در ابتدا تمرکز پورشه بر روی ارائه ی خدمات مهندسی و مشاوره فعالیت خود را آغاز نمود و در سال های اول فعالیتش بخش بزرگی از مشتریانش را شرکت های خودروسازی همچون: آئودی، مرسدس بنز، دکاو، اوپل، واندرر، دایملر، بنز و اتو یونیون تشکیل می دادند. تمرکز این شرکت ماشین سازی عموماً بر طراحی و ساخت خودروهای اسپورت و خودروهای لوکس و مجلل است. شرکت ماشین سازی پورشه هم اکنون به عنوان پنجمین اتومبیل ساز آلمان از نظر میزان دارایی و درآمد سالانه معرفی می شود و با توجه به این که اتومبیل های شرکت پورشه معمولاً در تعداد پایین و محدودی تولید و مونتاژ می گردند، محصولاتش معمولا در زمینه ی ماشین های خاص و گران قیمت دسته بندی می شوند.
کمپانی «پورشه» در سال ۲۰۰۵ طی مسابقهای گروه معماران اتریشی «دلوگان مایسل» را برای ساخت بنای جدید موزه پورشه در زادگاه این نشان، یعنی شهر «اشتوتگارت» انتخاب کرد تا دستاوردهای خانواده پورشه را به نمایش گذاشته و گزارشی از وقایعنگاری خودروهای اسپرت پورشه ارائه دهد. این موزه در فضایی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربعی ساخته شده و در آن ۸۰ مدل پورشه از قرن بیستم تاکنون که توسط فردیناد پورشه طراحی شدهاند، به نمایش گذاشته شده است. ایده کلی معماران، ترجمان نشان تجاری پورشه به زبان معماری بوده است. طراحان، نه تنها در شکل کلی ساختمان، بلکه در تجربه فضایی نیز سعی کردهاند تا حرکت و ایستایی را القا کرده و معادلهای فضایی برای سرعت، هیجان و وضوح (کیفیاتی که این نشان به ذهن میآورد) بیابند. علاوهبر سالنهای نمایش، آرشیو و کتابخانه پورشه نیز در همین ساختمان قرار دارد و رستوران، کافه و سالن کنفرانس، فضاهای جانبی را تشکیل میدهند.