صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گوجه فرنگی ارزان شد | کاهش تقاضا در بازار میوه مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۲۸۵
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد گفت: به‌دلیل گرمای هوا، فراوانی محصول و تقارن با ماه رمضان شاهد کاهش تقاضا در بازار میوه هستیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، مصدق، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد، درباره وضعیت بازار میوه و تره‌بار تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی در روز‌های گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشت، اما اکنون این بازار متعادل شده و قیمت آن به حالت قبل برگشته است. گفته شد این افزایش قیمت به‌دلیل اعتصاب کامیون‌داران حمل گوجه بوده است. اکنون قیمت گوجه فرنگی به ۹ تا ۱۰ هزار تومان رسیده است.
به گفته وی، اکنون میوه‌هایی مثل پرتقال، سیب، هندوانه و موز میوه‌های غالب در بازار هستند. گرمای هوا، فراوانی محصول و تقارن با ماه رمضان باعث کاهش تقاضا در بازار شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بازار مشهد در ادامه گفت: هندوانه که در این ایام بیشتر از سایر میوه‌ها تقاضا دارد، در چند روز گذشته همراه با گوجه فرنگی افزایش قیمت داشت. اکنون قیمت این میوه هم در بازار متعادل شده است و در عمده‌فروشی کیلویی ۴ تا ۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین، سیب در عمده‌فروشی از کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال ۵ تا ۱۳ هزار تومان و موز هم از کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.
وی افزود: اکنون میوه‌ای از داخل استان تأمین نمی‌شود و بیشتر میوه‌های موجود در بازار از سایر استان‌ها تأمین می‌شوند.

به‌گزارش شهرآرانیوز، اکنون نرخ میوه در بازار‌های زنجیره‌ای شهرمای شهرداری مشهد به این شرح است: موز درجه یک کیلویی ۲۶هزار و ۵۰۰تومان، سیب زرد و قرمز تنظیم بازار کیلویی ۱۱ و ۱۲ هزار تومان، هندوانه ۵هزار تومان، پرتقال تامسون ۱۳هزار و ۴۲۰تومان و پرتقال تنظیم بازار کیلویی ۱۰ هزار تومان.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.