راز تقویت مهارت گفتگو در مناجات عرفه تولید محصولات مشابه خارجی توسط زنان شهرک صنعتی چناران «دانش‌ورزی حاصلخیز» در کتاب‌فروشی‌ها | روایت حضور زنان در عرصه فناوری چلّه‌نشینی بانوان زائر و مجاور در حرم امام‌رضا(ع) برای ظهور منجی عالم از اعطای بسته اعتباری به زوج‌های جوان تا موضع‌گیری درباره حجاب؛ اظهارات نامزد‌های انتخابات در حوزه زنان و خانواده (بخش سوم) خانم‌ها این برق‌لب‌ها را نخرند پنج فایده شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت مو زنان در برابر خشونت به کجا پناه می‌برند؟ درگذشت بانوی زائر ایرانی در مکه اظهارات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در حوزه زنان و خانواده (بخش دوم) هوای مادری و دخترانه‌های دومین رویداد هم‌آفرینی دعوت در مشهد آخرین امضای شهید جمهور برای زنان خبر خوش برای روستاییان متولد دهه ۶۰ افزایش مصرف دخانیات در مدارس| دختران از پسران سبقت گرفتند از بانوان تأثیرگذار منتخب تقدیر خواهد شد برنامه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده (بخش اول) باید از توانمندی، قدرت و هوش بانوان در حوزه کارآفرینی استفاده کنیم «لایحه اهدای تخمک» ابلاغ می‌شود اجرای قانون جوانی جمعیت با کمک و نظارت مردم | اعطای تسهیلات فرزندآوری آسان شود مجاهدت همسران شهدا کمتر از شهادت نیست قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند
سرخط خبرها
شاعر انقلابی باید برای شهادت رئیس‌جمهور موضع‌گیری داشته باشد

شاعر انقلابی باید برای شهادت رئیس‌جمهور موضع‌گیری داشته باشد

  • کد خبر: ۲۳۰۳۲۷
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری که بیان کردند شاعران انقلابی و ارزشی باید در بزنگاه‌ها موضع‌گیری داشته باشند، تلاش می‌کنم به‌عنوان یک شاعر سهمی در این موضوع داشته باشم.

فاطمه نانی‌زاد در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص نقشی که زنان می‌توانند در شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی داشته باشند، اظهار کرد: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری برای ما راهگشاست و طبق فرموده ایشان در دیدار شاعران که بیان کردند شاعران انقلابی و ارزشی باید در بزنگاه‌ها موضع‌گیری داشته باشند و نقطه‌نظرشان را با زبان هنر و شعر تبیین کنند، تلاش می‌کنم به‌عنوان یک شاعر سهمی‌ در این موضوع داشته باشم.

نانی‌زاد با تأکید بر این مطلب که شهادت مزد زحمات آقای رئیسی بود و ایشان برای به‌دست‌آوردن چنین‌مقامی‌ تلاش کردند، تصریح کرد: شعرا هم در شعرهایشان می‌توانند چند موضوع را مدنظر قرار دهند که بخشی از آن، ادراک احساسات در قالب ابیات و شعر است و بخش دیگری مربوط به تسکین حال و احوال مردم بعد از این اتفاق است و بخشی دیگر از اشعار می‌تواند به اصل حادثه اشاره کند.

این بانوی نویسنده با اشاره به دو نقش کلی و اختصاصی که بانوان می‌توانند در جریان شهادت رئیس‌جمهور داشته باشند، افزود: نقش اختصاصی برای زنانی است که غیر از کار خانه، مسئولیت اجتماعی هم دارند و در هر عرصه‌ای که هستند می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند؛ مثلاً من با شعرم. اما نقش کلی مربوط به تمامی‌ زنان خانه‌دار است؛ چون خانه مهم‌ترین پایگاه اجتماعی است و نقش زنان خانه‌دار در تبیین این حادثه برای فرزندان و اعضای خانواده بسیار مهم است.

مدرس دانشگاه تهران با اشاره به نکات تربیتی در انتقال اطلاعات به کودکان بیان کرد: خانم‌ها و مادران بهتر است در بیان شهادت آیت‌الله رئیسی به فرزندان خود به‌ویژه کودکانی که کمتر از ۷ سال دارند، تمام جزئیات را نگویند و تنها در حد ادراک کودک، با بیانی کودکانه به اصل موضوع اشاره کنند. 
این روان‌درمانگر ادامه داد: نکته بعدی و مهمی‌ که باید رعایت کنیم، ایجاد امیدواری در فضای خانه و جامعه است که کار انقلاب و نظام به پایان نرسیده است و نباید گمان کنیم با رفتن آقای رئیسی، کار روی زمین می‌ماند.

نانی‌زاد که از نزدیک با مسائل شعرا در ارتباط است و دغدغه‌هایشان را می‌داند، به دیداری که رئیس‌جمهور در شب عید غدیر با شاعران داشتند، اشاره کرد و افزود: شب عید غدیر برای ایشان که سادات بودند، قطعاً شب پرمشغله‌ای بوده است، اما دیدار با شاعران را در برنامه خود قرار دادند و در همان شب نکاتی به وزیر ارشاد گفتند و امروز شاهدیم که کارگروهی در جهت رفع آن دغدغه‌ها ایجاد شده است و به احوال شاعران بیش‌ازپیش توجه می‌شود.

وی به برخی ویژگی‌های شهید جمهور اشاره کرد و گفت: در همان دیدار، وقتی با ایشان صحبت کردم به‌قدری صمیمیت در کلام و رفتارشان بود که حس نمی‌کردم فاصله‌ای بینمان باشد و واقعاً نگاه پدرانه‌شان را در آن گفتگو حس کردم. این نگاه قطعاً در بقیه برنامه‌هایشان و با دیگر افراد هم وجود داشت که تا این حد بین مردم عزیز هستند. حیف و دریغ از اینکه فرصت ما برای استفاده از حضور ایشان کم بود و خیلی زود شهید رئیسی را از دست دادیم.

در ادامه، شعری را که فاطمه نانی‌زاد در سوگ شهادت آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی سروده است، بخوانید: 

خبر برای دل‌خستگان چه سنگین است 
خبر پر از مه و مبهم، خبر چه غمگین است

چه چشمه‌ها که به جوش آمده است در چشمم
میان آینه‌ها خوشه‌های پروین است


چقدر کوه تو را زد صدا، سلامت داد
چقدر قله سرش پیش روت پایین است

چقدر تلخ شده کاممان شب‌عیدی
اگرچه شهد شهادت همیشه شیرین است

چه روزگار غریبی‌ست سیدابراهیم 
بگو بر آتش این غم چه‌چیز تسکین است


برای حضرت خورشید داغت آسان نیست
ببین که چهره ماهش چقدر پرچین است

تمام هفته تو را در لباس خدمت دید
و این لباس شهادت که جای تحسین است

چه آشناست در این روضه بیت‌های گریز 
عبای سوخته، عمامه‌ای که خونین است

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.