شهرآرانیوز

سرخط خبرها
عکس
عکس| سفره افطار ۶ کیلومتری مشهدی‌ها در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

عکس| سفره افطار ۶ کیلومتری مشهدی‌ها در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

طولانی‌ترین سفره افطار مشهدی‌ها به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) پهن شد. سفره افطاری ۶ کیلومتری از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در ۴ لاین میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بود. در این سفره افطار که با همراهی شورای هیئات مذهبی مشهد، شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع) و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از چهارراه دانش تا میدان بیت‌المقدس مشهد پهن شد، بیش از ۲۰ هزار نفر مهمان سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) شدند.
عکس | محفل امام‌حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی

عکس | محفل امام‌حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی

عصر امروز (۷ فروردین‌ماه)، اجتماع بزرگ محفل امام‌حسنی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.‌
نوروزگردی | قم

نوروزگردی | قم

همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی، مسافران و زائران کریمه اهل بیت(ع) برای تبریک سال نو و آغاز سال جدید به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آمده و به زیارت و دعا می پردازند.
نوروزگردی | اصفهان سی و سه پل

نوروزگردی | اصفهان سی و سه پل

به دنبال افزایش خروجی آب سد زاینده رود از ۳ فروردین ماه، برای کشت کشاورزان شرق به صورت موقت این رودخانه در نوروز ۱۴۰۳ بار دیگر در شهر اصفهان به جریان افتاد.
عکس| سفره افطار در حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

عکس| سفره افطار در حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

مراسم افطاری طرح ضیافت اکرام رضوی در شب نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد. به همت خادمان حرم مطهر رضوی ۱۰ هزار پرس غذای گرم در رواق‌های امام خمینی(ره) و دارالمرحمه توزیع شد، همچنین ۲ هزار پرس غذای گرم در صحن امام حسن مجتبی(ع)، یک هزار و ۷۰۰ پرس غذا گرم در رواق حضرت زهرا(س) و‌ رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر و ۵ هزار غذا نیز در مهمانسراهای حضرت توزیع شد.
دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

در شب میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب دیدار کردند.
نوروزگردی | رشت

نوروزگردی | رشت

اقلیم و آب و هوای مطبوع، لطیف و طبیعت تماشایی رشت، با مردم با صفای این کلانشهر و کوچه ها و خیابان ها از جذابیت ویژه روزهای نخست بهار هستند که مجموعه این زیبایی ها در کنار بازارهای رنگین برای گردشگران در تعطیلات نوروز جذابیت ویژه ایی دارند.
نوروزگردی | استان گلستان

نوروزگردی | استان گلستان

با فرا رسیدن تعطیلات و آغاز سفر‌های نوروزی، جنگل‌های استان گلستان یکی از مقاصد اصلی سفر برای مردم سراسر کشور است. بخشی از جنگل‌های هیرکانی در شرق رشته کوه‌های البرز و در جنوب استان گلستان واقع شده است. پارک‌های جنگلی، آبشار‌های فراوان، روستا‌های جنگلی و ... از مقاصد اصلی مسافران است.
نوروزگردی | موزه هنرهای ملی

نوروزگردی | موزه هنرهای ملی

موزه هنرهای ملی ایران که درواقع حوضخانه باقی مانده از باغ قاجاری نگارستان است، از سال ۱۳۰۹ هجری خورشیدی با دستور رضاشاه پهلوی و با همت استاد حسین طاهرزاده بهزاد برای احیای هنرهای مستظرفه مانند مینیاتور، معرق، منبت و... تاسیس شد. بر همین اساس تمامی آثار به نمایش درآمده در این موزه به شکل اختصاصی برای آن طراحی و ساخته شده است.این موزه که در سال ۱۳۶۹ به ثبت ملی رسیده است؛ اکنون در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و تنها راه دسترسی به آن از ورودی این وزارتخانه است.موزه هنرهای ملی در طول ایام نوروز از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان است. در سایر ایام سال نیز از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ می‌توانید از موزه هنرهای ملی بازدید کنید.
نوروزگردی | خانه محسن مقدم

نوروزگردی | خانه محسن مقدم

خانه مقدم یا خانه موزه مقدم دانشگاه تهران، عمارتی‌ست تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار در تهران که منزل مسکونی خاندان احتساب‌الملک و مقدم‌ها بود و اکنون موزه اشیای تاریخی است. این خانه در سال ۱۳۵۱ از سوی محسن مقدم پسر احتساب‌الملک به دانشگاه تهران اهدا شد. محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ ه‍.ش درگذشت و پس از مرگ همسرش سلما، در سال ۱۳۶۹ ه‍. ش، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت. عمارت خانه مقدم مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و در تهران، در ضلع شمالی خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی واقع شده‌است. این اثر در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۹۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. محسن مقدم از بنیان‌گذاران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و استاد ممتاز این دانشگاه بود. نشان دانشگاه تهران (آرم دانشگاه) را که با الهام از تاریخ و فرهنگ کهن ایران طراحی کرده‌است، علی‌رغم همه تحولات دهه‌های اخیر، هنوز هم بر سردر دانشگاه باقی است. او اولین ایرانی است که به دریافت نشان لژیون دو نور با درجه «اوفیسیه» از طرف شارل دو گل رییس‌جمهور فرانسه مفتخر شده‌است.
نوروزگردی | موزه فرش ایران

نوروزگردی | موزه فرش ایران

موزهٔ فرش ایران در خیابان کارگر شمالی تقاطع دکتر فاطمی یا به عبارتی دیگر در ضلع شمال غربی پارک لاله و در فضایی به وسعت ۱۲٬۰۰۰ متر مربع واقع شده‌است. این موزه در سال ۱۳۴۰ به صورت ناتمام به منظور گالری فرش ساخته شد و به مدت ۱۵ سال به صورت متروکه باقی ماند و سپس در اوایل سال ۱۳۵۵، کار تعمیرات و تغییرات کلی آن آغاز و در نهایت روز ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۶ رسماً افتتاح گردید. ساختمان موزه ۳٬۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی است. طراح بنای این موزه، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است. ساختمان دارای دو تالار است و برای نمایش انواع قالی‌های دست بافت و گلیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبقهٔ همکف این موزه برای نمایش دائمی ۱۵۰ قطعه فرش و طبقهٔ دوم آن برای برگزاری نمایشگاه‌های موردی و فصلی در نظر گرفته شده‌است.
افتتاحیه دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد

افتتاحیه دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد

دومین جشنواره هنر‌های نوری مشهد در فضایی ۶ هکتاری از ۳ فروردین ماه در بوستان کوهسنگی مشهد آغاز شد. این جشنواره از ساعت ۱۹ الی ۲۳ تا عید سعید فطر به جز شب‌های قدر پذیرای زائران و مجاوران است.
عکس | سفرهٔ افطاری در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع)

عکس | سفرهٔ افطاری در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع)

در روزهای آغازین ماه صیام، در شهر نجف عراق، سفره افطاری بزرگی گسترده‌اند.
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از اقدامات نوروزی در مشهد

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از اقدامات نوروزی در مشهد

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از اقدامات نوروزی شهرداری، ایستگاه‌های استقبال از زائر و مراکز اسکان موقت زائران بازدید کردند.
عکس‌هایی از مراسم آغاز سال نو در زیارت سخی کابل

عکس‌هایی از مراسم آغاز سال نو در زیارت سخی کابل

مراسم بر افراشتن عَلَم مبارک در زیارت سخی شهر کابل پایتخت افغانستان با حضور حضرت آیت‌الله سید محسن حجت به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برگزار شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->