئله به خصوص برای دانش‌آموزان دبستانی که توان شناختی محدود تری دارند، بیشتر آسیب‌زا است.

به گفته وی، هدف اصلی آموزش باید یادگیری عمیق و قابل انتقال به موقعیت‌های واقعی زندگی باشد، اما حجم بالای تکالیف و طولانی بودن آنها، مانع تحقق این هدف می‌شود و دانش‌آموزان توانایی انتقال دانش را به موقعیت‌های جدید از دست می‌دهند.

این درمانگر اختلالات یادگیری تصریح کرد: تکالیف طولانی فشار روانی مداومی روی دانش‌آموز ایجاد می‌کنند که ممکن است به اضطراب تحصیلی، اضطراب امتحان، بی‌علاقگی، خستگی مزمن و حتی کناره‌گیری از فرایند یادگیری منجر شود. این حس منفی ممکن است از یک درس به سایر دروس نیز منتقل شود و فضای کلی یادگیری را منفی کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.