صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای شهر و مدیریت شهری باید در جهت معرفی هنرمندان فرهیخته و انقلابی مشهدالرضا (ع) گام بردارد و آن‌ها را به نسل جدید و جامعه معرفی نماید؛ مسئولیت و بار سنگینی که به دوش ماست و امیدواریم به خوبی اجرایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی»، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با حضور در منزل مرحوم «شهاب ملت‌خواه»، یاد و خاطره این هنرمند انقلابی مشهد را گرامی داشتند.

همسر این هنرمند مشهدی ضمن ابراز خرسندی از توجه اعضای شورای شهر به مرحوم «ملت‌خواه»، گفت: بسیار متشکریم که با وجود مسائل و گرفتاری‌های مختلف ما را تنها نگذاشتید و این اقدام نشان از توجه شما به حوزه هنر غنی مشهدالرضا (ع) است.

وی همچنین افزود: مرحوم ایزدخواه وصیت کرده که آثار به جای مانده از خود را در قالب نمایشگاه خیریه به فروش برسانیم و عواید حاصل از آن را صرف درمان کودکان سرطانی نماییم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این دیدار، آثار برجای مانده از مرحوم ملت‌خواه را صدقه جاریه‌ای دانست که روح این هنرمند همیشه از ثواب آن بهره‌مند می‌شود و اظهارکرد: همزمان با فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، فقدان مرحوم ملت‌خواه بسیار واضح و ملموس است.

وی افزود: شورای شهر و مدیریت شهری باید در جهت معرفی هنرمندان فرهیخته و انقلابی مشهدالرضا (ع) گام بردارد و آن‌ها را به نسل جدید و جامعه معرفی نماید؛ مسئولیت و بار سنگینی که به دوش ماست و امیدواریم به خوبی اجرایی شود.

حجت‌الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: نقش هنرمندان در سوق دادن جامعه به سمت مهربانی، نقش بسیار حائز اهمیتی است و از این ظرفیت باید بهره گرفت.

وی همچنین از نصب پلاک افتخار در سردرب منزل مرحوم «شهاب ملت‌خواه» خبرداد و گفت: نمایشگاهی برای عرضه آثار مرحوم فراهم خواهیم آورد تا زمینه اجرایی شدن وصیت وی و صرف درآمد حاصله به امور خیریه فراهم آید.

سیدحسین علوی‌مقدم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این دیدار تصریح کرد: مرحوم ملت‌خواه زحمات و تلاش‌های بسیاری را برای اعتلاء هنر مشهد و کشور متحمل شد و با عشق و بدون هیچ چشم‌داشتی در این مسیر گام برداشت.

وی مهارت و هنرنمایی مرحوم ملت‌خواه در رشته‌های مختلف هنری همچون نویسندگی، تئاتر، نقاشی، گریم، سینما و ... را نشان از نبوغ و توانمندی بالای وی دانست و گفت: همین ویژگی‌ها مرحوم ملت‌خواه را متمایز از سایرین کرده بود و اشعار ایشان در وصف ائمه (ع) نیز بسیار شیوا و دلنشین است.

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز با تاکید بر لزوم پاسداشت یاد و خاطره مرحوم ملت‌خواه، اظهارکرد: این هنرمند انقلابی و محب اهل بیت (ع) عمر خود را صرف هنر ایران زمین نمود و شاگردان زیادی در عرصه هنر تربیت کرد.

شایان ذکر است، نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی «شب حورا»، «دیوار» و نویسندگی بیش از ۲۵۰ نمایش‌نامه رادیویی، بخشی از کارنامه هنری وی را تشکیل می‌دهد.

«نور و نمایش»، «فریاد خون حبیب»، «پروانه‌ها و عروج» و «غزلنامه تابران» برخی از آثار مکتوب به جامانده از این هنرمند فقید است.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.