صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تحولات مثبت در ورزش شهرآرا

  • کد خبر: ۱۰۱۶۶
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
محمدرضا خزاعی پیش‌کسوت ورزشی‌نویس
سال‌هاست که جای خالی یک نشریه کاملا ورزشی در شهر ما احساس می‌شود. فعالیت بیش از ۴۰ هیئت ورزشی و حضور بیش از ۲۰ تیم در لیگ‌های کشوری رشته‌های مختلف، بعد رسانه‌ای بالایی را برای انعکاس رویداد‌های این سطح گسترده طلب می‌کند. البته روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و صداوسیما، هرکدام به نسبت، صفحات و ساعت‌هایی را به ورزش اختصاص داده‌اند؛ اما کافی نیست. «شهرآرا» ازجمله نشریاتی است که از همان ابتدای حضور در جمع رسانه‌های مشهد، به ورزش توجه کرده است؛ چه آن زمان که به‌صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد و چه حالا که چندسالی است به‌صورت روزانه در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود. اکبر عادل در سال‌های اولیه انتشار هفته‌نامه شهرآرا و بعد از او احسان خزاعی به‌عنوان دبیر سرویس ورزشی، جایگاه ثابتی برای ورزش در این نشریه دست‌وپا کردند. حمید معصومیان هم بعد از این ۲ نفر آمد و حال‌وهوای تازه‌ای به ورزش شهرآرا داد. اما با توجه به انتشار هفتگی شهرآرا، این عزیزان آن‌طور که می‌خواستند، نمی‌توانستند همه آن چیز‌هایی را که در ذهن دارند، پیاده کنند. بعد‌ها که «شهرآرا» روزنامه شد، دست دوستان سرویس ورزشی بازتر شد، اما باز هم پاسخ‌گوی نیاز‌های بی‌شمار ورزش شهر نبود. نیمه دوم سال۹۶، با تحولاتی که در روزنامه شهرآرا به وجود آمد و سکان هدایت روزنامه در اختیار گروهی با سبقه ورزشی قرار گرفت، زمینه برای انتشار ویژه‌نامه ورزشی شهرآرا فراهم شد و با جذب تعدادی از ورزشی‌نویسان باسابقه و تشکیل یک گروه منسجم، انتشار روزانه ۴صفحه کامل ورزشی آغاز شد. البته من با بیش از ۳۶سال قلم‌زدن در ورزش، اعتراف می‌کنم که تهیه مطلب برای ۴ صفحه در روز، کار سختی است؛ اما برو‌بچه‌های گروه ورزش شهرآرا به‌خوبی از پسِ این کار مهم برآمده‌اند و از آذر۹۶ تاکنون، شاهد تحولات مثبتی در صفحات ورزش شهرآرا بوده‌ایم. به چند ویژگی «شهرآراورزشی» اشاره می‌کنم:
۱. جای ثابت ورزش بانوان در صفحه اول، کار تازه‌ای است که در کمترنشریه‌ای، حتی نشریات تخصصی، به چشم می‌خورد.
۲. خارج‌شدن از دایره «فقط فوتبال» و توجه و انعکاس رویداد‌های سایر ورزش‌ها ازجمله دوومیدانی، کشتی، والیبال، بسکتبال، هندبال، ورزش‌های رزمی و همگانی و...، از دیگرنکات برجسته «شهرآراورزشی» است که باعث شده این روزنامه، پایگاه ویژه‌ای در جامعه ورزشی باز کند.
۳. قاب خاطره و نشستن پای صحبت پیش‌کسوتان رشته‌های مختلف هم ابتکار ویژه‌ای است که موردتوجه قرار گرفته است و من این گفتگو‌ها را از شاخصه‌های «شهرآراورزشی» می‌دانم.
۴. یکی دیگر از خوبی‌های «شهرآراورزشی»، انعکاس رویداد‌های مهم ورزش و به‌ویژه فوتبال دنیا ازجمله لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، سری A ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه، جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا و آسیاست که طرف‌داران زیادی نیز دارد.
به نظر من یادداشت‌نویسی، در حد سایر مطالب نیست و پیشنهاد می‌کنم حداقل روزی یک یادداشت و ترجیحا با قلم پیش‌کسوتان رسانه، درباره کلیات ورزش و رشته‌های مختلف داشته باشند. در پایان برای دوستان عزیز سرویس ورزشی شهرآرا، حمیدرضا معصومیان، مژده رنگیان، جواد طاری‌بخش، مرتضی اخوان، احسان سرفرازی، نادر نوروزی و محسن بخشنده آرزوی توفیق بیشتر دارم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.