اعلام آمادگی کامل برای میزبانی نخستین نشست عالی‌رتبه سالانه زنان اکو در سال آینده زنان مایه افتخار ایران هستند ویژه برنامه «بانوان عاشورایی» با حضور زائران اردوزبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد بررسی ابعاد مختلف خانه‌داری و اشتغال زنان در خانواده از دیدگاه اسلام رنگ و بوی زنانه مستند کوتاه «مادر جبهه‌ها» دختر شهید سپهبد سلامی: هستی خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به میدان می‌آوریم ۳۲ بازیکن به اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شدند سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران: می‌خواهیم نماینده‌ای شایسته برای ایران باشیم معرفی جایگزین‌های نمک در پخت غذا آغاز بیست و یکمین دوره لیگ برتر هندبال زنان ایران از نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۴ اثرگذاری مستقیم طلاق بر ساختار‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی جامعه خانواده ایرانی، خانواده‌ای مقاوم در برابر جنگ ۱۲ روزه اخیر جایگاه بانوان در نبرد فرهنگی علیه دشمن کجاست؟ مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا چه زمانی برگزار می‌شود؟ | جزئیاتی از برنامه دیدار‌های تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی تصویب قانون اجباری شدن خدمت سربازی برای زنان در دانمارک لزوم رعایت اصل تعادل در هنگام نشان دادن مهر و محبت به کودک
سرخط خبرها
بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

بررسی تاثیرات کوچک شدن خانواده در رشد کارآفرینی در جامعه

  • کد خبر: ۳۲۴۸۸۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
به گفته دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س)، خانواده نه تنها یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی در جامعه است، بلکه با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الهام مروتی با اشاره به اینکه خانواده به‌عنوان اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی، نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و پرورش استعداد‌های آنها ایفا می‌کند، اظهار کرد: این نهاد، نه‌تنها محیطی امن برای رشد و پرورش اعضا فراهم می‌آورد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان قوی برای تحقق آرزو‌ها و اهداف افراد در زمینه‌های مختلف، از جمله حوزه اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی نظریه‌پردازان این عرصه معتقدند خانواده می‌تواند به‌عنوان یک شتاب‌دهنده طبیعی برای رشد کارآفرینی عمل کند، افزود: این کارشناسان معتقدند، با ایجاد یک محیط حمایتی و فراهم‌کردن منابع لازم، خانواده‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کرده و به کارآفرینان موفقی تبدیل شوند.

دبیر هسته اشتغال اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) بیان کرد: پژوهشگران مرکز مطالعات توسعه سیاسی و اجتماعی دانشگاه چینی هنگ کنگ و مرکز جهانی تحقیقات کسب‌وکار خانوادگی دانشگاه تسینگ هوا در پژوهشی به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها در بسیاری از جوامع، این نقش را تحت تأثیر قرار داده و تحولات زیادی در ساختار خانواده به وقوع پیوسته است که در نهایت می‌تواند بر بازار، کسب و کار‌ها و همچنین کارآفرینی اثرگذار باشد.

مروتی با بیان اینکه این پژوهشگران دریافتند، خانواده‌های کوچک‌تر، شبکه‌های حمایتی کمتری برای افراد فراهم می‌کنند و در نتیجه، ریسک‌پذیری و توانایی افراد برای شروع کسب‌وکار کاهش می‌یابد، گفت: به نظر می‌رسد کاهش نرخ باروری و کوچک‌شدن خانواده‌ها، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توانایی افراد برای کارآفرینی تأثیر می‌گذارد. این روند، ضمن تضعیف شبکه‌های حمایتی و تغییر در ارزش‌ها، منابع مالی و انسانی موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را نیز کاهش می‌دهد؛ بنابراین، برای تقویت روحیه کارآفرینی در جوامع، توجه به نقش خانواده و ارائه سیاست‌هایی برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری ضروری است.

منبع: جامعه اندیشکده ها

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.