پیامدهای بلوغ زودرس از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند
سرخط خبرها
«روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است

«روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است

  • کد خبر: ۲۳۵۷۵۳
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
فعال حوزه زنان در مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که زنان می‌توانند در جامعه داشته باشند، نقش روشنگری است و آن‌ها می‌توانند به عنوان یک «مادر» در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

زینب اصغریان در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص اهمیت حضور بانوان در انتخابات اظهار کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما فراتر از عدد جمعیتی خود، نقش‌آفرینی دارند. آن‌ها می‌توانند علاوه بر اینکه خودشان در انتخابات شرکت می‌کنند، نقش جدی داشته باشند و همسر و فرزندانشان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: همچنین اگر زنان کرسی تدریس در دانشگاه دارند، دانشجویان خود را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند. حتی اگر خانه‌دار، معلم یا فعال اجتماعی‌فرهنگی هستند، می‌توانند در مسجد و محلات از ظرفیت و پتانسیل تعاملات خود استفاده کرده و مردم را دعوت کنند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که زنان می‌توانند در جامعه داشته باشند، نقش روشنگری است. زنان می‌توانند به عنوان یک مادر در جامعه نقش‌آفرینی کرده و جوانان را راهنمایی کنند و به‌دنبال پاسخ به شبهات جوانان باشند و راهکار ایجاد کنند و به عبارتی این رغبت را در آن‌ها ایجاد کنند که اگر قرار است مشکلات جامعه حل شود، صرفاً از طریق صندوق‌های رأی حل خواهد شد.

اصغریان گفت: اعتراضات کف‌خیابانی و قهر‌کردن با صندوق رأی راه‌حل مشکلات نیست و از این طریق، مطالبه‌های آن‌ها محقق نخواهد شد.

وی افزود: قطعاً یکی از مهم‌ترین مطالبه‌ها از رئیس‌جمهور آینده این است که نگرش ایشان نسبت به زنان و توانمندی‌های آن‌ها تغییر کند.

این فعال حوزه بانوان با بیان اینکه با توجه به مطالبی که در مناظرات مطرح شد، به نظر می رسد هنوز جایگاه حقیقی زنان و توانمندی‌های آن‌ها دیده نشده است، گفت: گاهی اوقات بخشی از ساختار مانع رشد اجتماعی زنان می‌شود. این سؤال همچنان وجود دارد که چه‌میزان از کابینه احتمالی رئیس‌جمهور آینده در اختیار بانوان خواهد بود؟ آیا طبق ادوار گذشته، زنان صرفاً در حد مدیرکل باقی خواهند ماند یا همانند سال‌های پیش مانند خانم دکتر وحیددستجردی به عنوان وزیر زن، تکرار خواهند شد؟ 

وی افزود: سؤال دیگر از رئیس‌جمهور آینده این است که مشکلات جامعه قرار است چگونه حل شود؟ زنان شاغل، زنان سرپرست‌خانوار، دانشجویانی که مادر هستند، بانوان کارآفرین مشکلات فراوانی دارند؛ این مسائل چگونه حل خواهد شد؟ آیا صرفاً کاندیدا‌ها قرار است از رأی زنان به عنوان ابزار استفاده کنند و پس از موفقیت در انتخابات، زنان را به فراموشی بسپارند؟ یا اینکه واقعاً رئیس‌جمهور آینده راهکاری جدی برای حل مشکلات زنان دارد؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: باوجود اینکه در جمهوری اسلامی، جهش‌های بسیاری در عرصه‌های مرتبط با زنان اتفاق افتاده است، درواقع زنان انتظار حمایت بیشتری از جمهوری اسلامی دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.