ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدا | شهید ابوالفضل حسن زاده سهم زنان از اهدای خون باید از ۵ به ۳۰ درصد برسد ارتقای سلامت کلیه‌ها در دوران بارداری با مصرف آب چغندر روایتی از عادی‌شدن مصرف دخانیات در میان زنان | آمار‌ها چه می‌گویند؟ مشخص شدن سرمربی تیم فوتسال زنان استقلال | مذاکرات برای جذب بازیکنان آغاز شد زنگ خطر «نامرئی شدن» در زندگی مشترک را جدی بگیرید فعالیت غرفه تولید دست‌سازه‌های تزئینی در عرصه میدان شهدا آغاز شد | خدمت‌رسانی دختران نوجوانان مشهدی در دهه پایانی ماه صفر انتشار برخی آمار‌های نادرست درباره تعداد «مجردان قطعی» در کشور | مجرد بودن با تجرد قطعی متفاوت است افزایش سقف وام برای زنان دهک‌های یک تا ۵ کشور | دسترسی به تسهیلات بانکی تسهیل می‌شود توصیه مادر رهبر شهید به همه مادران: به بچه‌هایتان دروغ نگویید تا آن‌ها هم دروغ نگویند دمپختک گوجه و سیب زمینی، غذایی محبوب و خوشمزه + فوت‌وفن‌های پخت اربعین، وقتی به مشهد می‌رسد رقابت باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان شاخص در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ضرورت افزایش حضور زنان در عرصه کارآفرینی | کسب و کار‌های سبز در اولویت قرار بگیرند نجات جان مادر باردار سنندجی با یک عمل جراحی دشوار نگاهی به برنامه بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا میزبانی بوستان «رجا» از بانوان عزادار در دهه پایانی صفر
سرخط خبرها
حفظ سلامت استخوان‌ها در زنان یائسه با مصرف ادویه پاپریکا

حفظ سلامت استخوان‌ها در زنان یائسه با مصرف ادویه پاپریکا

  • کد خبر: ۳۰۵۹۰۰
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کاروتنوئید‌ موجود در پاپریکا به زنان یائسه در حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پاپریکا یک ادویه‌ی رنگی است که از فلفل‌های آسیاب‌شده به دست می‌آید.

ترکیبات موجود در پاپریکا ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهند، چون بعضی از آنها مثل بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین می‌توانند رادیکال‌های آزاد را که در ابتلا به سرطان نقش دارند، از بین ببرند.

در یک مطالعه در دانشگاه نروژ، محققین دریافتند در میان حدود ۲۰۰۰ زن، کسانی که بالاترین سطح خونی کاروتنوئید، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین را داشتند، ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند.

این محققان در تحقیقات خود دریافتند، کپسایسین پاپریکا می‌تواند به مدیریت دیابت کمک کند، آنها در مطالعه ۴ هفته‌ای روی ۴۲ زن باردار مبتلا به دیابت به این نتیجه رسیدند مصرف روزانه ۵ میلی‌گرم مکمل کپسایسین توانست به‌طور قابل توجهی سطح قند خون را بعد از غذا کاهش دهد.

همچنین آنها دریافتند، کاروتنوئید‌های موجود در پاپریکا به زنان یائسه در حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کنند، زیرا در یک مطالعه روی ۱۰۰ زن سالم و یائسه، محققان دانشگاه نروژ متوجه شدند که مصرف۲۰ میلی‌گرم عصاره کاروتنوئیدی پاپریکا به‌مدت ۲۴ هفته می‌تواند کیفیت استخوان را بهبود بخشد و تحلیل استخوانی را کاهش می‌دهد.

منبع: نمناک

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.