صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارتقای فرهنگی شهر در دست نخبگان فرهنگی هنری

  • کد خبر: ۱۰۲۶۵
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
صدرا مُذهِّب یوسفی رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد
شهر به مثابه موجود زنده، دارای رفتاری ارگانیک و چند‌وجهی است. بر این اساس، توسعه شهر ملاحظاتی از جنس رشد و تعالی توأم دارد. در این میان، تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برخاسته از درک صحیح وضع موجود و با نگاه به داشته‌های فرهنگی، امری حیاتی تلقی می‌شود و لازمه آن وجود زیرساخت‌های فرهنگی‌هنری به عنوان محل و مرجع تولید و شتاب‌بخشی به این‌گونه فعالیت‌هاست. به هر میزان که جامعه از توسعه‌یافتگی فرهنگی برخوردار باشد، در رابطه‌ای مستقیم و معنی‌دار به کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا و پنهان جامعه کمک می‌کند و به موازات آن سایر شاخص‌های توسعه نیز متوازن رشد خواهد کرد. وجود جریان‌های ریشه‌دار و عمیق فرهنگی در مشهد و هنرمندان شاخص و ارزشمند در کنار تاریخ و پیشینه بلند فرهنگی، لزوم برنامه‌ریزی و پرداختن به توسعه فضا‌های فرهنگی‌هنری متناسب با ویژگی‌ها و مزیت‌های بومی مشهد از سوی همه بخش‌های مسئول به‌ویژه شورای شهر و شهرداری مشهد را اثبات می‌کند.
بر این گزاره تقریبا همه اهل هنر اتفاق نظر دارند که هنر‌های نمایشی به‌ویژه تئاتر مزیت نسبی هنر مشهد است و سابقه‌ای بلندبالا در کشور دارد.
هنر تئاتر زنده است، زنده‌ترینِ هنرها. با انسان، برای انسان و درباره انسان سخن می‌گوید و بیشترین تأثیر را می‌گذارد. اهتمام جدی شورای اسلامی شهر مشهد به‌ویژه کمیسیون فرهنگی، شهردار محترم و به طور کلی مدیریت شهری به احداث مجموعه پردیس تئاتر شهر مشهد نشان از درک صحیح ایشان از جایگاه این هنر دارد، امری مهم و زیربنایی که بسیار پیش‌تر از این بایست به آن توجه می‌شد.
مجموعه تئاتر شهر می‌تواند قلب تپنده آموزش، تولید و اجرای آثار نمایشی باشد. هرچه این چرخه پیش‌تر می‌رود، آثار آن در ارتقای سطح این هنر و به تبع آن توسعه فرهنگی‌هنری جامعه، بیش از پیش مشخص می‌شود، مجموعه مجهزی که با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته می‌تواند همه احتیاجات فنی و زیرساختی تولید تئاتر را یکجا داشته باشد و به مرکزی بی‌نظیر در شرق کشور تبدیل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.