در اقتصاد ایران، تورم محصول برهمکنش کل نظام تصمیمگیری است؛ سیاست مالی، قواعد بودجهای، ساختار بانکی، قیمتگذاریها، ناترازی انرژی و حتی ترتیبات نهادی که ورشکستگی و تسویه را به تعویق میاندازند. در چنین محیطی، انتظار اینکه بانک مرکزی بهتنهایی و صرفا با تنظیم نرخ بهره تورم را مهار کند، سادهانگارانه است.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس بخشنامههای ابلاغی، استفاده از هرگونه وسیله گرمایشی در فضای باز برای تمامی مشترکان کسبوکار، خدماتی، تجاری، آموزشی، اداری، تفریحی و ورزشی در دوره سرد سال ممنوع است.
در حالی که طی روزهای گذشته نرخ شیرخام پس از بروز چالشها و اختلافنظرهای متعدد بار دیگر تعیین شد، اعلام قیمت چهار قلم محصول لبنی از سوی برخی رسانه ها، بدون ابلاغ رسمی نرخهای جدید به صنایع لبنی، بار دیگر بازار این محصولات را با ابهام و سردرگمی مواجه کرده است.
ردیف بودجه زیارت برای مشهد و سه شهر دیگر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ نسبتبه سال ۱۴۰۴، حدود ۷۰ درصد کاهش یافته و به ۱۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با سالهای گذشته، بهویژه با توجه به تورم و افزایش هزینهها، کاهش چشمگیری محسوب میشود.
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد: به استناد قانون بودجه سالهای ۱۴۰۳و ۱۴۰۴ مصوب مجلس شورای اسلامی و تصویبنامههای هیئت وزیران مبنی بر تأمین و توزیع بنزین سوپر (ویژه) وارداتی، از روز پنجشنبه چهارم دی عرضه بنزین سوپر وارداتی آغاز میشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فرهنگ و ریلگذاری جدید هم اهمیت دارد. بسیاری میگفتند چرا بنزین را اینگونه گران کردید، اما مهم الگوسازی است. بعضی اقدامات تنها از نظر رقمی اهمیت ندارد، بلکه باید الگو را تغییر دهیم و بودجه دولت صرف خدماترسانی به مردم و امنیت مملکت شود.