کد خبر: ۳۵۳۲۷۲ - پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۷
اندک خیابانها و کوچهپسکوچههای مشهد قدیم با افزایش اتولها و ماشینها از حدود یک قرن پیش لباس تازه آسفالت را بر تن کشیدند.
کد خبر: ۳۵۳۰۶۷ - چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۴
درباره کوچه «امامخمینی (ره) ۹» که روزگاری بخش بزرگی از اراضی آن متعلق به نخستین عضو انجمن شهر بود.
کد خبر: ۳۵۲۸۳۸ - سهشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۷
کریم طاهرزادهبهزاد (۱۲۶۷ تا ۱۳۴۲خورشیدی) بهواسطه بناهای برجستهاش در دوره پهلوی اول، یکی از اثرگذارترین معماران این دوره به شمار میرود؛
کد خبر: ۳۵۲۴۶۳ - دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳
دهه پایانی صفر در مشهد، تنها یک رویداد مذهبی نیست؛ آزمونی ملی برای سازماندهی، مدیریت منابع و تضمین ایمنی میلیونها سفر در بازهای کوتاه است.
کد خبر: ۳۵۲۲۷۱ - يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۱
معاون صنایعدستی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی از فعالیت ۲۳ هزار هنرمند صنایع دستی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۹۱۲ - شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۸
مشهد طی تاریخ هزارودویستساله خود، در حوزه جغرافیای شهری، تغییرات مکرر و متعددی را تجربه کرده است؛ تغییراتی که به زایش یا اضمحلال محلات این شهر میانجامید و در ابعاد و مساحت آنها دگرگونی ایجاد میکرد.
کد خبر: ۳۵۱۴۲۶ - چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
در گذشته اغلب سیاحان بهدلایلی غیر از ثبتوقایع تاریخی اقدام به نوشتن سفرنامه میکردهاند. یعنی نوشتن سفرنامه برای حفظ تاریخ نبوده است؛ بیشتر آنها آمارنامههایی بودهاند که با هدفهای استعمارگرایانه نگارش میشدهاند.
کد خبر: ۳۵۱۳۱۷ - سهشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۲
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تامین ۷۵۰ هزار نفر شب اسکان ویژه زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۲۹۴ - سهشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۶
در تاریخ معاصر ایران، نامهایی وجود دارند که به نمادهای جریانهای فکری و مبارزاتی بدل شدهاند. شیخاحمد بهار، روحانی، شاعر، نویسنده و روزنامهنگار خراسانی، یکی از این چهرههاست که حیات و قلمش را وقف آزادی، مشروطهخواهی و دفاع از استقلال ایران کرده بود.
کد خبر: ۳۵۰۹۱۲ - دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۲
سالهای پایانی دهه اول (۱۳۱۰ خورشیدی) تا انتهای دهه دوم (۱۳۲۰ خورشیدی) در قرن گذشته، از مهمترین مقاطع گسترش مشهد محسوب میشود. حکومت وقت در این دوران تلاش کرد با ایجاد خیابانها و مسیرهای جدید، ضمن گسترش شهر، مشهد را به شهری با ساختار غربی تغییر دهد.