صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مبنای کار؛ فقط نص صریح قانون و اساسنامه مصوب

  • کد خبر: ۱۰۱۵۵
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
در جلسه مشترک اعضای شورای شهر مشهد با مدیران عامل سازمان‌های شهرداری تأکید شد
نشست مشترک رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با معاونان شهردار و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری به منظور بحث و تبادل نظر درباره مسائل شهری برگزار شد و رئیس پنجمین دوره پارلمان شهری در این جلسه بر لزوم پایبندی به نص صریح قانون و اساسنامه‌های مصوب تأکید کرد.
رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه با بیان اینکه مبارزه با فساد راهبرد اساسی شورای پنجم است، اظهار کرد: اگر تخلف و فسادی ثابت شود، مدیریت شهری باید مدعی و شاکی باشد و ورود دستگاه‌های نظارتی را فرصت می‌دانیم، اما چنانچه نظارت درونی را تقویت کنیم، نیازی به ورود دستگاه‌های نظارتی بیرونی نخواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری افزود: شورای شهر برای بعد از خرج و هزینه در ستاد و مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها از ابزار حسابرسی و تفریغ بودجه استفاده می‌کند، اما برای نظارت حین خرج اتکایش به نظارت ذی حسابان و سیستم‌های نظارتی شهرداری است. در حال بررسی و کارشناسی هستیم که چنانچه شرایط موجود کفایت نکند، از ابزار‌ها و روش‌های دیگر استفاده کنیم.
وی با تأکید دوباره بر لزوم رعایت انضباط مالی و اداری، بیان کرد: تمامی کارکنان مدیریت شهری در هر سطح و جایگاهی باید خود را به این اصول ملزم بدانند و تمامی فعالیت‌ها بر اساس نص صریح قانون و اساسنامه‌های مصوب باشد.
وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دوساله تمامی معاونان، مدیران عامل سازمان‌ها و در رأس آن ها، شهردار مشهد، اظهار کرد: مدیران شهری نقش وکالت و نیابت اعضای شورای شهر را عهده دار هستند و باید در راستای تحقق وعده‌ها و اهداف و برنامه‌هایی که قول آن‌ها را به مردم داده ایم، گام بردارند.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی با هدف یادآوری انتظارات و برنامه‌های شورای شهر به مدیران شهری، در پیشبرد برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود، گفت: از سوی دیگر، ظرفیت نظام شورایی بر این است که موانع و مشکلات مدیریت شهری را به کمک خود آن‌ها برطرف سازد.
وی در ادامه، مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم را مجموعه‌ای پرتلاش، باانگیزه، مصمم و پویا خواند و افزود: اقدامات ارزشمندی را در ۲ سال اخیر شاهد بوده ایم و فداکاری‌های بسیاری شکل گرفته و همچنان درحال شکل گیری است.
حیدری اضافه کرد: ممکن است نقایص و کمبود‌هایی وجود داشته باشد، ولی اگر به شرایط مدیریت شهری نگاهی منصفانه بیندازیم، با وجود محدودیت‌های مالی و خیلی از مسائل دیگر، تدابیر مناسبی اندیشیده شده و شهرداری از بسیاری مشکلات و بحران‌ها مصون مانده است؛ در عین حال باید در راستای رفع تمامی نقایص گام برداریم.
رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با تأکید بر لزوم حرکت در راستای تحقق اهداف و آرمان‌هایی که در دوران انتخابات به مردم وعده دادیم، گفت: در این راستا عقب ماندگی‌ها و کاستی‌های وجود دارد که باید با همت مضاعف آن‌ها را جبران کنیم. وی با بیان اینکه شهروندان بین شورای شهر و شهرداری تفکیکی قائل نیستند، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم باید از هرگونه خطا و برداشتن قدم اشتباه پرهیز کنیم.
حیدری ادامه داد: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود نگاه حمایتی توأم با اعتماد را به تمامی مدیران شهرداری داشته و خواهد داشت و منافع شهر و حل مسائل مدیریت شهری را در اولویت قرار داده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.