صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

موج اول آنفلوانزا تا ۳ هفته دیگر یعنی هفته اول دی ماه فروکش می‌کند، اما همین موج اول، در ۷۱ روز گذشته، ۴ هزار نفر را روانه بیمارستان کرده و جان ۵۶ نفر را هم گرفته است.
۴ هفته از ورود موج جدید بیماری آنفلوانزا به کشور می‌گذرد. 
 
به گزارش شهرآرانیوز، به گفته مسئولان وزارت بهداشت موج اول آنفلوانزا تا ۳ هفته دیگر یعنی هفته اول دی ماه فروکش می‌کند، اما همین موج اول، در ۷۱ روز گذشته، ۴ هزار نفر را روانه بیمارستان کرده و جان ۵۶ نفر را هم گرفته است.
بیشترین موارد مرگ این بیماری در استان‌های کرمان، گلستان، گیلان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده است که به گفته عضو کمیته کشوری آنفلوانزا عمده کشته‌های این بیماری آمپول دگزامتازون زده بودند.
 
 
حالا براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، همه‌گیری این بیماری در حال گذر است و تا سه هفته دیگر موج اول و اپیدمیک آنفلوانزا تمام می‌شود و به احتمال زیاد موج دوم و سوم جای آن را می‌گیرد.
 
موجی که گفته می‌شود با ویروس h۱n۱ خودش را نشان می‌دهد و البته عمر ویروس دو ماه بیشتر نیست.
 
مسعود مردانی عضو کمیته کشوری پیشگیری ادامه داد: «از زمانی که موج اول آنفلوانزا وارد کشور شده ۴ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند البته این آمار با توجه به جمعیت ۸۰ میلیون نفری از آمار واقعی کمتر است و ممکن است در روز‌های اخیر، تعدادی هم به این آمار اضافه شود که عمدتاً مربوط به مرکز و غرب کشور خواهد بود چرا که موج آنفلوانزا در شرق کشور فروکش کرده و اکنون به نوار غربی و مرکزی کشور رسیده است.»
منبع: روزنامه ایران
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.