صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آزمون‌های کشوری بدون کاغذ می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۸۰۹۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش به‌سمت آزمون‌های بدون کاغذ حرکت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالرسول پورعباس امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: دوره بیست و ششم در دو مرحله برگزار شد و در نهایت ۸۳ نفر برگزیده شدند.

وی گفت: دوره بیست و ششم المپیاد علمی دانشجویی در شهریور ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و ۸۳ نفر مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.

پورعباس اظهار داشت: المپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است، در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار شد و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد ۸۳ نفر برگزیده شدند که از این میان، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه‌های دوم و سوم دانشگاه‌ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند

وی افزود: ضمن اعطای جوایز به برگزیدگان، ۱۵ نفر اول ۲۳ رشته به دانشگاه‌های برتر معرفی می‌شوند که می‌توانند بدون آزمون پذیرفته شوند.

پورعباس گفت: همچنین ۱۵ نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب ۹۰ درصد نمره می‌توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.

وی از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روز‌های ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری ۱۸ آزمون کشوری گفت: با احتساب آزمون‌های بین المللی، سازمان سنجش ۱۵۰ آزمون برگزار می‌کند.

وی گفت: سازمان سنجش به سمت آزمون‌های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون‌ها بتوانیم آزمون‌ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

پورعباس تاکید کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و وزیر علوم در بازدیدی که از قرنطینه سنجش داشت بر این موضوع تاکید کرد. همکاران ما در قرنطینه ۶ ماه از سال نه نور آفتاب می‌بینند نه خانواده‌های خود را.

وی با تاکید بر عدالت محوری در عملکرد سازمان سنجش گفت: سنجش بین یک داوطلب از روستای دور افتاده با داوطلب تهرانی تفاوتی قائل نمی‌شود و اینکه مورد اعتماد مردم هستیم مایه افتخار است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.