مشکلات خواب در دوران بارداری، بر جنین اثرات منفی می‌گذارد ویدئو| مادرانه| روایتی از دلتنگی مادران شهدا| شهید علیرضا معتمدی حفظ قرآن، از کلاسی که تعطیل شد تا مسیری که ادامه دارد ملی‌پوش میز مستطیلی | مهشید اشتری، ۷ سال با لباس تیم ملی وقتی «دور دورِ مجازی» به زندگی واقعی می‌رسد کمپ‌های غیراستاندارد ترک اعتیاد و نبود حمایت خانوادگی از زنان معتاد | راه سخت برگشت بانوان معتاد به خانه زنان و دام الگو‌های زرد مجازی بِلاگری یا بَلاگری؟ زندگی در قاب فالوئر‌ها درباره نمایشگاه عکاسی فاطمه حسنی با عنوان «خاک جان» در مشهد | دوربین عکاس؛ پلی میان واقعیت و روایت سهم قابل‌توجه زنان در بحث پژوهش آغاز ثبت نام تسهیلات ویژه به زنان روستایی و عشایری دعوت از تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای حضور در یک تورنمنت ۴جانبه روایت خبرنگار شهرآرا از دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد| شهر برای بانوان باید مناسب‌سازی شود یک پیمانه برنج، کمتر گفت‌وگو با زهرا داوری درباره کتاب «شیرین‌تر از خواب» و جایگاه لالایی در ادبیات کودک | زمزمه‌هایی برای آرام‌کردن جهان سهم ۶۴ درصدی زنان در مدیریت کسب و کار‌های اینترنتی کشور روایت زنی که امدادگری را از جوانی تا امروز ادامه داده است زنگ امید در حاشیه شهر مشهد تربیت زن تراز انقلاب اسلامی؛ محور اقدامات و فعالیت‌های بسیج خراسان رضوی
سرخط خبرها
بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

  • کد خبر: ۳۲۴۸۸۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
به گفته دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س)، خانواده نه تنها یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی در جامعه است، بلکه با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الهام مروتی با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و پرورش استعداد‌های آنها ایفا می‌کند، اظهار کرد: این نهاد، نه‌تنها محیطی امن برای رشد و پرورش اعضا فراهم می‌آورد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان قوی برای تحقق آرزو‌ها و اهداف افراد در زمینه‌های مختلف، از جمله حوزه اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی نظریه‌پردازان این عرصه معتقدند خانواده می‌تواند به‌عنوان یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی عمل کند، افزود: این کارشناسان معتقدند، با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) بیان کرد: پژوهشگران مرکز مطالعات توسعه سیاسی و اجتماعی دانشگاه چینی هنگ کنگ و مرکز جهانی تحقیقات کسب‌وکار خانوادگی دانشگاه تسینگ هوا در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها در بسیاری از جوامع، این نقش را تحت تأثیر قرار داده و تحولات زیادی در ساختار خانواده به وقوع پیوسته است که در نهایت می‌تواند بر بازار، کسب و کار‌ها و همچنین کارآفرینی اثرگذار باشد.

مروتی با بیان اینکه این پژوهشگران دریافتند، خانواده‌های کوچک‌تر، شبکه‌های حمایتی کمتری برای افراد فراهم می‌کنند و در نتیجه، ریسک‌پذیری و توانایی افراد برای شروع کسب‌وکار کاهش می‌یابد، گفت: به نظر می‌رسد کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توانایی افراد برای کارآفرینی تأثیر می‌گذارد. این روند، ضمن تضعیف شبکه‌های حمایتی و تغییر در ارزش‌ها، منابع مالی و انسانی موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را نیز کاهش می‌دهد؛ بنابراین، برای تقویت روحیه کارآفرینی در جوامع، توجه به نقش خانواده و ارائه سیاست‌هایی برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری ضروری است.

منبع: جامعه اندیشکده ها

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.