صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | شهید سیدسعید درودی

  • کد خبر: ۱۰۵۱۸۸
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
سیدسعید از جوانان علاقه‌مند به مطالعه مجلات ورزشی بود و به همین واسطه به ورزش علاقه‌مند شد و اوقات فراغتش را در میادین ورزشی سپری کرد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سیدسعید از جوانان علاقه‌مند به مطالعه مجلات ورزشی بود و به همین واسطه به ورزش علاقه‌مند شد و اوقات فراغتش را در میادین ورزشی سپری کرد. او علاوه بر دوومیدانی، پاره‌ای از اوقات پای تور والیبال می‌ایستاد و گاهی نیز راکت تنیس‌روی‌میز به‌دست می‌گرفت.

وی همراه با تیم دبیرستان رازی تربت‌حیدریه در مسابقات آموزشگاه‌های تربت‌حیدریه شرکت کرد و توانست بر سکوی سوم مسابقات قرار بگیرد. سعید ورزش را انتخاب افراد زیرک می‌شمرد و با ذکاوت و استعدادش در کاشمر، کاپیتانی تیم فوتبال را برعهده داشت. سیدسعید در ۲۴ دی‌۱۳۴۴ در نیشابور دیده به جهان گشود. او در همان شهر تحصیل را آغاز کرد و با دریافت دیپلم به تلاش برای معاش روی آورد و در چاپخانه اسرار سبزوار مشغول‌به‌کار شد.

سیدسعید در دوره دبیرستان از فعالان بسیج بود. بیست‌ساله که شد، برای استخدام در دانشکده افسری ارتش ثبت‌نام کرد، اما سال ۱۳۶۵ منصرف شد و به خانواده اعلام کرد که می‌خواهد راهی خدمت سربازی شود. او پس از طی دوره آموزشی در تهران، با درجه گروهبان‌یکمی به شاهرود رفت و از آنجا به منطقه عملیاتی اعزام شد. رژیم بعث در ۲۲ تیر ۱۳۶۷ به منطقه فکه پاتک زد و سعید در این پاتک زخمی شد. در آن هنگام، هم‌رزمانش به‌علت سنگینی آتش دشمن زبون، نمی‌توانستند وی را به پشت جبهه انتقال دهند و حدود بیست روز بعد که منطقه آزاد شد، پیکر مطهر وی به عقب برگردانده و پس از تشییع، در گلزار شهدای نیشابور به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.