صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه قالی‌شویان مشهد گفت: واحد‌های صنفی برای حفظ مشتری موافق افزایش قیمت نیستند، اما به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، امسال ۴۰درصد افزایش قیمت داشتیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، هادی مخملی، رئیس اتحادیه قالی‌شویان مشهد، باتوجه‌به افزایش تقاضا برای شست‌وشوی فرش در آستانه سال جدید، گفت: باتوجه‌به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و هزینه‌های مرتبط، صنف قالی‌شویی ناگریز شد نرخ خدماتش را افزایش دهد. بدین منظور، بین نرخ‌ها در بازار، حقوق مصرف‌کننده و نرخ قانونی خدمات هم‌خوانی ایجاد شده است.
به‌گفته وی، در بهمن‌ماه به درخواست قالی‌شویان افزایش نرخ داشتیم. این افزایش قیمت خدمات باتوجه‌به افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های قالی‌شویی واحدها ازجمله دستمزد، قیمت مواد شست‌وشو، هزینه‌های جاری و ثابت و... بوده است.
وی گفت: نبود نرخ مشخص، هم برای قالی‌شویان و هم برای مشتریان سردرگمی به وجود می‌آورد. بر همین اساس، ما نرخ خدماتمان را با درنظرگرفتن افزایش چندبرابری مواد اولیه، به‌شکل میانگین 40درصد افزایش دادیم. باتوجه‌به افزایش هزینه‌ها، این نرخ معقول‌ترین نرخ بود که اتحادیه اعمال کرد. این تعرفه بعد از یک سال افزایش یافته و نرخ‌نامه جدید به واحدهای صنفی فرستاده شده است.
مخملی تصریح کرد: در بحث تعیین نرخ، فقط افزایش قیمت مواد شوینده لحاظ نشده است، بلکه در کنار این موضوع بخش‌های زیادی از فعالیتمان در یک سال گذشته چندبرابر افزایش قیمت داشته است. در نرخ تعیین‌شده هزینه حمل‌ونقل درج نشده است که قالی‌شویان به این امر هم معترض بودند. برای ارائه خدمت باکیفیت قالی‌شویان، اولین نکته این است که نرخ ثابت در واحدها برقرار باشد. در کنار این موضوع، اتحادیه هم کنترل و نظارت کیفی در واحدها را برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی موافق افزایش قیمت نیست، گفت: مسلما ثبات نرخ برای حفظ مشتری به‌نفع واحدهای صنفی است. شهروندان به هیچ آگهی تبلیغاتی اعتماد نکنند به‌ویژه آگهی‌های درج‌شده در فضای‌مجازی. درنهایت از مجوزداشتن واحد صنفی مطمئن شوند و اگر واحد صنفی تأییدشده اتحادیه بود، فرش‌هایشان را برای شست‌وشو تحویل دهند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.